Permalänk
Medlem

Nybyggd dator startar ej, hjälp!

Hej! Har precis byggt min första dator och jag tror jag gjort allting rätt men har uppenbarligen missat något.. har kopplat in alla kablar och så men när jag startar nättaggregatet händer absolut INGENTING.

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Om du inte glömt slå på med on/off-knappen på nätaggregatet så känns det ju som att det är nåt fel med den. Alternativt att powerkabeln från nätaggregatet till moderkortet inte sitter rätt? Ibland behöver man trycka dit den ganska hårt, men jag antar att du hörde "klicket" när den låste fast på moderkortet?

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Om du inte glömt slå på med on/off-knappen på nätaggregatet så känns det ju som att det är nåt fel med den. Alternativt att powerkabeln från nätaggregatet till moderkortet inte sitter rätt? Ibland behöver man trycka dit den ganska hårt, men jag antar att du hörde "klicket" när den låste fast på moderkortet?

Ivrig som jag var hade jag självklart lagt powerbutton knappen på fel stift, nu startade allt. Tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av abb3s1:

Ivrig som jag var hade jag självklart lagt powerbutton knappen på fel stift, nu startade allt. Tack !

Ah, där ser man. Men tack för återkopplingen. En lärdom som jag kommer att ha i åtanke ifall nåt liknande händer mig i framtida byggen

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound