Vad har ni för startsida på datorn?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för startsida på datorn?

Jag har inte orkat ändra och har en fruktansvärd sida MSN.
Och inte orkat ändra sökmotor till Google! Utan har Bing.

MVH

Permalänk
Medlem

Finns bara ett rätt svar, och det är Sweclockers.com.

Permalänk
Medlem

Den sida som var öppen senast.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

about:blank

Permalänk
Medlem

Standard i edge

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Firefox blanka sida, har väl en googleruta samt de vanligaste sidorna och några av de senaste besökta sidorna.

EDIT: hade ingen googleruta.

Permalänk
Medlem

Har en egen där jag lagt upp länkar till de sidor jag brukar oftast besöka. Tex Swec, Feber, Youtube etc. Hänger kvar från tiden då jag fick för mig det var kul att koda websidor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen, får upp en sökruta bara, Firefox.

Permalänk
Medlem

Samma som "loefet". Startsidan kan konfigureras att visa 1-4 rader där jag nöjer mig med två. Dessa två rader visar de 16 mest frekventa lästa websidorna och om jag inte ändrar läsintresse radikalt så är de väldigt stabila. Sweclockers toppar naturligtvis.

Permalänk
Medlem

google

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

När jag startar webbläsaren startar första gången för dagen så öppnar den fyra tabbar,
* Sweclockers
* Gmail
* Stackoverflow
* Protonmail

Annars går alla nya tabbar bara till blanka sidan.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ingen, får upp en sökruta bara, Firefox.

Prova gärna att gå in på inställningar (Den runda "blomman", "anpassa ny flik"), slå på genvägar, välj två rader och stäng av senaste aktivitet. Då får du 16 ikoner till dina mest lästa sidor på en väldigt ren startsida.

Permalänk
Medlem

about:blank

Permalänk
Medlem

about:blank

Permalänk
Medlem

Chrome, och får upp en sida med länkar till dom 8 sidorna jag besöker mest

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Superstart.se
Perfekt för att få en överblick över dagens nyheter i rubrikform.

Permalänk
Medlem

swec.com som jag haft som startsida så länga jag kan minnas

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

jag kör med duckduckgo. kom som standard i qutebrowser och har inget att klaga på. den fyller sin funktion.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blankt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

DuckDuckGo!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har en websida som heter start.me där jag lagt alla länkar som ikoner och i olika kategorier

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Superstart.se har allt jag behöver (nästan)

Permalänk
Medlem

Webbläsaren har Google + dom 8 mest använda sidorna som förstasida, det är praktisk tycker jag.

Permalänk
Medlem

https://www.timeextension.com/
Älskar spelnyheter från Japan och små indieprojekt så den passar mig perfekt varje morgon när datorn startas upp.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZX81:

Superstart.se
Perfekt för att få en överblick över dagens nyheter i rubrikform.

Har kört den i många år nu, perfekt att man kan konfa den lite som man vill med nyheter, väder sökmotorer, tv-program, mm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Alla 17 flikar som var uppe när jag stängde av datorn såklart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

about:blank

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090

Permalänk
Medlem

https://www.teamtalk.com/

Känns som jag är det svarta fåret här.