Permalänk

Spillde i mitt razor mekaniskt

Hej råkade spilla coca cola i mitt Razer black widow mekaniska tangentbord, det lyste och sköldar av all direkt med varmt vatten!!! Kommer det klara sig?? Lagt det på tork nu.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Det vet man inte - men har säker ok chance, låt det torka ordentligt. Man kan slöja den med destillerat/avjonat vatten också om man vill bli av med salter/mineraler från kranvatten.

Permalänk
Medlem

Låt det torka över natten, sen beroende på modell om du kan komma åt PCBn hade jag skruvat loss det och kolla så det inte finns något spår av vätska.

Permalänk

Mina barn har spillt både det ena och det andra på min Blackwidow. Vill minnas att jag skruvade isär och körde med hårtork (låg värme). Funkar än, men börjar bli något slitet efter 11 år 😁

Permalänk
Medlem

Torka sockersmörja kanske fungerar tills det värms upp igen.

Ta isär hela tangentbordet, rengör med rent vatten/alkohol, låt torka, hoppas på det bästa...

Permalänk
Medlem

Spillde också Cola över mitt en gång typ 2015-16 och har samma tangentbord idag - funkar felfritt!
Sköljde av det i duschen med vatten, tog bort alla tangenter och la det upp och ner på tidningspapper för att torka i 48h.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz