Permalänk
Medlem

Fundering - Priser på delar

Hej!

Ska köpa lite delar av min sambos lillebror och funderar lite på pris. Varken han eller jag är sugen på något "kompispris" utan jag vill ge honom det delarna bör vara värda i det skicket dom är.

De jag eventuellt ska köpa av honom är:
Fractal Design Meshify C Dark TG
nypris: 1190 kr

Corsair RM750e ATX 3.0 750W
nypris: 1199 kr

DeepCool AN600
nypris: ca 500 kr

skulle dessa tillsammans kunna landa på 1500? Eller är det för lite?

Han har även ett 2080s som har problem vid fullklockning, så behövts klockas ner med afterburner för att fungera som den ska (får annars blackscreen och fläktarna går på 100%)...

Vad kan det vara värt?

**Om inlägget hamnat fel eller bryter mot regler tar jag genast bort det**

MVH någon som inte varit insatt i datordelar sedan 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddsing:

Hej!

Ska köpa lite delar av min sambos lillebror och funderar lite på pris. Varken han eller jag är sugen på något "kompispris" utan jag vill ge honom det delarna bör vara värda i det skicket dom är.

De jag eventuellt ska köpa av honom är:
Fractal Design Meshify C Dark TG
nypris: 1190 kr

Corsair RM750e ATX 3.0 750W
nypris: 1199 kr

DeepCool AN600
nypris: ca 500 kr

skulle dessa tillsammans kunna landa på 1500? Eller är det för lite?

Han har även ett 2080s som har problem vid fullklockning, så behövts klockas ner med afterburner för att fungera som den ska (får annars blackscreen och fläktarna går på 100%)...

Vad kan det vara värt?

**Om inlägget hamnat fel eller bryter mot regler tar jag genast bort det**

MVH någon som inte varit insatt i datordelar sedan 2015

Skulle säga kylare(200ish),chassi (500)psu (800) så. 1500 är vettigt
Psu beror på hur gammal den dock och kan vara värd lite mindre

Gpu med problem är bara att undvika

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

som ovan säger troligen så jag hade värderat det begagnat.

och som sagt ett halvtrasigt grafikkort 200-500:- eller nått vem vet när det ger upp och bara blir elektronikskrot kan va något som går att fixa eller något som är permanent skadat.

antar att du kollat temps och så på kortet och det inte överhettar vid last på gpu/minnen <90°c på bägge hälst under 80°c vid stresstest fullt last.

och isf återstår typ antingen att det är ett av de tidiga 2000 serien korten som kunde dö abrupt pga dassiga hynix minnen om jag inte minns fel eller om det var dom bra (men fungerade typ om man drog ner minnesklockan) eller att det blivit skadade av användning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

som ovan säger troligen så jag hade värderat det begagnat.

och som sagt ett halvtrasigt grafikkort 200-500:- eller nått vem vet när det ger upp och bara blir elektronikskrot kan va något som går att fixa eller något som är permanent skadat.

antar att du kollat temps och så på kortet och det inte överhettar vid last på gpu/minnen <90°c på bägge hälst under 80°c vid stresstest fullt last.

och isf återstår typ antingen att det är ett av de tidiga 2000 serien korten som kunde dö abrupt pga dassiga hynix minnen om jag inte minns fel eller om det var dom bra (men fungerade typ om man drog ner minnesklockan) eller att det blivit skadade av användning.

Alright, tack för svar hörni!

har ett 980ti idag som varit med sen typ 2015 som tyvärr inte klarar av 1440p så bra i spel och har planer att uppgradera senare när pengarna finns till något köttigare.
2080s som han har fungerar bra vid lite lägre klockning vilket fortfarande presterar gansska mycket bättre än mitt nuvarande kort...

Kan det vara värt att ge ca 500 kr för det då? Tänker att jag isånnafall behåller mitt 980ti så om det börjar krascha mer byter jag bara tillbaks till det.

Erbjuder 1500 till honom då för resterande delar! TacK!