Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Keycaps till Logitech g915

Har letat som tusan för ett annat keycap set till g915 tkl, allra helst hade jag velat ha ett set där bokstäverna är "ifyllda med färg" och inte genomskinliga för RGBn, detta för att jag vill köra det utan rgb för mer batteritid men har då lite svårt att se tangenter när det är mörkt.

Någon som vet om det finns något liknande detta på marknaden?

Visa signatur

Cpu: 7800x3d | Cpu kylare: Bequiet Dark Rock pro 4
Gpu: 3070 Aorus Master | Moderkort: X670 Aorus Elite AX
Psu: Corsair RM750x | Ram: Kingston cl36 32gb 6000mhz
Chassi: Custom Nzxt H500i | M.2: WD Black SN850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av olleking123:

Har letat som tusan för ett annat keycap set till g915 tkl, allra helst hade jag velat ha ett set där bokstäverna är "ifyllda med färg" och inte genomskinliga för RGBn, detta för att jag vill köra det utan rgb för mer batteritid men har då lite svårt att se tangenter när det är mörkt.

Någon som vet om det finns något liknande detta på marknaden?

Nä men säg gärna till om du hittar.

Är så jäkla besviken över detta skittangentbordet. Svindyrt o knappd#¤%na håller inte. Har brutit sönder 3-4 knappar eftersom de transparenta piggarna på baksidan inte tål något ö.h.t. Har haft det trådlöst i tv soffan så ställer man ner det och lutar det mot soffan och råkar sen slå till det så det välter så ryker 1-2 knappar.

Finns inte reservknappar att köpa men om man orkar leta upp 20 olika kvitton och genomgå en djupintervju av logitechs tech support ikopplad en lögndetektor och en psykutvärdering så kan man om man har tur få KÖPA en reservknapp för typ 300 EUR...

Sedan som du skriver så skulle jag också vilja ha knappar med färg i för efter ett tag blir det fruktansvärt störigt när det släcker ner och man måste trycka på en knapp för att det ska lysa upp så man kan se vad man skriver.. Ångrar bittert att jag köpte detta tangentbord. Visst det är bra på andra sätt och skönt att skriva o spela på (ja innan alla knappdjävlar gick sönder då.. F1 tangenten rök 1a dagen.. kul för ett 2000kr tangentbord.. men den lyckades jag limma tillbaka piggen på med lite superlim efter att försökt få en ny från Logitech utan framgång.

Jag menar de borde ju själva upptäckt att knapparna var felkostruerade och erbjuda kunderna nya uppsättningar till sjysst pris..

Anledningen att jag går på är för att ESC knappen rök nu för 20 minuter sedan efter att hunden råkat välta ner tangentbordet från soffan..Grrrrr

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Jag har ett tangentbord du kan få plocka knappar av om du vill.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag har ett tangentbord du kan få plocka knappar av om du vill.

Skulle gärna göra det. Kan Swisha om du vill posta några knappar till mig. Behöver ESC, G5, F1 och TAB.

Hur mycket skulle du vilja ha för dem+porto?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Skulle gärna göra det. Kan Swisha om du vill posta några knappar till mig. Behöver ESC, G5, F1 och TAB.

Hur mycket skulle du vilja ha för dem+porto?

Inte en krona, bara kul att det kommer till användning. Ska kolla imorgon så att inte tanten kastat brädan bara 👍

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Inte en krona, bara kul att det kommer till användning. Ska kolla imorgon så att inte tanten kastat brädan bara 👍

Ett Logitech G915?

Permalänk
Skrivet av olleking123:

Har letat som tusan för ett annat keycap set till g915 tkl, allra helst hade jag velat ha ett set där bokstäverna är "ifyllda med färg" och inte genomskinliga för RGBn, detta för att jag vill köra det utan rgb för mer batteritid men har då lite svårt att se tangenter när det är mörkt.

Någon som vet om det finns något liknande detta på marknaden?

Det finns, men jag har aldrig sett det med svensk layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Nä men säg gärna till om du hittar.

Är så jäkla besviken över detta skittangentbordet. Svindyrt o knappd#¤%na håller inte. Har brutit sönder 3-4 knappar eftersom de transparenta piggarna på baksidan inte tål något ö.h.t. Har haft det trådlöst i tv soffan så ställer man ner det och lutar det mot soffan och råkar sen slå till det så det välter så ryker 1-2 knappar.

Finns inte reservknappar att köpa men om man orkar leta upp 20 olika kvitton och genomgå en djupintervju av logitechs tech support ikopplad en lögndetektor och en psykutvärdering så kan man om man har tur få KÖPA en reservknapp för typ 300 EUR...

Sedan som du skriver så skulle jag också vilja ha knappar med färg i för efter ett tag blir det fruktansvärt störigt när det släcker ner och man måste trycka på en knapp för att det ska lysa upp så man kan se vad man skriver.. Ångrar bittert att jag köpte detta tangentbord. Visst det är bra på andra sätt och skönt att skriva o spela på (ja innan alla knappdjävlar gick sönder då.. F1 tangenten rök 1a dagen.. kul för ett 2000kr tangentbord.. men den lyckades jag limma tillbaka piggen på med lite superlim efter att försökt få en ny från Logitech utan framgång.

Jag menar de borde ju själva upptäckt att knapparna var felkostruerade och erbjuda kunderna nya uppsättningar till sjysst pris..

Anledningen att jag går på är för att ESC knappen rök nu för 20 minuter sedan efter att hunden råkat välta ner tangentbordet från soffan..Grrrrr

Haha skönt att se att man inte är ensam, var typ mitt dröm tangentbord men jäääävlar vad skräpiga keycapsen är. har aldrig varit med om värre. Nu använder jag det av ren spite för att det är för dyrt för att inte använda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ett Logitech G915?

Hittade ett G915 TKL och tror jag har ett vanligt G915 också. Fan köper tangentbord alltför ofta 🤣

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni som hatar tangentbordet ha sönder så många key caps? Har haft mitt g815 (trådade modellen) i 3 år nu och har inte haft en enda key cap som gått sönder eller gett några andra bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Hur lyckas ni som hatar tangentbordet ha sönder så många key caps? Har haft mitt g815 (trådade modellen) i 3 år nu och har inte haft en enda key cap som gått sönder eller gett några andra bekymmer.

Funderar jag också på. Använt mitt 915 2+år dagligen både för jobb och gaming utan minsta tillstymmelse till problem med något.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Alltså batteritiden är ju typ tre veckor om man inte kör full ljusstyrka på knapparna? Mitt säger 143 timmar kvar nu och med tanke på att det laddas snabbt så är det bra.
Fattar inte heller hur ni lycka ha sönder knappar, människor slutar aldrig förvåna mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Hur lyckas ni som hatar tangentbordet ha sönder så många key caps? Har haft mitt g815 (trådade modellen) i 3 år nu och har inte haft en enda key cap som gått sönder eller gett några andra bekymmer.

Det är nog lugnt om man har den på ett databord men jag har den i TV soffan. Ställer man ner den från soffan på högkant och den välter kan man ge sig 17 på att 1 eller 2 knappar ryker.

Skrivet av Pelle:

Funderar jag också på. Använt mitt 915 2+år dagligen både för jobb och gaming utan minsta tillstymmelse till problem med något.

Se ovan. Har haft många tangentbord genom åren och aldrig varit med om så ömtåliga keycaps. Det är de små vita plastpiggarna på baksidan som bryts av för minsta lilla.

Skrivet av Gainsgoblin:

Alltså batteritiden är ju typ tre veckor om man inte kör full ljusstyrka på knapparna? Mitt säger 143 timmar kvar nu och med tanke på att det laddas snabbt så är det bra.
Fattar inte heller hur ni lycka ha sönder knappar, människor slutar aldrig förvåna mig.

Laddningen är ok förutom att det alltid dör just när jag verkligen inte orkar gå upp o sätta i laddkabeln Men det jag stör mig på är att man inte ser ett skit när det är släkt så man måste alltid trycka på ngn knapp för att det ska lysa upp.. Absolut ingen biggie men hade gärna haft lite färg också på knapparna.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Det är nog lugnt om man har den på ett databord men jag har den i TV soffan. Ställer man ner den från soffan på högkant och den välter kan man ge sig 17 på att 1 eller 2 knappar ryker.

Se ovan. Har haft många tangentbord genom åren och aldrig varit med om så ömtåliga keycaps. Det är de små vita plastpiggarna på baksidan som bryts av för minsta lilla.

Ramlar I soffan hur? Om det är så att det lossnar knappar om den bara tippat 90 grader ner i en mjuk soffa så är det ju inte super såklart men om den slår i något hårt så förstår jag att dom flyger ^_^

Har tagit lös mina en gång för en grundlig rengöring och dom satt åt rätt bra på mitt tangentbord. tror inte jag skulle kunna råka häva lös dom utan mindre våldspåverkan.

sen vet jag ju inte om det varit en eller flera tillverkare av key caps till g815/915 serien eller om det varit dålig QC på dom som tillverkats som gör en skillnad mellan oss också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Funderar jag också på. Använt mitt 915 2+år dagligen både för jobb och gaming utan minsta tillstymmelse till problem med något.

Tar tillbaka det. när jag rengjorde det ikväll lostnade ena piggen till enter knappen och föll in inuti switchen, försökte värma en nål och dra ut den men lönlöst. Får leva med semi b0rken enter knapp... SUCK!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Min LShift gick sönder för några månader sedan - inköpt hösten 2019. jag blev förvånad, för jag använder det väldigt sparsamt. spelar väldigt sällan och skriver nästan aldrig. när jag kollade på hur cappen såg ut på baksidan var fästet extremt smalt. då blev jag mindre förvånad.

efter några minuters letande kom jag fram till supporten och frågade om man kunde få tag på nya - de skulle maila inom fyra veckor när de var tillbaka i lager. det var nog minst 8 veckor sedan. inte hört ett ord. men jag superlimmade tillbaka knappen. den har suttit bra sedan dess.

utifrån priset och kvalitet blir det nog inte en logitech nästa gång i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Laddningen är ok förutom att det alltid dör just när jag verkligen inte orkar gå upp o sätta i laddkabeln Men det jag stör mig på är att man inte ser ett skit när det är släkt så man måste alltid trycka på ngn knapp för att det ska lysa upp.. Absolut ingen biggie men hade gärna haft lite färg också på knapparna.

Tips, koppla in laddkabeln en gång varannan vecka när du går och lägger dig eller något så bör du ha god marginal.

Permalänk
Medlem

Jag sitter bara med kabeln i hela tiden, har insett att det är helt meningslöst med trådlöst tbord för mig då jag verkligen inte bryr mig om hur det ser ut på skrivbordet. Musen å andra sidan är bra med trådlös när katten ska lägga sig där jag har musen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Hittade ett G915 TKL och tror jag har ett vanligt G915 också. Fan köper tangentbord alltför ofta 🤣

Om den andra personen inte behöver TKL tangenter så är jag intresserad. Min mellanslag-tangent har gått sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Hur lyckas ni som hatar tangentbordet ha sönder så många key caps? Har haft mitt g815 (trådade modellen) i 3 år nu och har inte haft en enda key cap som gått sönder eller gett några andra bekymmer.

Skrivet av Pelle:

Funderar jag också på. Använt mitt 915 2+år dagligen både för jobb och gaming utan minsta tillstymmelse till problem med något.

Dålig och ojämn kvalitet. Bara för att några keycaps går sönder snabbt betyder inte att alla gör det, men jämfört med andra tillverkare så verkar Logitech ha gått ner sig. Jag råkade ut för samma sak som andra i tråden, att en keycap gick sönder på ett mekaniskt Logitech-tangentbord. Det var vänster CTRL, så jag bytte plats på dem, men några månader senare hände samma sak med den andra. Det är enda gången på över 25+ år som det har hänt mig. T.om. rubber dome-tangenbord för 60 kr har hållt längre.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Skulle gärna göra det. Kan Swisha om du vill posta några knappar till mig. Behöver ESC, G5, F1 och TAB.

Hur mycket skulle du vilja ha för dem+porto?

Skrivet av StuntmanMike:

Ett Logitech G915?

Skrivet av Partyprime:

Om den andra personen inte behöver TKL tangenter så är jag intresserad. Min mellanslag-tangent har gått sönder.

Jag har hittat både ett G915 TKL och ett vanligt G915. Allt de blivit liggande är för att jag spillt nån öl eller så, men det ska ju inte caps beröras av.

Plockar gärna och skickar till er som behöver, dock har jag ALDRIG plockat av en caps (eller så var det väldigt längesedan) så kan behöva tips så att jag inte förstör.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

S & D

Skrivet av Valonen:

Jag har ett tangentbord du kan få plocka knappar av om du vill.

Mina S och D tangenter har fargen lossnat på, skulle vara evigt tacksam om jag kunde få tag på ersättningscaps!

Permalänk
Medlem

Har haft detta tangentbord i lite mer än ett år och är väldigt förvånad över hur billiga tangenterna känns. Känns som att jag måste tvätta av tangentbordet och händerna flertalet gånger per dag för annars blir de så fettiga och glansiga.

Ett tips är dock att maila Logitech supporten och säga att ens tangenter känns väldigt billiga för ett så dyrt tangentbord och att du skulle vilja köpa nya tangenter någonstans. Svaret ni kommer få är att det tyvärr inte finns någonstans att köpa men att de gärna skickar ut ett nytt tangentbord till dig.

Jag gjorde detta för någon månad sedan och de skickade ut ett likadant tangentbord helt gratis, där jag även fick behålla mitt gamla. Men glöm inte att tydligt påpeka hur besvikna ni är över att ha betalt ca 2500 kr för ett tangentbord med ett så billigt intryck.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur folk lyckas ta sönder sina tangentbord. Är det user-error eller dålig kvalitet?

Har haft mitt G915 TKL sedan 2020-11-24 utan problem öht.
Innan dess hade jag ett Ducky shine 4 som jag nu fortsätter köra som jobb-bräda. Inga problem där heller. Använt sedan 2014-11-30. I snitt 5h per dag i 6 år och sedan upp mot 8h per dag sedan jag flyttade till jobbbräda.
Städar jag brädorna ser de ut som nya.
Båda tangentborden gav jag 1500kr för vid nyköp.

Men ja, kontakt med tillverkarna brukar vara smidigt för reservdelar / utbyte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att tangentbordet är känt att ha ömtåliga knappar och man betalar inte för byggkvalitén i detta tangentbord trots relativt saftiga priset (mera dess ovanliga kombination av egenskaper). Köpte mitt på BF rabatt och finns inte så många alternativ va gäller mekaniskt som är TYST och trådlöst med bra batteritid och gärna TKL och lågprofil. Razer Deathstalker v2 pro tkl är väl typ enda alternativet och jag har även ett Logitech G502 X LightSpeed trådlös mus som funkar tillsammans med samma sändare som tangentbordet så lite det som styrde åt G915 hållet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag hade en tub superlim som obligatoriskt tillbehör till mitt logitech tangentbor så att jag snabbt kunde reparera de caps som bröts av (1-2 i veckan) under pågående spel. Nu har jag bytt till ett med mer standard brytare och lär inte köpa logitech igen på annat än möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle nog säga att tangentbordet är känt att ha ömtåliga knappar och man betalar inte för byggkvalitén i detta tangentbord trots relativt saftiga priset (mera dess ovanliga kombination av egenskaper). Köpte mitt på BF rabatt och finns inte så många alternativ va gäller mekaniskt som är TYST och trådlöst med bra batteritid och gärna TKL och lågprofil. Razer Deathstalker v2 pro tkl är väl typ enda alternativet och jag har även ett Logitech G502 X LightSpeed trådlös mus som funkar tillsammans med samma sändare som tangentbordet så lite det som styrde åt G915 hållet.

Är det inte lite märkligt att det inte finns fler alternativ till G915 TKL på marknaden? Jag satt precis och letade igenom prisjakt utan att hitta något vettigt. Det är mest bling och gamerestetik.

Permalänk
Medlem

Galet slitage, påminner om Apples tangentbord på MacBook Air som mellan typ 2018-2020 uppvisade liknande kvalitetsproblem. På mina G915 och G915 TKL är det nog bara de påmålade tecknen som uppvisar någon form av slitage, dvs sekundärtecken och då framförallt €.

Håller dock med om att pinsen under tangenterna är en alldeles för klen design. Tack och lov ingen som gått sönder ännu men skulle inte våga plocka bort några tangenter för rengöring annat än när jag verkligen måste, typ några gånger när jag haft problem med att switchar börjat registrera dubbelt.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Ramlar I soffan hur? Om det är så att det lossnar knappar om den bara tippat 90 grader ner i en mjuk soffa så är det ju inte super såklart men om den slår i något hårt så förstår jag att dom flyger ^_^

Har tagit lös mina en gång för en grundlig rengöring och dom satt åt rätt bra på mitt tangentbord. tror inte jag skulle kunna råka häva lös dom utan mindre våldspåverkan.

sen vet jag ju inte om det varit en eller flera tillverkare av key caps till g815/915 serien eller om det varit dålig QC på dom som tillverkats som gör en skillnad mellan oss också.

Jag kanske var oklar. Jag ställer ner det från soffan så det lutar mot soffan och sedan välter det 90 grader ner i golvet (parkett).
Sjukt dålig kvalitet.. hade ett gammalt logitech som apade sig så jag blev förbannad och kastade det i väggen och bröt det i 2 delar men keycapsen höll iallafall Detta tangentbordet måste ha något tillverkningsfel för jag har aldrig någonsin under mina snart 50 år varit med om något liknande. Pinnarna trillar av för ingenting och de har inga ersättningscaps.. E ju vansinne att skicka ut ett helt nytt tangentbord för att en liten plastpinne som kostar 0,0000023 öre inte håller.. verkligen slit o släng mentalitet.. De kunde skickat en keycap för 3 öre om de haft koll på sina produkter..

Skrivet av Pelle:

Tar tillbaka det. när jag rengjorde det ikväll lostnade ena piggen till enter knappen och föll in inuti switchen, försökte värma en nål och dra ut den men lönlöst. Får leva med semi b0rken enter knapp... SUCK!

Ouch.. välkommen i klubben

Skrivet av Gainsgoblin:

Tips, koppla in laddkabeln en gång varannan vecka när du går och lägger dig eller något så bör du ha god marginal.

Jag stör mig inte på laddningen annat än vid enstaka tillfällen.. Det jag stör mig på är att man inte ser ett jota när det är släkt och måste knappa lite på det innan det lyser upp. Men seriöst det är bara ett riktigt i-landsproblem så ingen stor grej.. Men det hade varit trevligt med lite färg eller något så man kan tyda tangenterna även när det inte blinkar som en julgran

Skrivet av Valonen:

Jag har hittat både ett G915 TKL och ett vanligt G915. Allt de blivit liggande är för att jag spillt nån öl eller så, men det ska ju inte caps beröras av.

Plockar gärna och skickar till er som behöver, dock har jag ALDRIG plockat av en caps (eller så var det väldigt längesedan) så kan behöva tips så att jag inte förstör.

Jag tror det bästa är att bara försöka dra tangenterna försiktigt rakt uppåt. De lossnar ganska lätt.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Jag kanske var oklar. Jag ställer ner det från soffan så det lutar mot soffan och sedan välter det 90 grader ner i golvet (parkett).
Sjukt dålig kvalitet.. hade ett gammalt logitech som apade sig så jag blev förbannad och kastade det i väggen och bröt det i 2 delar men keycapsen höll iallafall Detta tangentbordet måste ha något tillverkningsfel för jag har aldrig någonsin under mina snart 50 år varit med om något liknande. Pinnarna trillar av för ingenting och de har inga ersättningscaps.. E ju vansinne att skicka ut ett helt nytt tangentbord för att en liten plastpinne som kostar 0,0000023 öre inte håller.. verkligen slit o släng mentalitet.. De kunde skickat en keycap för 3 öre om de haft koll på sina produkter..

Ouch.. välkommen i klubben

Jag stör mig inte på laddningen annat än vid enstaka tillfällen.. Det jag stör mig på är att man inte ser ett jota när det är släkt och måste knappa lite på det innan det lyser upp. Men seriöst det är bara ett riktigt i-landsproblem så ingen stor grej.. Men det hade varit trevligt med lite färg eller något så man kan tyda tangenterna även när det inte blinkar som en julgran

Jag tror det bästa är att bara försöka dra tangenterna försiktigt rakt uppåt. De lossnar ganska lätt.

Chattade med logitech och förklarade vad som skett, dagen efter fick jag godkänt att ett utbytes keyboard skulle skickas. Så förhoppningsvis har jag det hemma nästa vecka. Måste säga att dom var riktigt smidiga och tillmötesgående.
Sen fanns det typ som val i chatten "broken keycap" eller nåt liknande så vi är nog långt ifrån ensamma med problemet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)