Permalänk
Medlem

Tibia

Vilka här på SweClockers lirar Tibia?
Skriv gärna vad ni tycker om spelet.
Själv så tycker jag att det är jätte kul.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja, jag spelar. En 86 knight på antica

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar det och det är ett bra tidsfördriv. Jag är en lvl 43 palladin på lunara.

Permalänk
Medlem

startade det och så, fick typ ingen hjälp då jag testade o gå och sådant, dom som var inne var typ upptagana med annat så jag dissade det... verkade helt ok annars, ok tisfördriv...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

låter väldigt intressant, var hittar man mer info om spelet?

Visa signatur

What goes around, comes around.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag spelar det,har ett par gubbar på nova, 2 av mina knights e level 27 och level 25

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det...... tycker det var roligt , men nu tycker jag inte d är så roligt längre ska börja lira Cs i stället!!

Visa signatur

Jeppy

Permalänk
Medlem

Tibia,, jo...
för 2 år sen när jag började spela var det kanske 180 pers inne samtidigt på en server,, nu är det kanske 10 000 inne på 13 servrar, detta har dock inte medfört att spelet har blivit bättre, nä jag tar mig friheten att säga att det är sämmre än för 2 år sen. Nu är det bara PG kvar av det, o det här med "safe trade" det förstörde ju hela spelet!
Har slutat spela sen ett halvår tillbaka ungefär men tittar in ibland på antica/nova..

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du, för 2 år sen var det inte 180 pers inne. Lek inte oldschool.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirade för ca 3 år sedan. Då var jag en level 50 knight (kamorf) och max players var 100 vid vissa tillfällen. Det var då allt kul hände på tibia, nu e det bara sunk.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Du, för 2 år sen var det inte 180 pers inne. Lek inte oldschool.

pfft,,.
ojoj minns jag fel? hur mycket folk var de inne då? du värkar ju ha koll på det..
men mitt första acc skapades 21.07.2001 00:57:45 CET enligt tibia sidan, drygt 2 år sen?

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja det var då kontona kom in i spelet, då var det c:a 500 pers inne

Minns jag fel nu får jag ta medicin för alzheimers, för det här är jag säldigt säker på

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

du när jag tänker efter spelade jag ju för fan innan kontorna kom, det var ju grymt mycket roligare då. hah, komer ihåg första gånger jag kom till carlin, trodde jag hade gått i flera timmar.. gammla clienten var ju grymt skönare...

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

skit spel.. det är ju sämmre än Ultima online.

Permalänk
Medlem

Ultima kostar, stora skillnaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattjon
skit spel.. det är ju sämmre än Ultima online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxDark
Ultima kostar, stora skillnaden.

tibia kostar också, om man vill... men det är sant, man behöver inte betala. Men saken är den att väldigt många gör det, varför förstår jag inte riktigt, man får inte ut mycket extra av "premium accaunt"...

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjoern
tibia kostar också, om man vill... men det är sant, man behöver inte betala. Men saken är den att väldigt många gör det, varför förstår jag inte riktigt, man får inte ut mycket extra av "premium accaunt"...

Jo..klart man får d, med premium slipper man logga in kl 01 på natten..!

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buzzer
Jo..klart man får d, med premium slipper man logga in kl 01 på natten..!

?????.......

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

Har börjat spela (igen). Är just nu level 9 (knight), spelar på Isara. Nån annan som spelar där? Skulle gärna vilja ha lite hjälp.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

tycker det va ett roligt spel men tröttna då man jag insåg att jag gorde inte nått annat än att spelar tibia under hela sommaren och det blir lite tråkigt då vissa bra ppl skapar en guild och sedan gör va dom vill och dödar vilka dom vill för att ingen kan stoppa dom det är väll det som är det tråkiga med spelet .. har en elder druid lvl 45 magi lvl 54
BTW: det här va på servern eternia vet inte hur det är på dom andra

Permalänk
Medlem

Spelade för länge sen, vet inte exakt hur länge sen, men var en av dem första i Sverige är jag rätt säker på.
Kollar lite på internet, hittar min sida, som jag gjorde rätt lång stund efter jag börja spela.. den är från början av -99, så måste börjat spela -97 eller -98

edit:
Gjort lite grafik som enligt tibia.de används än iallafall, Beholder shield och Tower Shield.. Skitfula men men

Permalänk
Medlem

testade tibia innan jag börja lira faldon, och faldon började jag väl lira när jag va runt 12 tror jag vilket va för lite mer än 5år sedan så någon gån 97-98... hur som helst spelet laggade korkskruv, grafiken va ful som fan, och jag tyckte at perspektivet va helt korv, sedan så var de ta mig fan bara tyskar överallt... så det höll väl i en sisådär 30min-1h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endorphin
Spelade för länge sen, vet inte exakt hur länge sen, men var en av dem första i Sverige är jag rätt säker på.
Kollar lite på internet, hittar min sida, som jag gjorde rätt lång stund efter jag börja spela.. den är från början av -99, så måste börjat spela -97 eller -98

edit:
Gjort lite grafik som enligt tibia.de används än iallafall, Beholder shield och Tower Shield.. Skitfula men men

Vad hette du? Och vilken sida hade du?

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxDark
Ultima kostar, stora skillnaden.

talamhlore.org är en skitbra gratisserver, tyvär måste man skriva en rollspelsbiografi för att få vara med

Permalänk

jag lirar,men världen som jag är i brukar vara full hela tiden så det ej går att spela=/....men annars är nicket "acdcrules" och jag ligger nog på level 3 eller nått.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Lirar också Tibia, är Gamemaster (Free Premium Account)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tufft, vilken värld?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxDark
Ultima kostar, stora skillnaden.

Det finns servrar man inte behöver betala på, så man behöver inte betala.
Och dom servarna är lika bra som den riktiga servern.

Permalänk
Medlem

Premia, Nova och Antica.

Antica - Seppox(45 knight) inte spelat åp han på 3 år.

Nova - Dakmor Lancer(52 Paladin) spelar inte på han längre

Premia - Dalith(84 sorcerer)min "nyaste char"(1år gammal), spelar inte hellre längre..

Laggar lixom 24/7, gjort det i 5 månader.. gör så man tappar intresset