Permalänk

Pixel 6a batteritid?

Hejsan!

Jag är sugen på att köpa en ny lur, och har främst kollat på Googles Pixel 6a, då den har blivit recenserad som en bra budgetmobil. Det som gör mig tveksam är att många användare har rapporterat att det är si och så med batteritiden, och att den i vissa fall har problem att klara sig en hel dag, utan att man gör något särskilt med den. Många påstår också att batteritiden är sämre i början, men förbättras markant efter några veckor, efter att mobilen lärt sig ens användarmönster. Jag skulle vilja klara mig åtminstone 2 dygn på en laddning, då med låg användning av mobilen.

Min fundering är helt enkelt, om någon här äger en Pixel 6a, och kan berätta hur ni upplever batteritiden?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Fick en pixel 6a via jobbet och använt den väldigt sparsamt, typ mestadels legat på skrivbordet och använt den för MFA.¨

Det jag märkte ganska snabbt var faktiskt just hur dålig batteritid luren har, får ut som max 2 dagar, och då används den väldigt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligator farm:

Hejsan!

Jag är sugen på att köpa en ny lur, och har främst kollat på Googles Pixel 6a, då den har blivit recenserad som en bra budgetmobil. Det som gör mig tveksam är att många användare har rapporterat att det är si och så med batteritiden, och att den i vissa fall har problem att klara sig en hel dag, utan att man gör något särskilt med den. Många påstår också att batteritiden är sämre i början, men förbättras markant efter några veckor, efter att mobilen lärt sig ens användarmönster. Jag skulle vilja klara mig åtminstone 2 dygn på en laddning, då med låg användning av mobilen.

Min fundering är helt enkelt, om någon här äger en Pixel 6a, och kan berätta hur ni upplever batteritiden?

Tacksam för svar!

Har en pixel 6 pro som visserligen har ca 10% lägre endurance rating men får vara extremt lite användning om den ska klara 2 dagar med marginal, alltså ha mer än 10% kvar när man går och lägger sig dag två

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10918&idPhone2...

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tacksam för svar!

Nu har jag inte en 6a än (den kommer senare idag till mig) men kolla in Swedroids batteritråden Länk: https://swedroid.se/forum/threads/batteritraden-foer-pixel-6a...

Skrivet av TwoOcean:

Fick en pixel 6a via jobbet och använt den väldigt sparsamt, typ mestadels legat på skrivbordet och använt den för MFA.¨

Det jag märkte ganska snabbt var faktiskt just hur dålig batteritid luren har, får ut som max 2 dagar, och då används den väldigt lite.

Känns som om något ligger o drar i så fall. På Swedroid forum har iallafall en medlem där visat upp på en standby på typ 5 dagar, Länk: https://swedroid.se/forum/threads/batteritraden-foer-pixel-6a...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tacksam för svar!

Har en 6a.
Batteritiden är väldigt bra skulle jag vilja säga.
Är iofs. ingen poweruser, men ett gäng timmars slösurfande och kollandes på videos eller streams om dagen och jag behöver definitivt inte ladda varje dag.
Är den på typ 30% på morgonen så klarar jag lätt dagens användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nu har jag inte en 6a än (den kommer senare idag till mig) men kolla in Swedroids batteritråden Länk: https://swedroid.se/forum/threads/batteritraden-foer-pixel-6a...
Känns som om något ligger o drar i så fall. På Swedroid forum har iallafall en medlem där visat upp på en standby på typ 5 dagar, Länk: https://swedroid.se/forum/threads/batteritraden-foer-pixel-6a...

Min Pixel 6a har mest bara legat på skrivbordet de senaste dagarna, och den ligger just nu på 50% batteri med 5 dagar sedan senaste laddning.

Om man bara får ut två dagar med lätt användning så bör man nog som du säger kolla om det är något som ligger och drar batteri. Jag kommer ihåg att batteritiden var dålig de första dagarna jag hade den, men då var det något tjänst (minns tyvärr inte vilken) som låg och drog batteri som jag stängde av. Efter det har jag inte haft något problem med batteritiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag kommer ihåg att batteritiden var dålig de första dagarna jag hade den,

Hade samma sak.
Visade sig att den körde en otrolig mängd uppdateringar en efter en.

Permalänk

Jag slog till på en Pixel 6a, och är nöjd efter två dagars användande. Har inget att klaga på vad gäller batteritiden, annat än att det tar i runda slängar 90-120 min att ladda upp till fullt, från låg laddning. Är ingen "power user", så denna lur räcker gott åt mig. Klarar mig gott och väl i två dygn, med batterispararläget påslaget och en del användning av typ Spotify och lite andra appar.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Pixel 6a, och är nöjd efter två dagars användande. Har inget att klaga på vad gäller batteritiden, annat än att det tar i runda slängar 90-120 min att ladda upp till fullt, från låg laddning. Är ingen "power user", så denna lur räcker gott åt mig. Klarar mig gott och väl i två dygn, med batterispararläget påslaget och en del användning av typ Spotify och lite andra appar.

90 - 120 minuter med originalladdaren? Det låter länge.
Batterisparläge gör ju att smartphonen tappar lite av sin funktion. Bättre att stödladda någon enstaka gång, batteriet håller ändå länge. Stäng av alla platstjänster, då sparar du batteri

Stavfel