Bord till RØDE Podmic /podmic USB och RØDE PSA1+

Permalänk
Medlem

Bord till RØDE Podmic /podmic USB och RØDE PSA1+

Hej!
Är det någon som kör med RØDE Podmic /podmic USB och RØDE PSA1+ och i såfall vilken typ av bord har ni och typ av bordsskiva och tjockhet på bordsskivan?
Den är väldigt tung och fungerar ej på IKEA bekant så jag är nyfiken på vad ni har

Permalänk

Kan det vara att du du inte skruvat åt armen ordentligt? Jag har aldrig hört att det skulle vara några problem med den kombon - Har flera bekanta som använder BEKANT och de har aldrig haft några problem med det stativet. Jag själv sitter med ett Ikea RODULF-bord men det är samma eller tom lite sämre kvalitet än BEKANT. Vi använder dessutom mikrofoner som enligt spec är tyngre än din (Shure SM7B på 766g mot RØDE Podcaster på 655g), och samma stativ.

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Hej!
Är det någon som kör med RØDE Podmic /podmic USB och RØDE PSA1+ och i såfall vilken typ av bord har ni och typ av bordsskiva och tjockhet på bordsskivan?
Den är väldigt tung och fungerar ej på IKEA bekant så jag är nyfiken på vad ni har

Ett gammalt köksbord i furu.

Öhh typ 30-35mm skiva eller nått har inte tumstocken på mig men med okalibrerat ögonmått där omkring iaf.

Visserligen ingen av de nämnda mikrofonerna men en kondensatormick på bortåt halvkilot.

Funkade prima att skruva fast armfästet i iaf och kört på det uppåt 10 år nu och still going stronk även om det är i behov av ett nytt lager golvlack som nötspalt har nött igenom lacken...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maldergho:

Kan det vara att du du inte skruvat åt armen ordentligt? Jag har aldrig hört att det skulle vara några problem med den kombon - Har flera bekanta som använder BEKANT och de har aldrig haft några problem med det stativet. Jag själv sitter med ett Ikea RODULF-bord men det är samma eller tom lite sämre kvalitet än BEKANT. Vi använder dessutom mikrofoner som enligt spec är tyngre än din (Shure SM7B på 766g mot RØDE Podcaster på 655g), och samma stativ.

Har podmic usb, den väger 896gram, trodde gamla podmic vägde liknande.
Har ni förstärkt bordet med extra trä eller skruvat fast rakt i bordet?

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Har podmic usb, den väger 896gram, trodde gamla podmic vägde liknande.
Har ni förstärkt bordet med extra trä eller skruvat fast rakt i bordet?

Direkt i bordskivan för min del med 4 25mm trallskruv.

Men en träbit att klämma om skruvad under skivan är nog ingen dum ide om skivan på bekant känns ostabil att klämma i.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Direkt i bordskivan för min del med 4 25mm trallskruv.

Ok ser ut som Rudolfskivan är 3 cm, kan det stämma?
Bekant är lodis och bara 1,9
Så du skruvade in i bordet och inte hängde på kantfästet?

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Ok ser ut som Rudolfskivan är 3 cm, kan det stämma?
Bekant är lodis och bara 1,9
Så du skruvade in i bordet och inte hängde på kantfästet?

Klämfästet hade hål för att skruvas på armen jag använder så klämde bara fast den i kanten å döhna i 4 skruv så den ska stå pall en atombomb.

Har ingen av de borden som sagt nått gammalt köksbord för min del i riktigt trä så kan inte uttala mig om hur ni borde göra för tippar att det ev rör sig om papp eller spånskiva pga ikea.

Men känns skivan ostabil lägg till en 20mm tjock bräbit imellan också säg 200-300mm lång eller nått för att sprida ut belastningen bättre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Har podmic usb, den väger 896gram, trodde gamla podmic vägde liknande.
Har ni förstärkt bordet med extra trä eller skruvat fast rakt i bordet?

Ah okej, missade att USB-varianten var tyngre. Nej inget sånt, vi använder bara det medföljande klämfästet och har satt det på kanten av bordet. De flesta av oss har det på kortsidan av bordet ifall det kan spela någon roll.

Skrivet av Teagirl:

Ok ser ut som Rudolfskivan är 3 cm, kan det stämma?
Bekant är lodis och bara 1,9
Så du skruvade in i bordet och inte hängde på kantfästet?

Själva skivan är inte 3cm, den är tunnare än så. Är inte hemma så kan inte mäta exakt, men min uppskattning är att den är ungefär lika tjock som Bekant, bara att den inte har rundade kanter.

Permalänk
Medlem

En lite tjockare plåtbit funkar.

Visa signatur