Permalänk
Medlem

Hjälp med inställningar?

Hej,

jag skulle behöva hjälp att hitta bra inställningar för CS2. Jag har försökt en massa olika, men jag tycker inte att det blir riktigt bra.

Mina förutsättningar:

AMD Ryzen 5 7600 3,8GHz AM5
XFX Swft Radeon RX 6600 Speedster 210 Core 8GB
2x Kingston 16GB DDR 5 6000MHz CL36 FURY Beast RGB AMD EXPO

Tillsammans med en Acer Nitro XV322QKKV-skärm

Mitt mål: så bra grafik så möjligt med runt 150 fps i 1440p 144Hz.

Jag har testat bl.a. dessa settings: https://overgear.com/guides/cs-2/best-settings-and-options-gu... vilket gav kanske 250 fps, men grafiken var katastrofal

Permalänk
Medlem

Shadows på lägsta.
Multisampling Anti-Aliasing Mode på 4x
Shader Detail på low ( Skillnaden blir som på skins.. Dom kommer blänka mindre osv )
Particle detail medium
Model/texture detail medium/high.
FidelityFX Super Resolution välj det som funkar bäst. Kan du köra quality och nå ditt fps mål så kör det annars sänk den.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk

Steg 1 ställ in spelet i en modern monitorupplösning... Låg upplöst ser bedrövligt ut på en modern skärm...

720 eller vad det var guiden rekomenderade kommer se ut som skit på en 1080 skärm och ännu värre om du har en ännu högre upplös skärm efter att den sträckt ut pixlarna till legoklossar för att fylla skärmen ända till kanterna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Shadows på lägsta.
Multisampling Anti-Aliasing Mode på 4x
Shader Detail på low ( Skillnaden blir som på skins.. Dom kommer blänka mindre osv )
Particle detail medium
Model/texture detail medium/high.
FidelityFX Super Resolution välj det som funkar bäst. Kan du köra quality och nå ditt fps mål så kör det annars sänk den.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Steg 1 ställ in spelet i en modern monitorupplösning... Låg upplöst ser bedrövligt ut på en modern skärm...

720 eller vad det var guiden rekomenderade kommer se ut som skit på en 1080 skärm och ännu värre om du har en ännu högre upplös skärm efter att den sträckt ut pixlarna till legoklossar för att fylla skärmen ända till kanterna.

Jag har testat efter inställningarna som är under rubriken: BEST CS 2 SETTINGS FOR MAX FPS
inte de som är under "PRO"-inställningarna.

Jag har upplösningen satt till 2560x1440

Permalänk
Skrivet av db1:

Jag har testat efter inställningarna som är under rubriken: BEST CS 2 SETTINGS FOR MAX FPS
inte de som är under "PRO"-inställningarna.

Jag har upplösningen satt till 2560x1440

Då är det nog för att guiden i princip sätter alla inställningar i potatisläge för så låg hårdvarupåfrestning som möjligt.

Så bara att börja öka sliders igen å testa vad skillnaden blir tills du är nöjd med bilden eller når dina 150fps du ville ha.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag hakar på tråden då det är relaterat; hur är det med att stänga av helskärmsoptimisering i Windows (10)? Jag har sett donk rekommendera det för CSGOmen jag har svårt att avgöra om detsamma gäller CSGO, man kan även ställa in kompatibilitetslöge till Windows 7/8 men jag är osäker på om det gör mer skada än nytta.

Det är lite svårare att göra en pålitlig benchmark i CS2 (det fanns ju en map på workshop för att testa FPS i CSGO).

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!