StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem

Hmm har spelat några timmar nu men jag fattar inte hur jag ska få tag i resources...jag har hittat med density 75% men det står att det är för lågt för att kunna ta sample av... vill ju har lite resources så man kan börja crafta...

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)

Permalänk
Medlem

Det är då en ny resource, de kan bara samplas av Harvesters tills patchen är inne. Efter patching kan man sampla på vanligt sätt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

pappy, hur kan man ha 50 extractors igentligen?

Permalänk
Medlem

Na det ordnade sig efter ett tags fifflande...verkar vara roligt men är det inte lite väl få inne? Spelar på eclipse

Är för tilfället Artisan/Marksman/Scout o inte bra på nåt
Vete tusan om Artisan är nåt för mig i och med att det verkar va ett helvete o sälja på bazaar...kul o hålla på med men jag gillar inte att man måste betala för o lägga upp på bazaar...Sen va man inte så smart o köpte en jacka för 100 cred Men nu ser min lilla Rodian coolare ut

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)

Permalänk
Medlem

Man kan ha 5 konton...

Visa signatur

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

5 konton!? tokig

Permalänk
Medlem

Venta lite nu pröjsar du 500:- i månaden för liret? hehe snacka om någon som njuter av spelet i så fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snarare kring 700kr i månaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blabar
Na det ordnade sig efter ett tags fifflande...verkar vara roligt men är det inte lite väl få inne? Spelar på eclipse

Är för tilfället Artisan/Marksman/Scout o inte bra på nåt
Vete tusan om Artisan är nåt för mig i och med att det verkar va ett helvete o sälja på bazaar...kul o hålla på med men jag gillar inte att man måste betala för o lägga upp på bazaar...Sen va man inte så smart o köpte en jacka för 100 cred Men nu ser min lilla Rodian coolare ut

sen när du blir bättre på "business" eller vad det heter under artisian så blir det inte alls dyrt att sälja saker på bazaar.. typ billgiare "bazaar fees".. sen kan du ju som jag har gjort öppna en egen store.. bygga ett hus alltså och ställa in en egen vendor..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

20 credit är juh inte precis nån stor summa

Permalänk
Medlem

merchant

Bästa med Merchant:

1. Effektivitet 4 ger dig reducerad maintainance på alla byggnader.
2. Du far en cool skylt till ditt hus som SYNS bra.
3. Du kan få din vendor upp på "storkartan".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nah har lagt ner det här med Artisan nu
Håller på o blir smuggler istället

Kanske även ska ta commando

På det här sättet så får jag ut o fightas med polare men samtidigt tjäna lite pengar vid sidan av...

För tillfället tycker jag att det är lite jobbigt att få ihop pengar... Men min enda inkomst är försig från missions...

PS. Igår byggde jag mitt första hus ett litet ett på naboo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tjänar storkovan som smed, några hundratusen lök om dagen.
Vill man dock "ut och bara fightas" ska man nog bli en av de tre "über"-klasserna:

1. CH (lite väl "overpowered", borde balanseras bättre)
2. BH
3. Commando

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det blir nog commando och kanske inslag av CH så jag har en tank

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såja nu har jag fått en kompis + min flickvän till att börja spela SWG

Själv så är jag Artisian "Snart WeaponSmith", Marksman "Snart Gunfighter" & Scout "För att flå djur och springa snabbt"

Dock så hänger jag inte riktigt med på allt med weaponcrafting.
Hur fungerar :
Schematics / Sucess rates / Experiment / Slicing & PETS

Jag har nada aning om det och jag tycker det står inget om det direkt i manualen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Schematics: Du får ingen pryl men kan trycka i den i en fabrik för att massproducera prylen, identiska kopior.

Success rate: Great success eller Amazing success är det enda vettiga, allt annat är dåligt. Det baseras på Craft Tool, Crafting Station, Råvarorna du använder, din Skill + ren tur/otur. Skaffa bra saker.

Ecperiment funkar om du har en Station i närheten. Vissa saker KRÄVER att du har en egen station (Alltså inte de vanliga Public man hittar i staden). Ju bättre station - desto bättre resultat normalt. Ju högre skill - desto bättre resultat i Experimentation.

Slicing: Smugglers kan förbättra t.ex vapen. De använder Weapon Upgrade Kits (Weaponsmith tillverkar dem), Molecular Clamps och en slice-kniv har jag för mig. Allt är helt slumpmässigt. Normalt förbättras Speed eller Damage med 10-30%. Detta går bara att gör en gång per föremål.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Schematics: Du får ingen pryl men kan trycka i den i en fabrik för att massproducera prylen, identiska kopior.

Success rate: Great success eller Amazing success är det enda vettiga, allt annat är dåligt. Det baseras på Craft Tool, Crafting Station, Råvarorna du använder, din Skill + ren tur/otur. Skaffa bra saker.

Ecperiment funkar om du har en Station i närheten. Vissa saker KRÄVER att du har en egen station (Alltså inte de vanliga Public man hittar i staden). Ju bättre station - desto bättre resultat normalt. Ju högre skill - desto bättre resultat i Experimentation.

Slicing: Smugglers kan förbättra t.ex vapen. De använder Weapon Upgrade Kits (Weaponsmith tillverkar dem), Molecular Clamps och en slice-kniv har jag för mig. Allt är helt slumpmässigt. Normalt förbättras Speed eller Damage med 10-30%. Detta går bara att gör en gång per föremål.

Tack för alla svaren, kommer lite fler frågor nu

Schematics : Får jag craftig XP ifall jag massproducerar typ dagger ? I vanliga fall får jag 20-40xp för en kniv så ifall jag gör 100st i ngn maskin så borde jag få 4000xp.

Slicing : Är du 100% på att det är slumpmässigt , för folk springer runt och försöker få en att betala 100CD/ %.

Hus : Vad kostar det att skaffa hus och vilka skills kräver det ?

Guilds : Hur skapar man ett eget gille och hur mkt kostar det ?

Crafting : Vad är det bästa du kan göra för att gå upp i level snabbt i Engeenering "Tänk på att jag inte har så mycket pengar så det ska gärna vara ett billigt sätt också :)"

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, kommer lite fler frågor nu

Schematics : Får jag craftig XP ifall jag massproducerar typ dagger ? I vanliga fall får jag 20-40xp för en kniv så ifall jag gör 100st i ngn maskin så borde jag få 4000xp.

Nej, med Factories far man mycket lite XP, om något alls. Vill man ha XP - får man crafta själv.

Slicing : Är du 100% på att det är slumpmässigt , för folk springer runt och försöker få en att betala 100CD/ %.

Ja, De kan ju dock ta betalt efter % de får, men det är slumpmässigt (med modifikation, kvalite på kits/clamps + skill inverkar). De tar säkert betalt efter sina Clamps och Kits som kan vara olika bra (jag kör t.ex. med 96% kits). De kan inte välja vad som ska bli bättre, ej heller hur mycket bättre. Detta är slumpvist.

Hus : Vad kostar det att skaffa hus och vilka skills kräver det ?

Köp ett hus av en Architect eller gör ett själv (om du är en architect). De brukar kosta typ 10k för ett litet.. och sedan gar det uppåt i pris. De kostar även lite i uppehåll.

Guilds : Hur skapar man ett eget gille och hur mkt kostar det ?
PA halls är dyra (om du inte gör det själv. Inte helt säker på prisbilden, jag tillverkade inte vårt). Hör med någon bara.

Crafting : Vad är det bästa du kan göra för att gå upp i level snabbt i Engeenering "Tänk på att jag inte har så mycket pengar så det ska gärna vara ett billigt sätt också "

Jag gjorde powerups har jag för mig. Couplers är bäst till vapen, då kan du kanske sälja några till folk.
Ska du fixa XP till Weaponsmith föreslår jag Slice Kitsen (de kan du sälja) eller Projectile Rifle Barrels. Sj'lv gjorde jag Particle Beam Cannons för XP, men jag hade gott om pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppmaning:

Alla ni som funderat på att köpa spelet, vänta tills de släpper riktiga versionen. Den här pre-alpha versionen som är ute nu är ju ett stort skämt. Finns hur mycket buggar som helst och många av dem kan direkt förstöra hela spelet för en.

Har hittils plågats av bl.a försvunna items som jag försökt sälja vid bazaaren och även en hel del annat. Men nu fick jag den värsta buggen hittils. Min pistol som tagit lång tid för mig att samla ihop till(kostade 25 000 credits) var helt plöstligt bara försvunnen. Om det finns sådana buggar i ett spel, så är det ingen fullversion.

Nu åker spelet ut, har inte ens gratismånaden spelad klar, men finns ju ingen mening. Kanske ger det en ny chans om några månader ifall de släpper en spelbar version, men nu vill jag bara bli av med skiten.

Permalänk
Medlem

altair4, de kommer ingen ny version, saker som försvinner får man ändå tbak inom en vecka. buggar är sånt man får ta i så stora online spel, jag har förlorat saker för typ 200-300k men jag bryr mig inte, njuter ändå av spelet.

Permalänk
Medlem

Precis. Jag blev av med ett helt hus med saker för säkert över en halv miljon, men det får man leva med i början. SWG är dock MYCKET mindre buggar i, om man jämför med alla andra MMORPGs när de släpptes.
Jag njuter var dag, helt underbart spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

själv har jag lirat sen releasen i USA och har inge märkt av en enda "försvinna" bug.. lirar väldigt mycket..

enda "buggen" jag märkt av är att carbine är ganska ojämt.. vissa specials som inte funkar.. men det hoppas jag dom fixar i nån patch snart.. vi har blivit igonerarade rätt länge nu vi carbineers

gogogog SWG.. det äger

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

31 oktober kommer EU releasen. Undrar om man skulle ta och skaffa den och testa. Har spelat en massa andra MMO spel men det här verkar lite annorlunda.

Nå andra som funderar på att börja spela vid EU releasen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
31 oktober kommer EU releasen. Undrar om man skulle ta och skaffa den och testa. Har spelat en massa andra MMO spel men det här verkar lite annorlunda.

Jag funderar på det faktiskt....

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att Starwars är otroligt buggfritt för att vara ett sådant nytt och stort spel, den enda buggen jag har råkat ut för är att en del monster i grotter kan spawna i väggarna men då kan du inte anfalla dem heller så det blir inga gratis kills.

Föresten är det någon som vet någon sida där man kan se hur många det är som spelar starwars på varje server ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan föra över sitt konto till en europeisk server? Vore schysstare om dom stängde ner servern på en mer vettigare tid då man kan få vänta 3-4 timmar på eclipse servern innan den fungerar för alla igen...

Och jag tycker det inte är speciellt buggigt spelet...har bara kört 2 veckor men enda jag irriterar mig på är att man ibland inte kan ta accept i secure trade utan att starta om traden ett par gånger...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Drevlaska: Har för mig att jag såg en bild på antalet hus på servrarna, kanske fanns en siffra på antalet spelare där - kolla på officiella swg sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos

nån som vet vad det kommer att kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brontus
nån som vet vad det kommer att kosta?

kommer kosta nog kosta lika mycket som US dvs ca 130kr i månaden.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle bara fråga om ett praktiskt tips från alla er som redan spelar Galaxies:
Jag är sugen på spelet, men vet att jag har något för sunkig dator: PIII 1GHZ, 512SDRAM, GF4TI4200 128 ddr.... Minimikraven ligger väl där någonstans. MEN.....finns det ändock möjlighet och spela det på en sådan dator?? Finns det någon som testat det med ett liknande system? JAg menar: Lite svårt för mig att tesköpa spelet, och sen laggar det järnet...inte vidare kul.
Därför frågar jag här andra som lirat spelet hur det har funkat på deras dator som eventuellt har en liknande config som mig...
Tack på förhand!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X