Permalänk

Homelab - Server, Switch, UPS

1. Fujitsu Primergy RX2540 M1 server (2U). CPU E5-2620 v3 @ 2.40GHz (2 Sockets) med 128GB DDR4 ECC ram. 16 styck 2.5" platser (inga diskar följer med). Dual platinum 800w rated nätagg. Moddad med en liten microcontroller för att kunna ställa ner fläkthastigheten. Rails följer med.
Pris: 2500kr

2. APC Smart UPS 1500VA SMT1500RMI2U (den i mitten på bilden). Fungerar bra men ett batteribyte är att rekommendera. Klarar i dagsläget lite över 1 minut på 300w+ uttag.
Pris: 2000kr

3. Netgear GS724Tv3 24port managed switch
Pris: 500kr

4. HP ProCurve 2810-24G 24port managed switch. Fick med denna när jag köpte något annat, aldrig testat men den startar upp utan felindikeringar.
Pris 250kr

Givet vikt så är det enbart upphämtning som gäller och Swish. Finns centralt i Göteborg. Hör av er om ni har några funderingar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Skulle du vara intresserad att bara sälja ram minnena? Har du i så fall modell på dessa? Om inte, är de UDIMM eller RDIMM? Frekvens? Är det 4 st 32GB eller något annat? Kan hämta i Göteborg om specsen är rätt.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Acoustic:

Skulle du vara intresserad att bara sälja ram minnena? Har du i så fall modell på dessa? Om inte, är de UDIMM eller RDIMM? Frekvens? Är det 4 st 32GB eller något annat? Kan hämta i Göteborg om specsen är rätt.

Mvh

I dagsläget är det inte av intresse men kan återkomma om det ändras. Har för mig det är 4st. Resten behöver jag kolla upp.

Permalänk
Medlem

Hej, vet du hur mycket ström servern drar? Är den högljudd?

Permalänk
Skrivet av spel565:

Hej, vet du hur mycket ström servern drar? Är den högljudd?

Körde den med grafikkort (utan extra strömkontakt), extra pcie nic samt 6-7 ssd + någon hdd och jag har för mig den låg på runt 120w med den konfigurationen. Angående ljudnivå så tyckte jag den var helt okay. Det går att styra fläktarna statiskt via en PWM generator, vilket är en fördel. Notera dock att detta trots allt en server så inget för sovrummet

Permalänk
Medlem

Alltså är små intresserad med upptagen i 2v. Får du inte sålt den tills dess så återkommer jag.

Permalänk
Medlem

Hej, Har du kvar servern? Tolkar det som att den har två processorer installerade eller är det bara en?
Hur många nätverksportar är den utrustad med?

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Hej, Har du kvar servern? Tolkar det som att den har två processorer installerade eller är det bara en?
Hur många nätverksportar är den utrustad med?

Hej! Den är kvar! Både processorerna är installerade. Det finns 4 nätverksportar + en extra dedikerad till övervakning (IPMI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TutenStain:

Hej! Den är kvar! Både processorerna är installerade. Det finns 4 nätverksportar + en extra dedikerad till övervakning (IPMI).

Toppen! Jag tar den gärna för de 2500kr du skrev. Skulle kunna komma i eftermiddag/kväll och hämta den. Bor i Kållered.

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Toppen! Jag tar den gärna för de 2500kr du skrev. Skulle kunna komma i eftermiddag/kväll och hämta den. Bor i Kållered.

Skickar PM!