Mullvad VPN kommer inte in på Kivra och Swedbank

Permalänk
Medlem

Mullvad VPN kommer inte in på Kivra och Swedbank

Hej

Har Mullvad på mobilen och den stationära datorn. Har efter sommaren fått problem att logga in på Swedbank och kivra när jag kör via tunnel.

Om jag har sverige som plats kommer jag inte ens till första sidan på swedbank, kivra i sin tur vägrar visa bankid scan grejen.
Får ibland meddelandet connection time out och ibland står den bara och tuggar.
Byter jag sen till valfritt land i världen så funkar alla sidor som vanligt.

Så min fråga är:
Varför funkar inte sverige som plats när alla andra länder fungerar?

Detta är både på mobil och stationär exakt likadant två olika internet abb...

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Enkel åtgärd för banken att sopa bort de största penningtvätt-rookies och annat slödder man inte vill ha som kunder, antagligen.

Permalänk
Medlem

Jag har också noterat att Kivra börjat bråka om man använder VPN. Det är inte bara Mullvad utan även OVPN och Torguard som blir problem. Visste inte att det funkade om man kör utländsk server. Om det handlar om att Kivra försöker skydda sig mot upplevda bedrägeriförsök så blir det ju ganska meningslöst försvar mot det.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Enkel åtgärd för banken att sopa bort de största penningtvätt-rookies och annat slödder man inte vill ha som kunder, antagligen.

Hahaha
har suttit och lekt lite med appen och kommit fram till att en Alban är mer pålitlig än en Svensk

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Troligen har IP-addressen blivit flaggad i något system.