ljudkortet krånglar med mitt asus moderkort, hjälp mig plz

Permalänk
Medlem

ljudkortet krånglar med mitt asus moderkort, hjälp mig plz

hej
jag har följande specs:
- Asus A7N8X-X nForce2 400 3DDR-DIMM 5PCI LAN Audio SocketA ATX
- creative soundblaster audigy player kort

när jag vill använda mitt soundblaster audigy kortet istället för den inbyggda ljudkortet från asus så börjar datorn hänga sig, jag kollade på bioset och inaktiverade jag ljudkortet därifrån och testade igen men det blev samma sak oxå
jag använder dom senaste drivrutiner båda till audigy kortet och asus nforce drivers, jag kan endast använda den inbyggda ljudkortet som sagt och det vill inte jag för jag har 5.1 högtalare och dom funkar inte med den inbyggda ljudkortet för det finns inte plats för alla kontakter från högtalare.

det blir alltså konflikt mellan dom 2 ljud kort men hur i hela värden ska jag kunna fixa det. innan jag köpte asus moderkortet så funkade mitt audigy ljudkort hur bra som helst

hjälp mig med det ni som kan är ni snälla

M.V.H

ARICE

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

jag använder winxp förresten

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Ta bort nForce-drivarna och installera dom på nytt. Eftersom du nu disablat ditt integrerade ljudkort kommer inga drivrutiner till det att installeras och systemet kommer antagligen bli stabilt igen.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

när jag gör så som du säger velox så försvinner ljudet från audigy kortet då och då, då måste jag starta om datorn för att få ljudet tillbax.
jag testade mitt audigy ljudkort hos en polare och det funkar felfritt hos honom

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف