Permalänk

Vart ska denna sladd?

Hej!
Hur får jag ström till dessa kablar?
Är det Sata? Behöver jag adapter?

Mvh Markus

Permalänk
Medlem

Molex hane till hona, om du inte vet vad du ska ha den till behöver du den inte 😋

Permalänk
Skrivet av tonii:

Molex hane till hona, om du inte vet vad du ska ha den till behöver du den inte 😋

Jo då, jag ska ha de till fläktar men kunde ej komma på vad de hette!

Tack! 😃

Permalänk
Skrivet av tonii:

Molex hane till hona, om du inte vet vad du ska ha den till behöver du den inte 😋

Behöver jag både hona och hane eller räcker det med ena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Behöver jag både hona och hane eller räcker det med ena?

Beror på vad du ska göra exakt?!

Kabel med Molex hona finns på typ alla nätaggregat.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Behöver jag både hona och hane eller räcker det med ena?

Beror på vad du försöker åstadkomma. Från nätagget bör det finnas en eller ett par han-kontakter (om det inte är en OEM-burk du sitter med). Vad är det för typ av fläkt du ska koppla in som kräver molex?

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Beror på vad du ska göra exakt?!

Kabel med Molex hona finns på typ alla nätaggregat.

Ska koppla en en mojäng som jag kan styra fläktarna med, Max 3 fläktar, asså jag kollade på nätagget men hittade Inge sånt uttag

Permalänk
Skrivet av Maarkus97:

Ska koppla en en mojäng som jag kan styra fläktarna med, Max 3 fläktar, asså jag kollade på nätagget men hittade Inge sånt uttag

Inte omöjligt att ditt nätagg inte har dessa då det är kontakter som slutat användas för länge sedan i datorer och har helt ersatts av Sata strömkontakten.

finns adaptrar för det dock
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datorkomponenter/dat...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Maarkus97:

Ska koppla en en mojäng som jag kan styra fläktarna med, Max 3 fläktar, asså jag kollade på nätagget men hittade Inge sånt uttag

Och du har inte ett modulärt nätagg och har låtit bli att montera molexkabeln ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.