StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem

Låter lite smådåligt. Hur ofta patchas det då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Varje dag vid 13.00 (under sommaren var det 15.00). Brukar ta en timme.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Noteras bör att de mest använda servrarna (bland annat Eclipse) är nere längre än de andra servrarna. Antar att det beror på att det är högre "tryck" på den så... Jag brukar få vänta två timmar, kanske mer efter att den har patchat, innan jag kan logga in.
Men å andra sidan, eclipse regerar! Så jävla mycket folk på, hela tiden varje timme på dygnet. Dessutom så funkar svenska nästan lika bra som engelska. Antalet svenskar som lirar är fantastiskt stort på eclipse.
Varning dock till nya eclipse spelare, det händer att de låser servern för "nya" karaktärer. Så att det inte går att skapa karaktär där. Dett är för att den helt enkelt är full....

Hurru pappy!!!

säljer du vapen? jag måste ha en ny pistol. Och kan du göra en bowcaster med sån skada... (dräggel) så vill jag gärna ha en picka av dig.
Du är väll på eclipsa va? (hoppas hoppas).

Kataarn (wookiee scout) Eclipse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Varje dag vid 13.00 (under sommaren var det 15.00). Brukar ta en timme.

Hur kommer det sig då att det tar så lång tid för dom att fixa till alla buggar? Vad fixas med dessa patchar egentligen om inte buggar?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

kommer upp nya buggar hela tiden, klart de tar länge att fixa dom.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Naritus, sorry. (Gjorde en 172-348 caster idag, den rockar. Jag har Rifle-Skill I och skjöt för 927 damage)

Har också hört att just eclipse har lite mer problem. Min server (Naritus) är full proppad med folk och är alltid först upp efter patch. Lyckat val antar jag (valde den eftersom jag har amerikanska vänner där).

Visa signatur

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Hmm, vars kunde man nu beställa det där spelet ifrån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Hmm, vars kunde man nu beställa det där spelet ifrån?

www.game.se
www.dvdboxoffice.com

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Springer just nu runt på Tattooin och gör destory uppdrag för att höja mig hos rebel "Har 160 poäng".

Finns det inget snabbare sätt att få rebelfactionpoäng ? Känns lite overkill att behöva sprigna och spränga dem jävla bunkrarna 20 gånger innan man får gå med rebellerna.

Har runt 5k Crediter just nu "Köpt någon jacka och en hjälm för 3k vardera" men de verkar inte skydda mig något speciellt.
Jag har inte hittat något dyrare föremål än saker för 3k i bazaaren just nu, så var får man tag på lite lyxiga prylar typ .. stormtrupper rustningar ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,jag vet inte,kan kan det ha varigt,men han sa att det var betan.frågade inte så mycket,höll tyst och njöt av spelet.

jag tror han menar att han spelar på SWGs testserver, där alla nya patchar testas innan de släpps på riktigt. vemsomhelst som äger spelet kan spela där, men räkna med massvis med buggar och att SWG team bestämmer vad du ska göra och de tom raderar din karaktär..

fördelen e ju att alla nya patchar får du spela före alla andra. snart kommer ju vehicles och mounts, samt player cities! tror du inte många kommer switch till testcenter å lr!? hehe

edit: btw heter jag rybacca(orginellt va) och är carbineer/creature handler på eclipse. håller mest till på lok just nu. mest XP där.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk

Någon som vet när Europa versionen kommer?

Visa signatur

[size="1"] Intel Pentium 2.54 Ghz- Geforce 4 Ti 4600-Soundblaster Live 2! 6.1- 120 GB Barracuda IV-256 PC2700 512 DDR-WinXP Home[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QwertyNisse
Någon som vet när Europa versionen kommer?

[2003-11-15]
Enligt webhallen.com.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Springer just nu runt på Tattooin och gör destory uppdrag för att höja mig hos rebel "Har 160 poäng".

Finns det inget snabbare sätt att få rebelfactionpoäng ? Känns lite overkill att behöva sprigna och spränga dem jävla bunkrarna 20 gånger innan man får gå med rebellerna.

Bah, you will soon feel the power of the Dark Side...

Har runt 5k Crediter just nu "Köpt någon jacka och en hjälm för 3k vardera" men de verkar inte skydda mig något speciellt.
Jag har inte hittat något dyrare föremål än saker för 3k i bazaaren just nu, så var får man tag på lite lyxiga prylar typ .. stormtrupper rustningar ?

3k är max i Bazaaren. Ska du hitta de gottiga vapnen/rustningarna måste du ut och kolla hos någon spelare och dennes affär.
Stormtrooper armor är bara för Imperials. Den kostar Faction points har jag för mig (precis som din personliga AT-ST gör)... om man är Imperial...

... Good.. let the hate flow through you...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
jag tror han menar att han spelar på SWGs testserver, där alla nya patchar testas innan de släpps på riktigt. vemsomhelst som äger spelet kan spela där, men räkna med massvis med buggar och att SWG team bestämmer vad du ska göra och de tom raderar din karaktär..

fördelen e ju att alla nya patchar får du spela före alla andra. snart kommer ju vehicles och mounts, samt player cities! tror du inte många kommer switch till testcenter å lr!? hehe

edit: btw heter jag rybacca(orginellt va) och är carbineer/creature handler på eclipse. håller mest till på lok just nu. mest XP där.

fordon och så att man kan rida på djur kommer nog i expansionen som görs nu, samt att de kommer politiker och mer saker till städer som spelare kan göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bah, you will soon feel the power of the Dark Side...

3k är max i Bazaaren. Ska du hitta de gottiga vapnen/rustningarna måste du ut och kolla hos någon spelare och dennes affär.
Stormtrooper armor är bara för Imperials. Den kostar Faction points har jag för mig (precis som din personliga AT-ST gör)... om man är Imperial...

Såja gick precis med i Rebels, nu så ska jag ta och leta upp något gottigt vapen ngn stans och börja lurpassa på Imperiet

Synd bara att man inte kan döda andra var som helst som är i en annan faction ..eller kan man göra det när de har gett sig till känna ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
[2003-11-15]
Enligt webhallen.com.

k, tackar

Visa signatur

[size="1"] Intel Pentium 2.54 Ghz- Geforce 4 Ti 4600-Soundblaster Live 2! 6.1- 120 GB Barracuda IV-256 PC2700 512 DDR-WinXP Home[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mast
fordon och så att man kan rida på djur kommer nog i expansionen som görs nu, samt att de kommer politiker och mer saker till städer som spelare kan göra.

Betala ännu mer för nåt som skulle ha varit med från början? ha! Väntar själv tills eu-verisonen är ute för att skaffa spelet. De flesta större buggar bör vara borta vid den tiden men det känns inte bra ifall de släpper en exp. några månader senare och man ska betala igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Betala ännu mer för nåt som skulle ha varit med från början? ha! Väntar själv tills eu-verisonen är ute för att skaffa spelet. De flesta större buggar bör vara borta vid den tiden men det känns inte bra ifall de släpper en exp. några månader senare och man ska betala igen.

nejnej du har misstolkat. det e ingen expansion utan det är en major patch release. det är gratis. det är rymdskepp och rymdresor som är expansionen. det komemr kosta. om de kostar mer än en engångsavgift och samma belopp i månan som nu, då tänker jag verkligen inte spela det.

eller måste man ha expansionen för att spela överhuvudtaget sen? känns risigt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nejnej du har misstolkat. det e ingen expansion utan det är en major patch release. det är gratis. det är rymdskepp och rymdresor som är expansionen. det komemr kosta. om de kostar mer än en engångsavgift och samma belopp i månan som nu, då tänker jag verkligen inte spela det.

eller måste man ha expansionen för att spela överhuvudtaget sen? känns risigt...

Aaa ok. Visste inte det kommer en exp. så man kan åka/ha rymdskepp. Intressant :). Har verkligen tröttnat på AO så det känns naturligt att börja spela SWG i väntan på AOII om det nu kommer nån gång i framtiden :). Är SWG lika komplicerat som AO? Menar är det lika svårt att tillverka grejer? Är ju en hel del man måste lära sig i AO för att göra vapen, armor mm...

Du måste inte köpa exp. men då har du inte tillgång till det som kommer i exp.

Citat:

[B]

Kan man ha egen AT-ST? Vad gör en sån då? bara står där för att skrämma folk? Man kan ju inte åka i de än :). De är ju enorma hehehehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

vars har du läst om den stora patchen? vill läsa mer om de isåfall och när den kommer ut.

Permalänk

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/in_development.jsp?p...

edit: kom på att du kanske vill veta mer om rymdexpansionen. det vet jag inte vart jag läst men jag vet att det kommer.

mer edit: hitta

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/expansions.jsp?page=...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan man ha egen AT-ST? Vad gör en sån då? bara står där för att skrämma folk? Man kan ju inte åka i de än . De är ju enorma hehehehe...

Den har man för att döda patetiska rebeller med... (funkar som en pet typ), gärna kombinerat med en egen stormtrooper soldat.

DIE REBEL SCUM!

Edit: Mmm... gjorde precis min första batch med fina FWG5-or.
47-190 spd 2.3 oslice-ade... en fin 30% slice på dem så... 47-247... plus en 32% powerup... 47-326 pistol... fan då kanske man kan börja våga sig ut ur smedjan tillslut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fins det bilder på hur stora AT-ST är i förhållande till vanliga gubbar? Gissar på att det är inte full storlek?

Permalänk
Medlem

Ska kolla sen om jag har lite Screenshots, men de är inte små fjant AT-STs... och motståndarna dör som flugor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska kolla sen om jag har lite Screenshots, men de är inte små fjant AT-STs... och motståndarna dör som flugor.

usch, hata AT-STs, dom är så fuskiga.

Permalänk
Citat:

Kan man ha egen AT-ST? Vad gör en sån då? bara står där för att skrämma folk? Man kan ju inte åka i de än . De är ju enorma hehehehe...

Den har man för att döda patetiska rebeller med... (funkar som en pet typ), gärna kombinerat med en egen stormtrooper soldat.

DIE REBEL SCUM!

Edit: Mmm... gjorde precis min första batch med fina FWG5-or.
47-190 spd 2.3 oslice-ade... en fin 30% slice på dem så... 47-247... plus en 32% powerup... 47-326 pistol... fan då kanske man kan börja våga sig ut ur smedjan tillslut!

omfg. ja kör carbineer och mitt laser carbine som jag tyckte var bra har 2,5 speed(slicat 30%) 33-378 dmg! wound chance är 19.7% edit: med powerup dvs. sammanlat pris på det vapnet är 30 000 creds.

nu inser man verkligen hur pistoler äger carbines.. vad har pistoler för armor piercing?
men jag VÄGRAR BYTA! carbineers ska bli bättre eller så ska fan rifle och pistol nerfas!! i am waiting...

angående AT-ST så kan man ha 3 st såvitt jag vet. tänker jag skaffa. eftersom jag e CHer åxå så skall ja fixa 2 rancors åxå för lite närstrid. DIE REBEL SCUM!!!! (har ja hört de där förut?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj, gjorde en Part Beam Cannon.. 2500-3500.. en riktigt AT-ST killer... hmm.. nu ska jag bara få en great success så de går upp i skada... hmm.. undrar om man kan slajsa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför dröjer det så länge innan dom börjar sälja spelet i sverige?

Permalänk
Citat:

Oj, gjorde en Part Beam Cannon.. 2500-3500.. en riktigt AT-ST killer... hmm.. nu ska jag bara få en great success så de går upp i skada... hmm.. undrar om man kan slajsa...

hmmmmm vilket yrke krävs för det vapnet? låter lite väl über.

Citat:

varför dröjer det så länge innan dom börjar sälja spelet i sverige?

för att SWG teamet är amerikanare och tycker spelet skall till USA först. lr nått

Visa signatur