Samsung Galaxy S22 batteritjuv

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S22 batteritjuv

Hej,
Då och då slukar min telefon sjukt mycket batteri, trots att den knappt används.
Jag tycker inte jag kan se något som sticker ut

Sista 1,5h har skärmen varit aktiv i 10 min men batteriet har gått från ~55% till 20. Jag känner att hela telefonen är varmare än normalt.

Finns det någon app som kan visa mer detaljer?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Officiell jultomte
Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Tack för tipset! Det ser ut som att jag behöver root-access för att kunna se appar, nu grupperas det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Har du inget 5G-abonmemang så kan du stänga av att den söker för det i Inställningar -> Anslutningar -> Mobilnätverk -> Nätläge och välj 4G/3G/2G. Verkar öka batteritiden rätt signifikant, funkat för andra och även för mig på min S22

Fast det verkar som något slukar batteriet ovanligt fort på din ja.. hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tack för tipset! Det ser ut som att jag behöver root-access för att kunna se appar, nu grupperas det.

Nej, du kan manuellt aktivera mer stats. Finns info under de tre prickarna och sedan mer stats. Det involverar en dator och adb.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har du uppdaterat till UI5.1 så kan det vara "problemet"

Det har jag, men det har inte funnits så länge eller? Detta problem har kommit då och då sedan flera månader.

Skrivet av T4kti:

Har du inget 5G-abonmemang så kan du stänga av att den söker för det i Inställningar -> Anslutningar -> Mobilnätverk -> Nätläge och välj 4G/3G/2G. Verkar öka batteritiden rätt signifikant, funkat för andra och även för mig på min S22

Fast det verkar som något slukar batteriet ovanligt fort på din ja.. hmm

Testade att slå av för några månader sedan men märkte ingen stor skillnad. Men ska nog slå av igen. Behöver nästan aldrig mer än 4G

Skrivet av jnsson:

Nej, du kan manuellt aktivera mer stats. Finns info under de tre prickarna och sedan mer stats. Det involverar en dator och adb.

Ah såg det. Får testade detta när jag har möjlighet. Tack

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Nej, du kan manuellt aktivera mer stats. Finns info under de tre prickarna och sedan mer stats. Det involverar en dator och adb.

Använd dumpsys batterystats, för att kolla specifik app kan du använda "--charged" 'application.com' för att få bäst resultat om du tar dig en titt, exempel:

adb shell dumpsys batterystats --charged com.google.android.youtube Estimated power use (mAh): Capacity: 2390, Computed drain: 93.8, actual drain: 0.00000000 Screen: 52.5 Cell standby: 23.3 Uid u0a96: 6.26 Uid 1000: 3.91

Mer info kan ses på nedan länk:

https://developer.android.com/topic/performance/power/battery...

adb shell dumpsys batterystats --enable full-wake-history

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizman2:

Använd dumpsys batterystats, för att kolla specifik app kan du använda "--charged" 'application.com' för att få bäst resultat om du tar dig en titt, exempel:

adb shell dumpsys batterystats --charged com.google.android.youtube Estimated power use (mAh): Capacity: 2390, Computed drain: 93.8, actual drain: 0.00000000 Screen: 52.5 Cell standby: 23.3 Uid u0a96: 6.26 Uid 1000: 3.91

Mer info kan ses på nedan länk:

https://developer.android.com/topic/performance/power/battery...

adb shell dumpsys batterystats --enable full-wake-history

Citerat fel person? För mig räcker det gott med det man får ut när man aktiverat mer stats

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dålig mottagning kan göra att batteritiden påverkas.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av glemmy:

Det har jag, men det har inte funnits så länge eller? Detta problem har kommit då och då sedan flera månader.

Släpptes runt februari generellt, men om du haft problemet längre än så lär ju problemet vara annat. 5.0 eller nån mindre uppdatering isf

Permalänk
Viking

Farsan har samma problem med sin S22. Helt sjukt hur snabbt batteriet sjunker. Men han har även problem med att den laddar extremt långsamt. Hans gamla S10 laddar ca fem gånger snabbare.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Farsan har samma problem med sin S22. Helt sjukt hur snabbt batteriet sjunker. Men han har även problem med att den laddar extremt långsamt. Hans gamla S10 laddar ca fem gånger snabbare.

Har märkt att den laddar långsammare på äldre laddare även om de har "fast charge" och olika kablar ger olika resultat.
Jag fick med en Chromebook när jag köpte min och den kom med en 45W-laddare (som har PPS och PDO, osäker på vad telefonen använder), med den går det mycket snabbt att ladda.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donnerstal:

Farsan har samma problem med sin S22. Helt sjukt hur snabbt batteriet sjunker. Men han har även problem med att den laddar extremt långsamt. Hans gamla S10 laddar ca fem gånger snabbare.

Sälj S22an och behåll S10an.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag tokhög förbrukning igen.
Telefon var oanvänd i fickan. Känner att den är varm när jag tar upp den.

Det är något i systemet som drar mycket.
Är det någon som kan se vad det kan vara? Eller har tips hur jag kan felsöka vidare?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mer bilder

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?