Quiz: Visa dina Star Wars-kunskaper!

Permalänk
Medlem

6/11, med någon halvchansning och några säkra.

Har nog sett de 6 äldsta filmerna, el om de ens är alla de men inget annat. Spelat några S W spel på typ SNES och N64 som hastigast.
Råkade däremot hamna in på en del relaterat till S W på Yt nu på sistone.. Helt ointresserad är jag inte ändå.

Permalänk
Medlem

4 av 10.
1 visste jag, tre var slump (9/3=3)

Nja, är nog ingen Star War's nörd.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Temperaturfrågan är fel. Tyckte att svarsalternativen var konstiga. Det som i frågan var rätta svaret refererar till en riktig planet man hittat som liknar Hoth där temperaturen kan gå ner till -220.

Inte för att det har så hiskeligt stor betydelse.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Temperaturfrågan är fel. Tyckte att svarsalternativen var konstiga. Det som i frågan var rätta svaret refererar till en riktig planet man hittat som liknar Hoth där temperaturen kan gå ner till -220.

Inte för att det har så hiskeligt stor betydelse.

Bara att sätta på sig ordentliga strumpor och krypa in i ett hästkadaver. Syre har en kokpunkt på -180 så man får . . . "hålla andan" en del också. Nej, ingen betydelse, lite skoj att föreställa sig hur filmen hade sett ut om det var -220 där bara. Skaplig retconn för att knöla in den tempen. xD

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

För övrigt anser jag att Star Wars är överskattat.

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem

Jag föredrar LOTR

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Tycker det finns ett logiskt fel i frågan om vem som sköt först. Eftersom den senaste data som finns tillgänglig visar att det var Greedo bör således detta vara rätt svar. Nya rön helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

Tycker det finns ett logiskt fel i frågan om vem som sköt först. Eftersom den senaste data som finns tillgänglig visar att det var Greedo bör således detta vara rätt svar. Nya rön helt enkelt.

Fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Där fick du mig! Jag har genast ändrat åsikt.

Permalänk

Fy fan vad jag hatar star wars efter att det förstördes 1999

Permalänk
Medlem

inte helt illa pinkat

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om Hoth

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Chansade på tre frågor och misslyckades på Lego-frågan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Fy fan vad jag hatar star wars efter att det förstördes 1999

Du menar den bästa trilogin #Prequels for the win.
Nä men personligen är originaltrion alltid bäst men jag var ung och växte upp med prequel så jag har riktigt bra minnen med den och är min personliga favorit-trilogi. Älskar klon-eran och unge Obi. Har ett lasersvärd av dyr variant med custom acid etching där loggorna för CIS och Galactic Republic är på var sin sida.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

Där fick du mig! Jag har genast ändrat åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag kunde betydligt mer än vad jag ville erkänna för mig själv

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Fy fan vad jag hatar star wars efter att det förstördes 1999

Gillar heller inte PT. Men Lucas hade åtminstone en sammanhängande intressant story och karaktärer. Men dåligt utförande i sin helhet.

Disney's ST är dock under all kritik och rent skräp. Osammanhängande, tråkiga nya karaktärer, forcerat och respektlöst mot Lucas. Man samlar ihop det gamla gänget bara för att totalslakta dem alla. Budskapet är solklart, ut med det gamla och in med det nya. Inget fel med nytt, men som sagt så jävla dåligt hanterat.

Poe och Finn har rätt bra kemi, men Finn's karaktär slaktas till att springa runt och skrika "Rey". Rey får allt serverat på ett silverfat /shrug. Nä fifan vilket skräp!

OT är såklart bäst Rogue One följer tätt på med Solo som en uppstickare. Underskattad film som jag hoppas fortsätts som en serie kanske.

Permalänk
Medlem

Kunde mindre om SW än jag trodde.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Entusiast

Apropå temperaturen på Hoth så förstör Isaac Arthtur månen Endor i ett klipp om "Life on giant moons"

Permalänk

Kunde 4 frågor, 3 logiska gissningar och 2 tur gissningar.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

För någon som bara sett The Mandalorian och The Book of Boba så är jag rätt nöjd med mina insatser.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag som ju kan SW utan och innan. This is not the way!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Visa signatur

Cooler Master NR200P - Asus ROG Strix B660-I - Intel Core i5 12600K - Noctua NH-U12A Chromax Black - Asus GeForce RTX 3060 Dual OC V2 12GB - Samsung 980 Pro Series 1TB - Kingston Fury Beast DDR5 5200MHz 2x16GB - Corsair SF750 Platinum 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nog för att den första filmen är den bästa av den nya trilogin men 14 gånger? Jisses... Måste varit en tragedi när resten av filmerna släpptes och det blev uppenbart att idéerna helt och hållet tagit slut.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ungefär så kunnig jag känner att jag är gällande star wars, så var ju ett perfekt resultat för mig 😁.

Visa signatur