Köper äldre datorer och delar, görna i uselt skick

Permalänk
Medlem

Köper äldre datorer och delar, görna i uselt skick

Som rubriken lyder så är jag på jakt efter ett flertal äldre datorer eller lösa delar. Om ni har något som är så dammigt att ni inte vågar öppna det så är det nästan en bonus. Jag gör en del PC-videos på youtube och tycker att det kan vara rätt roligt att pilla med om det är en bra deal.

Jag är egentligen på jakt efter allt som är nyare än Intel 1st gen och som är i kategorin väldigt billiga datorer eller delar. Har man mer än en dator eller flertalet delar så är det ett plus. Jag är även på jakt efter ett chassi för att göra en sleeper-build. Så om någon har något som inte är allt för litet så skulle det vara av intresse.

Skicka gärna ett PM med vad ni har och vad ni önskar få för det. Jag kan hämta inom rimliga avstånd från Tranås, så typ Linköping, Jönköping, Mjölby, Motala, Eksjö, Nässjö. Ska även upp till Stockholm i helgen så kan även hämta där. Om någon har ett större parti grejer så skulle jag eventuellt kunna åka ett par timmar, skicka ett PM i så fall.
Ska det skickas står jag för både risken och frakten. En fraktsedel rakt på chassit räcker som packning i så fall

Är ni nyfikna på varför jag gillar gamla grejer så kan ni kolla in den här videon som är ett klassiskt typ av bygge jag gillar:

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Är detta något intressant?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har en Dell Dimention 4600 från 2004, utan diskar tyvärr men den fungerar som den ska. Den kan du få om du har vägarna förbi Köping.

Permalänk
Medlem

Du fick en tumme upp och prenumerera från och med nu 👍
Rolig video och snyggt gjord.

Ska kolla vad jag har hemma jag kan städa undan, åter kommer i pm om jag hittar något skoj

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Nja, jag skulle ju förvisso tycka att det var kul att testa delarna mest för nöjes skull, men har nog svårt att övertala mig själv att betala mer än själva frakten för det då det troligen kommer hamna i min samling av delar som är för dåliga att "slösa" ett fungerande nätaggregat på

Skrivet av Valteros:

Jag har en Dell Dimention 4600 från 2004, utan diskar tyvärr men den fungerar som den ska. Den kan du få om du har vägarna förbi Köping. <Uppladdad bildlänk>

Ja den är superintressant, mest för chassit som jag skulle kunna tänka mig att göra en sleeper build i. Är ju lite samma sak här, kan nog inte övertala mig själv att ge särskilt mycket för den även om jag skulle tycka att det var ett nöje att leka med.

Skrivet av Tobbe_Man:

Du fick en tumme upp och prenumerera från och med nu 👍
Rolig video och snyggt gjord.

Ska kolla vad jag har hemma jag kan städa undan, åter kommer i pm om jag hittar något skoj

Tack, det var en riktigt kul video att göra. Men en pain in the ass att klippa då jag hade så mycket problem med ljudet.

Ja men för all del, gör det!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja den är superintressant, mest för chassit som jag skulle kunna tänka mig att göra en sleeper build i. Är ju lite samma sak här, kan nog inte övertala mig själv att ge särskilt mycket för den även om jag skulle tycka att det var ett nöje att leka med.

Jag vill inte ha något för den utan den är din om du vill plocka upp den 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Nja, jag skulle ju förvisso tycka att det var kul att testa delarna mest för nöjes skull, men har nog svårt att övertala mig själv att betala mer än själva frakten för det då det troligen kommer hamna i min samling av delar som är för dåliga att "slösa" ett fungerande nätaggregat på

Du får det för Postnords fraktkostnad. Vill absolut inte ha betalt för prylarna

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Halloj, är FM2+ med APU av intresse? kommer med DDR3
MVH Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk

Här finns en amd athlon x4 860k black edition med skapligt ny knäpptyst kylning, 8 gb ram, asus moderkort (kommer inte ihåg vad det heter nu) samt ett gigabyte GeForce 960 itx. Tyvärr inget chassi. Prylarna finns dessutom i stan, så du slipper köra längre sträckor 😂.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valteros:

Jag vill inte ha något för den utan den är din om du vill plocka upp den 🙂

Okej men det låter ju toppen, är ju en bit att åka men skulle nog kunna komma förbi när jag är på landet nästa gång om det inte är allt för bråttom?

Skrivet av rwxr:

Du får det för Postnords fraktkostnad. Vill absolut inte ha betalt för prylarna

Det låter kanon!

Skrivet av pellev:

Halloj, är FM2+ med APU av intresse? kommer med DDR3
MVH Per

Ja men det kan vara av intresse, dock i samma intresekategori som ovan i så fall, typ fraktkostnad plus något väldigt symboliskt.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Blir bra jag kör förbi Jönköping ganska ofta så jag skulle kunna lämna ett chassie med allt förutom kylare
Mvh Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Okej men det låter ju toppen, är ju en bit att åka men skulle nog kunna komma förbi när jag är på landet nästa gång om det inte är allt för bråttom?

Jag har inge bråttom. Bara att du hör av dig om du har vägarna förbi köping.

Permalänk
Medlem

Har du fått tag i tillräckligt med prylar?

Jag har följande:
2st HP Z220 (Quad core Ivy bridge)
1st Matx I7 870 Burk
1st kasse med grafikkort (GTx460, 7990, GTX 570 m.m)
Lite nätagg och minnen

Finns i Stockholm

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Kul projekt!
Har ett gtx 550 ti 1Gb jag gärna ger bort mot fraktkostnad. Intressant?