Uppdatering ska åtgärda överhettade SD-kort i Asus ROG Ally

Permalänk
Melding Plague

Uppdatering ska åtgärda överhettade SD-kort i Asus ROG Ally

Flera användare har rapporterat att deras Micro SD-kort slutat fungera när de använts i den handhållna speldatorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som att Asus behöver en bättre QA avdelning.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Vet att Jerryrigeverything nämnde att hans enhet var tokvarm, även vid icke spelande och bara av att sätta på enheten. Är det nån som har en enhet här inne?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Vet att Jerryrigeverything nämnde att hans enhet var tokvarm, även vid icke spelande och bara av att sätta på enheten. Är det nån som har en enhet här inne?

Någon enstaka gång har jag varit med om att den gick upp i varv även när jag inte aktivt använde den, men det kändes spontant som ett Windows-problem. Det var då uteslutande när den var låst och borde gått ned i viloläge. Upplevt typ exakt samma med flera bärbara datorer, där man slår igen locket eller loggar ut utan att de sedan korrekt går ned i viloläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Någon enstaka gång har jag varit med om att den gick upp i varv även när jag inte aktivt använde den, men det kändes spontant som ett Windows-problem. Det var då uteslutande när den var låst och borde gått ned i viloläge. Upplevt typ exakt samma med flera bärbara datorer, där man slår igen locket eller loggar ut utan att de sedan korrekt går ned i viloläge.

Ja han är ju inte direkt känd som en software type of guy direkt Zach, snarare the bend test guy 🙂
Så det kan mycket väl vara nåt sånt som fick hans enhet att bli, enligt honom, hot to the touch.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Ja han är ju inte direkt känd som en software type of guy direkt Zach, snarare the bend test guy 🙂
Så det kan mycket väl vara nåt sånt som fick hans enhet att bli, enligt honom, hot to the touch.

Jag har inte djupdykt i problemet heller, så kan inte svära på att det bara sker i det läget jag beskriver Det kändes bara misstänkt likt. Den kan dock bli rätt varm i Turbo-läget när det ska drivas tyngre spel, så jag tvivlar defintivt inte på att den kan kännas "hot to the touch".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har inte djupdykt i problemet heller, så kan inte svära på att det bara sker i det läget jag beskriver Det kändes bara misstänkt likt. Den kan dock bli rätt varm i Turbo-läget när det ska drivas tyngre spel, så jag tvivlar defintivt inte på att den kan kännas "hot to the touch".

Är det en privat enhet du har, eller ett ex för jobbet?
Nöjd i övrigt i så fall? 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Är det en privat enhet du har, eller ett ex för jobbet?
Nöjd i övrigt i så fall? 🙂

Vi har fått låna ett exemplar av Asus, som jag haft möjlighet att testköra lite!

Mina åsikter från testet jag och Calle gjorde vid lansering består nog till rätt stor del. Efter lite längre tid förstår jag vad som menas med att Steam Deck har ett "djupare" grepp och är lite bekvämare samt att styrspakarna kunde ha lite mer motstånd.

Konceptmässigt är det en väldigt kul pryl. Det jag gillar att köra på den (Stardew Valley och liknande) är så lättdrivet och kräver egentligen inte Windows, vilket gör det lite svårt att rättfärdiga ett köp för mig i nuläget, även om jag definitivt övervägt det ett par gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Vi har fått låna ett exemplar av Asus, som jag haft möjlighet att testköra lite!

Mina åsikter från testet jag och Calle gjorde vid lansering består nog till rätt stor del. Efter lite längre tid förstår jag vad som menas med att Steam Deck har ett "djupare" grepp och är lite bekvämare samt att styrspakarna kunde ha lite mer motstånd.

Konceptmässigt är det en väldigt kul pryl. Det jag gillar att köra på den (Stardew Valley och liknande) är så lättdrivet och kräver egentligen inte Windows, vilket gör det lite svårt att rättfärdiga ett köp för mig i nuläget, även om jag definitivt övervägt det ett par gånger.

Har läst testet och ja det är en spännande produkt helt enkelt 🙂
Bra test för övrigt av er 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Enheten var tidigare nästan knäpptyst men blev då cirkus 90 grader i turboläget (dock inte varm där man håller). De har nu ändrat fläktkurvan för den vänstra fläkten (där SD-kortet sitter) så att den inte blir lika varm. Äger en enhet och testade uppdateringen igår

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

För mig har Ally varit en gudagåva. Jag är 37 bast men varje gång jag sätter mig vid datorn så slår jag likförbannat på league eller cs, men med min Ally så har jag kunnat slappna av och börjat njuta av alla singleplayer spel jag samlat på mig över åren, och även lite d4 med kompisar.

Jag har den så gott som alltid inkopplad men den medföljande laddaren har en lång sladd så det är inga problem, sjukt att kunna spela AAA spel på en handhållen dator och spelen ser bra ut i 1080p med fsr eftersom skärmen är så liten (och underbar).

Gällande SD korten så går Rog Ally subreddit hett med teorier, en del menar att det helt klart är hårdvarufel medan andra tror att det är firmware, ASUS har inte klargjort vad det är som gått snett utan bara skrivit att dom undersöker. För egen del så räcker det gott med 512 GB, fattar inte poängen med att ha 100 spel på maskinen om man nu inte ska leva i en stuga utan Wi-Fi i ett par år.

Permalänk
Avstängd

Per automatik så förstörs Sverige demokraternas SD kort på samma sätt som gamla Tyska DDR minnen och deras SS hårddiskar.