Permalänk
Medlem

Seagate One Touch

Köpte en Seagate One Touch 8TB extern hårddisk.
I Explorer är det nåt orange shit vid ikonen...högerklickar jag på disken kommer det upp "Unlock"....väljer jag det händer inget.

I Diskmanager är har disken en liten 200 MB partition och en 7.5 GB partition. Högerklickar jag på nån av dem, är allt utgråat.

Är det nåt ¤%&£ skit de gjort som kräver nån skräp-mjukvara eller vad är det för skit?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem

Verkar ha kryptering så det är väl så att det är nått med det systemet, du får läsa manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det inte den som har en fingeravtrycksläare ovanpå sig som en säkerhetsfunktion? Någon kanske har råkat aktivera den? Testa med ditt finger på sensorn och se vad som händer.

I värsta fall kan det vara att du köpt dig ett returex och personen som hade den innan hade inte stängt av läsaren.

Varifrån köpte du den?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det inte den som har en fingeravtrycksläare ovanpå sig som en säkerhetsfunktion? Någon kanske har råkat aktivera den? Testa med ditt finger på sensorn och se vad som händer.

I värsta fall kan det vara att du köpt dig ett returex och personen som hade den innan hade inte stängt av läsaren.

Varifrån köpte du den?

Seagate one touch ser inte ut att ha nån form av fingertrycksläsare, utan verkar vara en vanlig extern disk.
Namnet får en dock att tro att det skulle vara det förstnämnda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Seagate one touch ser inte ut att ha nån form av fingertrycksläsare, utan verkar vara en vanlig extern disk.
Namnet får en dock att tro att det skulle vara det förstnämnda.

Då blandar jag ihop det med en äldre Seagate-disk som hade fingeravtrycksläsare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.