ROG Strix X570-f med ev felande B1-DIMM Slot

Permalänk

ROG Strix X570-f med ev felande B1-DIMM Slot

Ett sånt här:
https://rog.asus.com/se/motherboards/rog-strix/rog-strix-x570...

Som funkar otroligt bra förutom att brädan stänger av sig ibland, när just exakt RAM-slot B1 (längst till vänster närmast CPU:t) används.
Hon funkade jättebra när jag hade 2st stickor i A2 & B2, men när jag gick upp till 4 började problemen (som löstes genom att jag köpte ny bräda).

Jag har inte felsökt mycket mer pga tidsbrist. Så köpet är lite på egen risk!

Ingår (ej på bild) gör även Wi-Fi-kort från Asus med antenn.

Ps: kommer i kartong (inte orginal) men utan tillbehör samt övre M2-heatsink. Priset är absolut inte satt i sten! Finns i Hagsätra i Stockholm, skickas överallt

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

600kr hämtar

Permalänk

Har du testat kortet igen med 2 stickor så du vet om det fortfarande fungerar?

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

Har du testat kortet igen med 2 stickor så du vet om det fortfarande fungerar?

Ja! Körde två stickor tiden fram tills jag skulle byta upp mig till 4.

Permalänk
Skrivet av Ull1s1337:

Ja! Körde två stickor tiden fram tills jag skulle byta upp mig till 4.

Du har alltså inte testat den igen med 2 stickor sedan felet uppstod? Även om felet uppstod när du satte i mer minne är det ju inte 100% säkert att felet kommer lösa sig av att man tar ut 2 stickor. Bara för att moderkortet fungerade förut är det ju inte säkert att det gör det nu, även om du vet när felet uppstod.

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

Du har alltså inte testat den igen med 2 stickor sedan felet uppstod? Även om felet uppstod när du satte i mer minne är det ju inte 100% säkert att felet kommer lösa sig av att man tar ut 2 stickor. Bara för att moderkortet fungerade förut är det ju inte säkert att det gör det nu, även om du vet när felet uppstod.

Sorry, läste definitivt ditt första inlägg lite för snabbt

Jag har provat med 1, 2 och 3 stickor sen jag köpte 4-packet.
(detta kit: https://www.inet.se/produkt/5301232/corsair-32gb-4x8gb-ddr4-3...

Har kört ca 24h på varje conf och det har funkat utan problem, även med DOCP på. När B1 sitter i funkar håller sig burken vid liv ganska länge ibland, men till sist stänger den av sig utan förvarning.

Har provat att blåsa ur slot:en men det hjälpte inte. Kan inte se nåt fel med sloten eller nån skit i det, men har inte provat nån mer noggrann rengöring eller kolla om det är nåt på CPU socket-sidan som är vajsing dock!

Permalänk
Skrivet av Ull1s1337:

Sorry, läste definitivt ditt första inlägg lite för snabbt

Jag har provat med 1, 2 och 3 stickor sen jag köpte 4-packet.
(detta kit: https://www.inet.se/produkt/5301232/corsair-32gb-4x8gb-ddr4-3...

Har kört ca 24h på varje conf och det har funkat utan problem, även med DOCP på. När B1 sitter i funkar håller sig burken vid liv ganska länge ibland, men till sist stänger den av sig utan förvarning.

Har provat att blåsa ur slot:en men det hjälpte inte. Kan inte se nåt fel med sloten eller nån skit i det, men har inte provat nån mer noggrann rengöring eller kolla om det är nåt på CPU socket-sidan som är vajsing dock!

Får inte redigera inlägget men jag menade att jag kört med 1-3 stickor i omgångar efter att jag fick felet med att ha en sticka i B1-sloten!

Permalänk
Medlem

Hej, 700 kr + frakt

Permalänk
Skrivet av BKer:

Hej, 700 kr + frakt

taget! skicka dm

Permalänk

Annonsen är avslutad