Permalänk
Medlem

Brukar ta typ en vecka. Ibland kan UPS strula till det (UPS bör undvikas om det går). Får hem två LOTR-svärd imorgon från FedEx. Inget strul hittills. Tänk på att du får betala tull/moms om du inte kan få det skickat som "gift".

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

har spelat spelet i 3 veckor nu och jag funderar allvarligt om det är värt pengarna. notera att detta är mitt första MMORPG jag testat då jag alltid varit emot att betala för att få spela online.

Jag har valt att ta en wookie kallad Rybacca(påhittigt va) på Eclipse servern. Han är just nu en Novice Carbineer och Novice Creature Handler. Att komma dit har tagit ett tag, 12 h om dagen i 2 veckor. Då har jag pressat för att komma dit rätt hårt. jaga vilda djur som fasiken alltså för att få hunting xp. Så det gjorde jag. Om och om igen. Samma sak hela tiden. Alla gör så.

En artisan som vill ha mer xp bygger samma pryl 500000000000000 gånger bara för att få xp. vad kan han göra med denna pryl? inget. för alla måste göra så så det finns för mycket av samma items på marknaden. helt galet, låter det bra uttänkt?

Folk utnyttjar buggar för att få mer pengar/mer xp. Så är det bara. Så blir de flsta arga när folk berättar polarna och ställen blir överpopulerade. Folk VILL ha buggarna verkar det som. kul.

Gameplay may vary during play står det när man startar upp spelet. Inte fan har jag upplevt NÅNTING annorlunda än från t.ex D2 som är gratis och man gör ung. samma sak i, fast det är mer action i d2.
Så varför ska jag betala 130 spänn i månaden för ett spel?

Nu kanske ni säger:

det är gemenskapen, vänner och guilds som gör spelet!
- Ja, men i vilket spel är det inte det? De flesta är dessutom gratis.

Det är ju Star Wars!!
- Faktiskt så har spelet inte så himla mycket med starwars att göra. Du har din karaktär och bygger upp den. visst ser du kända städer med kända namn men mycket mer än så är det inte. Djuren påminner litegranna åxå samt ljudet från dina vapen. Sen finns det yrken i spelet som inte alls hör till som commando. Den killen har flamethrowers och rocket launchers. Hur mycket med starwars har det att göra?

Sen kommer vi till buggarna. Visst SWG är känt för att vara det mest stabila MMORPG som släppts. Men endå är det buggigt. inte lite heller. Visst det krashar inte men MYCKET förstör gameplayet, som t.ex combat buggen som gör att man e i combat hela tiden mot ingenting. Creature handlers djur försvinner mystiskt och man måste gå tillbaka hela vägen till stan eller göra camp för att få tillbaka den. Man teleporteras helt plötsligt till något annat ställe 200 meter bort.

Skillsen i spelet är ju totalt obalanserade. Att vara pistolier knäcker ALLT annat i spelet, ingen idé ens att tänka i andra banor. Dom har FÖR mycket bonusar så rifles eller carbines är totalt värdelösa i jämförelse, särskilt carbine. det som e synd att jag inte visste det när jag planerade min karaktär utan jag valde carbine för att det e ju det som storm troopers använder. Varje skill man får så får man nya specialskott. De flesta är totalt värdelösa och man undrar varför man tog den skillen för överhuvudtaget. Många specialskott är uppgraderingar av gamla specialskott som legshot2 och 3 som följer legshot1.
legshot 3 är EXAKT likadan som legshot 2. helt värdelöst.

och folk säger att spelet är balanserat. haha. garvar.

Till råga på allt så skall de ju fixa buggarna. Då går ALLA servrar ner i 2h varje dag vid 3 tiden.

Aja, ni får inte tolka detta fel. Jag älskar detta spel. Men är det tillräckligt för att betala 130 spänn i månaden? Trots alla buggar?

jag skulle säga ja, Rollspelsälskare som jag är, om det skulel vara gratis. Som det är just nu tror jag ja ska ge spelet 1 månad till. Är inget fixat då lägger jag ner spelet, iaf tills det släpps i europa, då kanske de har kommit på ett och annat och försöker lägga ner mer tid på att ge spelarna mer spelarglädje.

hoppas någon annan har bättre erfarenheter av spelet som kan sätta mig på plats.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Folk utnyttjar buggar för att få mer pengar/mer xp. Så är det bara. Så blir de flsta arga när folk berättar polarna och ställen blir överpopulerade. Folk VILL ha buggarna verkar det som. kul.

Så är det med MMORPGs. Folk vill ha utdelning. Det blir sällan full RPG, mera powergaming.

det är gemenskapen, vänner och guilds som gör spelet!
- Ja, men i vilket spel är det inte det? De flesta är dessutom gratis.

Jag skulle vilja säga att det är MASSIVE...i ordet MMORPG som är grejen. tusen och åter tusen spelare samtidigt i en jättevärld som gör det speciellt och kul.

Hur mycket med starwars har det att göra?

Känslan finns ju där... och är det inte bättre med lite Starwars.. än inget alls?

Sen kommer vi till buggarna.

MMORPGs är så. EQ/AC/AO var betydligt sämre i början (för att inte snacka om det totalt värdelösa Entropia).

Skillsen i spelet är ju totalt obalanserade.

Helt rätt. Pistol är bäst av de tre. Obalanseringen är dock inte så farlig om man jämför med alla de andra (framförallt AC där obalanseringen var extrem) MEN - det som är så bra med SWG - du är inte fast - ta Pistol om du vill - visst det tar lite tid - MEN DET GÅR. I alla andra MMORPGs finns det bara en sak att göra - delete character - börja om. Inte i SWG. Detta är MYCKET BRA. Balansering är jättesvårt och tar tid.

Till råga på allt så skall de ju fixa buggarna. Då går ALLA servrar ner i 2h varje dag vid 3 tiden.

15.00-16.00 (1 timme) på Naritus som jag spelar på. Jag står ut, det är bättre de fixar buggarna än låter de ligga kvar tills "månadspatchen" som det är i andra spel. Framförallt så här i början.

MMORPGs blir sällan Rollspel. Mer powergaming, tyvärr.

Men alla som spelat andra MMORPGs (och även andra, varför inte CS eller Diablo) och jämför med SWG vet att det finns en skillnad, viktig skillnad. Det är inte bara att döda samma monster om och om igen. SWG är mer, om man vill.
AC-spelare: BSD?... jag dödade säkert 50000 tuskers... för vad annars fanns det?
EQ: Velks lab (spindlar)
CS: Man gör väl inte annat än att döda samma terrorister 20000ggr om.
BF1942: Jag har nog dödat 10000 tyskar till dags dato, men va fan det går ju inte loota deras kroppar. Jag vill ju ha deras lackstövlar.

I SWG behöver jag inte göra detta, det finns mer att göra.

Mina $0.02

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Folk utnyttjar buggar för att få mer pengar/mer xp. Så är det bara. Så blir de flsta arga när folk berättar polarna och ställen blir överpopulerade. Folk VILL ha buggarna verkar det som. kul.

Så är det med MMORPGs. Folk vill ha utdelning. Det blir sällan full RPG, mera powergaming.

det är gemenskapen, vänner och guilds som gör spelet!
- Ja, men i vilket spel är det inte det? De flesta är dessutom gratis.

Jag skulle vilja säga att det är MASSIVE...i ordet MMORPG som är grejen. tusen och åter tusen spelare samtidigt i en jättevärld som gör det speciellt och kul.

Hur mycket med starwars har det att göra?

Känslan finns ju där... och är det inte bättre med lite Starwars.. än inget alls?

Sen kommer vi till buggarna.

MMORPGs är så. EQ/AC/AO var betydligt sämre i början (för att inte snacka om det totalt värdelösa Entropia).

Skillsen i spelet är ju totalt obalanserade.

Helt rätt. Pistol är bäst av de tre. Obalanseringen är dock inte så farlig om man jämför med alla de andra (framförallt AC där obalanseringen var extrem) MEN - det som är så bra med SWG - du är inte fast - ta Pistol om du vill - visst det tar lite tid - MEN DET GÅR. I alla andra MMORPGs finns det bara en sak att göra - delete character - börja om. Inte i SWG. Detta är MYCKET BRA. Balansering är jättesvårt och tar tid.

Till råga på allt så skall de ju fixa buggarna. Då går ALLA servrar ner i 2h varje dag vid 3 tiden.

15.00-16.00 (1 timme) på Naritus som jag spelar på. Jag står ut, det är bättre de fixar buggarna än låter de ligga kvar tills "månadspatchen" som det är i andra spel. Framförallt så här i början.

MMORPGs blir sällan Rollspel. Mer powergaming, tyvärr.

Men alla som spelat andra MMORPGs (och även andra, varför inte CS eller Diablo) och jämför med SWG vet att det finns en skillnad, viktig skillnad. Det är inte bara att döda samma monster om och om igen. SWG är mer, om man vill.
AC-spelare: BSD?... jag dödade säkert 50000 tuskers... för vad annars fanns det?
EQ: Velks lab (spindlar)
CS: Man gör väl inte annat än att döda samma terrorister 20000ggr om.
BF1942: Jag har nog dödat 10000 tyskar till dags dato, men va fan det går ju inte loota deras kroppar. Jag vill ju ha deras lackstövlar.

I SWG behöver jag inte göra detta, det finns mer att göra.

Mina $0.02

Amen

Permalänk
Medlem

Har bokat spelet nu och borde få det någon gång under nästa vecka.

Så . vilken server ska man spela på ?
Vad ska man sattsa på ? Vad jag har läst så är det CH´s som äger spelet totalt för tillfället.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

pappy:

du har nog rätt. känns fortf som om nått fattas i spelet, men det utvecklas ju ständigt.

nu till devlaska:

Den inofficiella servern för europa är Eclipse servern.
De mest populära yrken idag är CH (finns tonvis), weaponsmiths, och Smugglers.

Vill man vara lite unik ska man spela ranger, bioengineer, bounty hunter, commando eller merchant.

men dt finne en anledning varför de inte finns så många av, de är totalt obalanserade. ranger är vell mest balanserad av de yrkena om nån.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

fick mitt från dvdboxoffice efter 3 dar, hemkörning och allt. Spelat i 2 dagar som Dancer/Fencer, redan första dagen tog jag Dancing 2 och nästan Healing 3, så de gick undan, andra dagen spelade jag inte lika mycke men då fick jag 1h sword 2 på 30min eller så, skitlätt att få dom första två rangerna (eller vad man vill säga) i SWG. Spelar på Ahazi med några daocvänner i ett 18+ guild som Tokig.

Permalänk
Medlem

Det blir ofta roligare om man testar lite olika saker och inte grindar.
Att grinda var det som fick mig att sluta med eq.
Det jag tror man har känslan av att det fattas är vanlig loot som nästan alltid finns i den här typen av spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
pappy:

du har nog rätt. känns fortf som om nått fattas i spelet, men det utvecklas ju ständigt.

nu till devlaska:

Den inofficiella servern för europa är Eclipse servern.
De mest populära yrken idag är CH (finns tonvis), weaponsmiths, och Smugglers.

Vill man vara lite unik ska man spela ranger, bioengineer, bounty hunter, commando eller merchant.

men dt finne en anledning varför de inte finns så många av, de är totalt obalanserade. ranger är vell mest balanserad av de yrkena om nån.

Patchar de inte spelet ofta så att det blir mer balans dårå ?

Irriterande när det finns superklasser och skräpklasser.

Weaponsmith .. är det typ enbart folk som gör vapen eller ?

Förstår inte riktigt skillsystemet ännu , men får sätta mig in i det när jag får spelet.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

man är riktigt sugen nu och beställa !

Permalänk
Medlem

jag är fan beroende.. SWG har förstört mitt liv.. på vag mot master marksman och jobbar rätt mycket på artisian också.. lirar på Tempest där det finns mycket najs folk.. kom och träffa mig där om ni vill ha hjälp om ni e nybörjare och precis fått det..

/tell Jejjee message

köpte 4 boxar nu när jag var i USA hela sommaren.. så har bara hunnit lira i snart en vecka.. men som sagt jag har spelat HELA DAGARNA sen dess.. lirar aldrig spel me nu gör jag det.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Patchar de inte spelet ofta så att det blir mer balans dårå ?

Irriterande när det finns superklasser och skräpklasser.

Så är det alltid i MMORPGs. Balans är svårt, men det som är bra i SWG - du kan ändra dig. skill-trädet är flexibelt. I andra MMORPGs - måste du delete:a din gubbe. Balans är väl något som växer till. Ja pets är MYCKET bra (CH/Bio). Pistol är bästa vapnet, men detta kommer nog justeras efter hand.

Weaponsmith .. är det typ enbart folk som gör vapen eller ?

Ja. Jag är en sådan. Jag gör vapen och säljer. I'm a lover - not a fighter.

Förstår inte riktigt skillsystemet ännu , men får sätta mig in i det när jag får spelet.

Man har ett antal "skillpoints". När du navänder t.ex en pistol - får du Pistol XP. Får du tillräckligt med Pistol-XP kan du "köpa" en bättre pistol-skill med dina Skillpoints. När skillpoints tar slut - då kan du inte köpa mer skills och måste ta bort något annat tillslut (dvs en person kan inte vara bäst på allt).
---------
Naritus: Troll's Guns & Ammo - Your Obvious Choice in High Tech Weaponry - anything from Bowcasters, SGs and Beam Cannons to FWGs, Launchers and Lasers. Welcome.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

det finns inge demo eller test period så man kan testa spelet ? så som 7 dagas testen i planetside

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
det finns inge demo eller test period så man kan testa spelet ? så som 7 dagas testen i planetside

sånt lägger dom till när spelen börjar gå utför, så de lär ta ett tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Patchar de inte spelet ofta så att det blir mer balans dårå ?

Irriterande när det finns superklasser och skräpklasser.

Så är det alltid i MMORPGs. Balans är svårt, men det som är bra i SWG - du kan ändra dig. skill-trädet är flexibelt. I andra MMORPGs - måste du delete:a din gubbe. Balans är väl något som växer till. Ja pets är MYCKET bra (CH/Bio). Pistol är bästa vapnet, men detta kommer nog justeras efter hand.

Weaponsmith .. är det typ enbart folk som gör vapen eller ?

Ja. Jag är en sådan. Jag gör vapen och säljer. I'm a lover - not a fighter.

Förstår inte riktigt skillsystemet ännu , men får sätta mig in i det när jag får spelet.

Man har ett antal "skillpoints". När du navänder t.ex en pistol - får du Pistol XP. Får du tillräckligt med Pistol-XP kan du "köpa" en bättre pistol-skill med dina Skillpoints. När skillpoints tar slut - då kan du inte köpa mer skills och måste ta bort något annat tillslut (dvs en person kan inte vara bäst på allt).
---------
Naritus: Troll's Guns & Ammo - Your Obvious Choice in High Tech Weaponry - anything from Bowcasters, SGs and Beam Cannons to FWGs, Launchers and Lasers. Welcome.

Okidocki, då är det bara att vänta på samtalet från Game, att de har fått in spelet

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Trött på att vänta på att game ska få in det.

Star Wars Galaxies @ $70.95ea ... beställde det precis på dvdboxoffice istället

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska

Star Wars Galaxies @ $70.95ea ... beställde det precis på dvdboxoffice istället

Mama mia! 70 dollar för ett jävla mmo-spel som är lika njutbart som att använda ett rivjärn på dina kulor. Då är man nörd, per defination.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Mama mia! 70 dollar för ett jävla mmo-spel som är lika njutbart som att använda ett rivjärn på dina kulor. Då är man nörd, per defination.

Canada Dollar så det är typ 420:- så det är inte så farligt.

Hade det varit USD så hade varit en annan sak, men 530 eller vad det blev totalt för att få spelet hemskickat till dörren är inte så farligt med tanke på att de säkert skulle kosta 599 i sverige.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Canada Dollar så det är typ 420:- så det är inte så farligt.

Hade det varit USD så hade varit en annan sak, men 530 eller vad det blev totalt för att få spelet hemskickat till dörren är inte så farligt med tanke på att de säkert skulle kosta 599 i sverige.

sen glömmer du tullen på 140kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mast
sen glömmer du tullen på 140kr

Jag är inte 100% på hur tullen fungerar, men jag har för mig att tull avgiften enbart ligger på 3% medans momsen ligger på betydligt högre

Dock så tror jag att du kan komma runt det genom att skicka det hela som GIFT istället för Merchandise .. men jag är inte säkert.

Skrev iaf till dem att de skulle skicka det som Gift istället för merc.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Jag är inte 100% på hur tullen fungerar, men jag har för mig att tull avgiften enbart ligger på 3% medans momsen ligger på betydligt högre

Dock så tror jag att du kan komma runt det genom att skicka det hela som GIFT istället för Merchandise .. men jag är inte säkert.

Skrev iaf till dem att de skulle skicka det som Gift istället för merc.

när jag fick den så kom en kille och inkassera 140kr av mig, paff blev jag men de är de ändå värt

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska

Canada Dollar så det är typ 420:- så det är inte så farligt.

Hade det varit USD så hade varit en annan sak, men 530 eller vad det blev totalt för att få spelet hemskickat till dörren är inte så farligt med tanke på att de säkert skulle kosta 599 i sverige.

Låter ju lite bättre. Men surt att frakten inte ingår.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Låter ju lite bättre. Men surt att frakten inte ingår.

Har för mig att frakten är gratis på dvdboxoffice, men jag valde DHL extra något för 12 Cad $.
Får se om det går något snabbare eller om det är ngn försäkring eller så.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Har för mig att frakten är gratis på dvdboxoffice, men jag valde DHL extra något för 12 Cad $.
Får se om det går något snabbare eller om det är ngn försäkring eller så.

DHL tog 3 dagar för mig, annars kan de ta upp mot 3 veckor och då är de gratis

Permalänk
Medlem

Skulle ni som spelar detta spel rekommendera det till oss andra? Jag funderar nämligen på att köpa det som lite omväxling. Funderar dock lite på det här klass systemet så om någon har en länk till någon bra fansite så får ni gärna lägga upp det.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

http://swg.allakhazam.com/
http://www.swgcenter.com/
http://www.swgalaxies.net/
http://vadersfist.bikerscout.net/

Rekommenderar - tja det beror väl på - har du spelat andra MMORPGs tidigare (UO, EQ, AC, AO, DAoC) ? Svårt att veta om du isf skulle tycka om denna sorts spel. Är du såld på MMORPGs skulle jag rekommendera det. Är du en riktig Starwars-freak (som jag är) måste du ha det. Det är inget val.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

jag är helt såld på det iaf.. rekommenderar det varmt.. skitkul spel.. blir förmodligen ännu roligar när player cities och fordon kommer

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
http://swg.allakhazam.com/
http://www.swgcenter.com/
http://www.swgalaxies.net/
http://vadersfist.bikerscout.net/

Rekommenderar - tja det beror väl på - har du spelat andra MMORPGs tidigare (UO, EQ, AC, AO, DAoC) ? Svårt att veta om du isf skulle tycka om denna sorts spel. Är du såld på MMORPGs skulle jag rekommendera det. Är du en riktig Starwars-freak (som jag är) måste du ha det. Det är inget val.

Har spelat DAoC, blev dock less på att allting gick ut på att välja den bästa karaktären från början och bara köra så kallad "power gaming". Tack för länkarna, ska kolla in dom.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Har spelat nu några dagar. Och jag är beroende. Jag bara måste ut och springa i öknen ingen. Jaga värdefulla rescourses och sånt.
Dessutom gick jag med i ett PA som heter TSA (the swedish aliance). Där alla såklart snackar svenska. Va skit kul vi sprang iväg typ 6 pers på Bantha jakt. Såg någon men det var så hårt och elakt område så vi kunde inte stanna kvar.

Kataarn wookie scout Eclipse.

Permalänk
Medlem

Tror jag ska beställa det. Verkar otroligt roligt!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz