Permalänk

IP Adress sökes!

Jag söker en IP adress från endast en gmail adress!

Har ej denna gmail adress i mina kontakter!
Alla tips mottages med tacksamhet!
Letat o googlat utan resultat!

Permalänk
Medlem

Tror inte att Google vidarebefodrar IP i sina headers, men du kan kolla. Hur du gör beror på ditt mailprogram, men sök på: "how to see mail headers" följt av programmet du använder för att läsa mail.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av AnnBritt2511:

Jag söker en IP adress från endast en gmail adress!

Har ej denna gmail adress i mina kontakter!
Alla tips mottages med tacksamhet!
Letat o googlat utan resultat!

Vad behöver du informationen till?
Om du utsatts för trakasserier eller bedrägeri så är det bästa nog att polisanmäla händelsen och börja där.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Inte av den anledningen! Tror att någon utger sig för att vara en annan person!

Permalänk
Medlem

Även om gmail (mot förmodan) skulle skicka med ip-adressen i sina headers så är oddsen höga att den ändå kommer vara en CGNAT-adress och därmed inte säga någonting annat än vilken operatör det är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte få ut ip-adressen bakom en gmail-adress. Det är möjligt att polisen kan få ut en men du som privatperson kommer inte få tag på den.

Enda sättet du får ut ip-adressen på är om du skickar en spårningslänk / bild till mottagaren som denne öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnBritt2511:

Inte av den anledningen! Tror att någon utger sig för att vara en annan person!

Känner du personen i fråga så bör det vara relativt enkelt att ställa ett par kontrollfrågor eller ringa och fråga vad för mig email dom skickar till dig.

Är det inget allvarligt skulle jag personligen lägga mail-addressen i spamfilter och hänvisa till kontakt via telefonsamtal eller fysiska möten hädanefter.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701