Permalänk

PVC eller SILIKONSLANG

Vad ska man köpa för slang till sin vattenkyling PVC armerad eller inte eller ska man ha silikon?

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

Du kommer få olika svar. Jag tycker du ska bäörja med vanlig PVC slang eftersom den är billig som tusan, duger den inte köper du silikonslang....

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många olika sorters PVC slang och silikonslang. Generellt sätt kan man väl säga att silikonslangen är flexiblare, men dyrare.

PVC slangen tycker jag inte att du ska köra armerad, finns väl ingen anledning till det?
Vissa PVC sorter är för stela för att i alla fall jag skulle villja ha dom i datorn (frågan är om det funkar).

Kolla hellst på slangen innan du köper den så du inte köper nåt stelt.

Permalänk
Medlem

Silikon diffunderar också dvs att man kommer få fylla på vattnet oftare än med PVC/Tygon-slang

Så en bra PVC-slang eller Tygonslang kanske är ett alternativ.

Permalänk

Var kan man köpa pvc och silikon slang till ett rimligt pris?

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

PVC kan du köpa över allt. På clas ohlson, okq8 med mera.

Permalänk
Medlem

Är den "bra" då, Petterk, som du skrev högre upp?

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

har vanlig slag från biltema, vet inte artikel nr. men kostade 22.90 för 5m...
enligt mej duger den alldeles bra...

Permalänk
Medlem

Nyttjar Classe i sjön PVC slang.KAnon säger jag bara

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Kör Biltema-slang, funkar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk

Har lite silikonslang att sälja.
Du kan få det för 50kr / m.
Har tot 5 meter

Permalänk
Avstängd

http://www.vcore.dk/shop/

de säljer också bra slang för datorer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

kör med silikon.. tätar grymt bra... o lätt att töja över på stöttr nipplar oxå vilket ja har på mitt värmepaket

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Jag är inte nöjd med min silikonslang. Köpte den i göteborg på nåt byggvaruhus. Men det försvinner några cl vatten i veckan. Man ser nivåskillnaden i avluftningsslangen. Ska nog försöka få tag på tygonslang.

Permalänk

Andreas_ace: Silikonslangen du säljer är den använd?

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

PVC läckte för mig med slangklämmor och utan, stoppade på silikon inga slangklämmor och funkat perfekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas_ace
Har lite silikonslang att sälja.
Du kan få det för 50kr / m.
Har tot 5 meter

Ok jäääävligt dyrt. Man kan få fem meter slang för 77 kr på clas ohlson. Jävligt dåligt att försöka sälja något så dyrt! Bara för att killen inte vet mycket om vattenkylning så behöver du ju inte försöka blåsa honom på pengar?

Edit: märkte inte att det var silikonslang sorry

Permalänk
Medlem

han säljer ju silikonslang... är dyrare än vanlig pvc.. (hos overclockers.se kostar silikonslangen 169kr/m Länk )

själv har jag använt vanlig pvc, armerad pvc och nu använder jag silikonslang som jag köpte hos overclockers.se, och av dom jag har använt så är silikonslangen den bästa..:)

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem

Men 50!! kr metern? Svettigt pris

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Ok jäääävligt dyrt. Man kan få fem meter slang för 77 kr på clas ohlson. Jävligt dåligt att försöka sälja något så dyrt! Bara för att killen inte vet mycket om vattenkylning så behöver du ju inte försöka blåsa honom på pengar?

Var hittar du silikonslang på clas ohlson? Den vill ha köpa isf!

Visserligen tycker jag själv att biltemas PVC-slang duger utmärkt, kör med en storlek "för liten" för nipplarna så finns det minsann ingen risk att det lossnar eller läcker. Tillräckligt böjlig är den också, och priset är ju rätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Men 50!! kr metern? Svettigt pris

Inte alls "svettigt" för silikonslang. Silikonslang kan ju kosta flera hundra kroner per meter.
Skulle det ha varit PVC slang så skulle det vara dyrt..

Permalänk

Kommer köpa armerad PVC slang på clas ohlson eller biltema.
Tack för hjälpen

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk

Har kollat på Clas Ohlson dom har 8mm och 10mm vilken ska man köpa till 3/8".
Går 8mm på.

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk

3/8 e runt 9mm så köp 8mm och det går på.. men varför armerad? d e bara stelt o fult

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!