Inet Giveaway Dator OANVÄND (7950X, 6950XT)
Tjena. Säljer nu denna dator jag vann live på Youtube i Inets giveaway under mellandagarna 2022. Videor och bilder utöver de jag kommer bifoga i annonsen finns, och kan såklart skickas i DM vid begäran. Datorn packades upp för första gången och testades samt fotograferades den 28:e och fungerar perfekt. Den packades för övrig ner igen direkt. Säljs runt Chalmers precis som jag fick den från Inet.
Varför säljer jag då datorn?
Jag säljer den eftersom den aldrig kom till användning och aldrig ens packades upp ur paketet den kom i. Detta på grund av brist på fysiskt utrymme, krav på NVIDIA grafikkort för att arbeta med CUDA och en känsla av att jag ändå aldrig skulle kunna använda hårdvaran till full kapacitet, exempelvis 16 kärnor. Byggde mig istället en mindre ITX dator som passar mina behov bättre och som jag använt ett tag nu.
Specifikationer
Fler bilder finns på Imgur.
Spec på datorn finner ni i denna Prisjakt listan. PSU:n visar fel bild men är den senare Asus Thor P2 1200W. Som man kan se, är nuvarande nypris med billigaste grafikkort på samma GPU, 35000 kronor. Förväntar mig inte nypris för den.
Notera att produktlistan innehåller ett annat grafikkort än datorn!
CPU: Ryzen 9 7950X
CPU-kylare: Asus ROG Ryujin 2 360mm
GPU: Asus TUF Radeon 6950 XT
Moderkort: Asus ROG Crosshair X670E Hero
- PCIE 5 M.2 expansionskort följer med moderkortet
RAM: Kingston Fury Beast 2x16 GB 6000 MHz
Lagring: Samsung 980 M.2 500 GB
Lagring: Samsung 980 Pro M.2 1 TB
Nätaggregat: Asus ROG Thor Platinum 2 1200W
- Alla inkluderade kablar följer med
Chassi: NZXT H7 Elite
Kontakt
Undviker att dela mitt telefonnummer offentligt, men om du vill samtala med mig är det bara att skicka ditt mobilnummer i mina DMs så kan jag ringa med dolt nummer. Den slutliga vinnaren ringer jag såklart utan dolt nummer.
Frakt?
Avhämtning (runt Chalmers) föredras, men frakt kan gå att lösa mot förskottsbetalning om köparen är villig att stå för både kostnad och risk.
Kvitto finns inte, eftersom jag vann datorn.
Om du har någon fundering, bara fråga på!