Permalänk
Medlem

Tips på ny datordelar under 3000kr

Har tittat runt på db.se och komplett men har inte hittat något specielt bra. Jag vill ha nforce2 tror jag och någon XP cpu men jag har ingen koll just nu på vilka moderkort, minne och CPUs som är bra att klocka med. så lie tips sitter inte fel om folk orkar.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

abit nf7-s, amd barton 2500+, 2 st 256mb pc3200 twinmos/winbond

Mycket populärt packet

Permalänk
Medlem

Mjo jag har sett att folk verkar gilla det men det blir ganska dyrt och jag har begränsad budget nu

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Tja... de flesta nForce2plattor är ju helt ok... processor får du avgöra själv.. dock tycker jag att 2500+ är det bästa valet du kan göra. RAM minnet bör du fundera lite på .. det är förmodligen det som kommer ha en stor del i hurpass bra du kan klocka din burk och ja skulle satsa på minst PC3200 minnen till den där. du kan ju alltid köpa ett nu och ett till när nästa månadslön kommer och köra dual-channel då..

kolla in Geil minnen... ifall du har råd är de nog de som du får mest för pengarna

Permalänk
Medlem

Abit NF7-S v 2.0, XP 2500+ och ett Twinmos pc3200 till att börja med, köp ett till mine när du har råd.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE