StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem

För att använda en Part Beam Cannon så behöver du va Commando, men jag har även för mig att de med den ruskiga skadan har en 20-30 charges sen får du köpa en ny.

Den är väll precis som pappy sa bra till att ta död på riktigt feta grejer som at-st och så. Commandos har blivit lite väl uber efter senaste patchen även om de inte just använder en Beam Cannon.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Kan ni posta lite coola bilder när ni är i strid? Bilder på AT-ST?

Permalänk
Medlem

De har runt 30 uses och kostar 5 handlers och en massa annats att göra.. men men, jag har 80 harvesters så det gör inget. Brorsan min är Commando och brukar nu får ett par factory crates med kanoner, tycker han är skoj.

Inte bara Commando biffades... LLCs kommer nu upp mot 950dmg med en skaplig slice så alla ni som var BH (Commando sög ju brutalt innan och alla "l33t d00dz" var BH) är fortfarande på topp.

Nej - BACK TO THE OLD ANVIL...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Har spelat ett par timmar idag och det verkar då inte vara något spel i min smak. Vad jag undrar är om det går att sälja spelet i andra hand? Man har ju reggat sig med cd-keyn så är den låst för den personen alltid eller går det att göra nya konton med cd-keyn?

Permalänk
Medlem

nä, en cdkey per konto, du måste sälja spelet kontot med spelet olagligt om du ska bli av med de. Nog för att om du har spelat några timmar kan du knappast ens veta om spelet är bra eller dåligt.

Permalänk

har inte riktigt fattat det där med harvesters. tar de upp slots? vad kostar de att driftsätta? hur tjänar man pengar på dem?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Ska väl ge det lite mer tid och se om det blir roligare. Men just nu känns det så förbaskat enformig att göra uppdragen som istort sett bara går ut på att springa mellan två platser hela tiden. Spelar iof som Artisan nu.

Har provat Brawler också. Men blev ju för tusan nerslagen av några "hjortar?" redan på första uppdraget jag försökte mig på.

Är det någon här som tänker börja med någon ny character inom kort hör av er till mig på icq: 8012252 så kan vi kanske hjälpas åt i början. Jag är öppen för att köra på vilken Galax som helst.

Permalänk
Medlem

kakmonstret, harvesters kostar lite olika att driva per dag beroende på om det är en personal, medium eller en heavy. kolla in swgcraft.com för lite mer info, du kan ju använda en harvester för att ta upp metaller, vatten och sånna resurser och sen använda dom för att crafta grejer som du säljer sen, eller så säljer du själva resurserna till sånna yrken som behöver dom.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Ska väl ge det lite mer tid och se om det blir roligare. Men just nu känns det så förbaskat enformig att göra uppdragen som istort sett bara går ut på att springa mellan två platser hela tiden. Spelar iof som Artisan nu.

Har provat Brawler också. Men blev ju för tusan nerslagen av några "hjortar?" redan på första uppdraget jag försökte mig på.

Är det någon här som tänker börja med någon ny character inom kort hör av er till mig på icq: 8012252 så kan vi kanske hjälpas åt i början. Jag är öppen för att köra på vilken Galax som helst.

själv har jag spelat i typ en månad utan att slåss nånting, så att slåss är inte de enda i spelet

Permalänk
Medlem

jag har spelet spelet sen det kom ut i USA.. o jag som typ aldrig riktigt har lirat spel.. eller jag har inte direkt varit en "gamer" älskar detta spelet.. kanske bara för att det ÄR starwars.. men jag gillar hela sysmtemet.. iofs har jag inga erfarenheter från tidigare MMORPGs.. men som sagt gillar detta iaf.. har kommit ner mig i SWG träsket får jag nog säga.. större delen av dagarna går åt för SWG.. lirar på den relativt obefolkade servern "Tempest" om ni vill in o träffa mig.. har ett hus i Keren/Naboo.. heter Jejjee..

DroidEngineer/Carbineer

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

är det någon som har/haft problem med Windows XP och SWG? Jag har tidigare kört SWG på en Amd 900, Gf MX 32mb etc. Alltså en dator som ligger precis på gränsen, men det fungerade förvånansvärt bra med Win2000.

Nu har jag dock fått en ny dator, 2500+ NF7-S rev.2, 2x512mb Twinmos 3200. Jag installerade XP med sp1, men SWG krashar efter en stund.

Någon som vet vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nostrau
är det någon som har/haft problem med Windows XP och SWG? Jag har tidigare kört SWG på en Amd 900, Gf MX 32mb etc. Alltså en dator som ligger precis på gränsen, men det fungerade förvånansvärt bra med Win2000.

Nu har jag dock fått en ny dator, 2500+ NF7-S rev.2, 2x512mb Twinmos 3200. Jag installerade XP med sp1, men SWG krashar efter en stund.

Någon som vet vad som är fel?

Alla drivrutiner installerade korrekt?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Det jagt tycker är det speciallt med SWG (jag kommer från EQ/AC/AO):

1. Det är Starwars (jag är en extrem SW-nerd med halva lägenheten fyllt med 77-85 saker).

2. Man måste inte bara powerlevla i samma grotta, bonka ihjäl samma monster 3000ggr. Jag är smed. Skitkul. Säljer bössor som fasen, och handhar alla mina havesters.

3. Skill systemet är mycket bra. Man är inte fast och måste radera sin gubbe om man är missnöjd - det är inte ett statiskt system!

4. Man har bara en character per konto. Man slipper mule-systemet på EQ/AC/AO. Även non-fighters är intressanta! Visst du kan ha fler konton, men man slipper det utpräglade mulorna som man hittar i alla andra MMORPGs.

5. Alla andra fördelar med MMORPGs (Framförallt är det bra att det kostar pengar, man bli av med många "l33t d00dz" då).

6. Det är snyggt.

7. In game Email är det bästa som finns, skicka WPs etc... det saknade jag i EQ/AC.

8. Mycket få buggar. Jag började spela i Juni och det har inte varit några jättebuggar. Lite smått hit och dit men det har alltid varit klart spelbart.

9. Dagliga updates. Visst downtime är inte kul, men hellre det än att behöva vänta till Månadspatchen (AC var alltid så).

10. DAA DAA DADADA DAA DAA DADADA DAAA DAAA DADADA DAAAAA!!! DIE REBEL SCUM!"

Visa signatur

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
4. Man har bara en character per konto. Man slipper mule-systemet på EQ/AC/AO. Även non-fighters är intressanta! Visst du kan ha fler konton, men man slipper det utpräglade mulorna som man hittar i alla andra MMORPGs.

1 character per server menar du väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Alla drivrutiner installerade korrekt?

Ja det antar jag... Jag får väl gå igenom det igen.

Permalänk
Medlem

1 character per server menar du väl?

Ja lol, självklart.

Visa signatur

Permalänk

Hej.
Jag har hafft ett problem med SWG nu tre gånger varav två under loppet av fyra timmar. Det är så att datorn bara fryser - skärmen blir svart och ljudet fryser. Jag måste starta om datorn. Vet någon vad detta kan vara?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Avstängd

testa att läsa det ni har skrivit lite längre upp på denna sidan...
t.e.x:

Edit: Mmm... gjorde precis min första batch med fina FWG5-or.
47-190 spd 2.3 oslice-ade... en fin 30% slice på dem så... 47-247... plus en 32% powerup... 47-326 pistol... fan då kanske man kan börja våga sig ut ur smedjan tillslut!

omfg. ja kör carbineer och mitt laser carbine som jag tyckte var bra har 2,5 speed(slicat 30%) 33-378 dmg! wound chance är 19.7% edit: med powerup dvs. sammanlat pris på det vapnet är 30 000 creds.

Oj, gjorde en Part Beam Cannon.. 2500-3500.. en riktigt AT-ST killer... hmm.. nu ska jag bara få en great success så de går upp i skada... hmm.. undrar om man kan slajsa...

hur många fattar vad ni pratar om , som inte är insatta ?
heh...
alltid roligt med inväcklade system ...

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Det roliga är att det inte finns NPC-vendors utan allt måste tillverkas av spelare.

Visa signatur

Permalänk

Låter tufft, någon som orkar berätta vad det kostar att lira i månaden?

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Runt 150:- om man betalar månad för månad, sen blir det billigare om man binder upp sig 3 månader 12 månader etc.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

150 kronor? hur räknar du? 1 dollar = 10 kronor? nejnej. det är 15 dollar det kostar per månad.
1 dollar =8,03 kr. så 120 spännär det som gäller. betalar du 3 månader på raken då ligger de ännu lägre.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Fler än mig som tycker:

1. Att power maintainance skulle komme upp i rutan som det gör för credits maintainance.. gud så bra det vore... slippa Status.

2. Identify Item: Sliced: Yes/No. Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
150 kronor? hur räknar du? 1 dollar = 10 kronor? nejnej. det är 15 dollar det kostar per månad.
1 dollar =8,03 kr. så 120 spännär det som gäller. betalar du 3 månader på raken då ligger de ännu lägre.

Tillkommer inte någon form av skatt (VAT?)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret

¨

Plus (och tack gud for eu) en EU skatt på 21% (har jag för mig, ev. lägre) som läggs på allt nät spelande.

Permalänk
Medlem

På rasten i skolan idag så gick jag in i min lokala Expertbutik och tittade på PC spelen och vad förvånad jag vart när det stod en kartong som det stod StarWars Galaxies på.
Läste på kartongen och det stod bara på engelska/amerikanska. Dock stod inget pris och jag han inte fråga.
Jag som trodde att det bara gick att köpa i från USA ??

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
På rasten i skolan idag så gick jag in i min lokala Expertbutik och tittade på PC spelen och vad förvånad jag vart när det stod en kartong som det stod StarWars Galaxies på.
Läste på kartongen och det stod bara på engelska/amerikanska. Dock stod inget pris och jag han inte fråga.
Jag som trodde att det bara gick att köpa i från USA ??

Varför har vi inte sån tur här i Piteå?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Här i Karlstad har rätt många butiker börjat sälja den amerikanska versionen för runt 649:-

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Här i Karlstad har rätt många butiker börjat sälja den amerikanska versionen för runt 649:-

Samma här. Spelet har importerats säkert av de flesta spelbutiker. Kostar 649 här också

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp har just köpt spelet men kan inte lira eftersom det hänger sig antingen när jag ska välja ras eller när jag håller på o väljer utseende på gubben

Har ATI Radeon 9700 o jag har provat att uppdatera till nyaste catalyst...

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)