Testa MSI Afterburner med RivaTuner som sagt, finns gott om guider på YT om hur man ställer in det. 😊 Oavsett vad man spelar så vill man vad jag förstår att CPU:n ska matcha GPU:n, och att det i princip alltid är att föredra att GPU:n ligger på 98-99% (vilket inte är ovanligt) och att CPU:n ligger betydligt lägre, än tvärtom. 🤔 Någon kanske kan utveckla mer, och det finns säkert undantag, men jag har sett någon förklaring som lät rimlig vid tillfället iaf. 😝
Och om det nu är att du upplever frame drops när du smokar t ex så borde det ju handla om att GPU:n är begränsningen, trots den låga upplösningen och låga settings. 🤷♂️
Aja, testa Afterburner/RivaTuner när du spelar och kolla belastningen på både CPU och GPU i olika sammanhang. 👍
3070 är strax över 20% snabbare i CS2@1080p än ett 4060, 3060 ti är ca 15% snabbare än ett 4060 i CS2@1080p, går att hitta för runt 2000kr på Tradera. 4060 känns inte riktigt värt det i mina ögon ställt mot prestandan man får för pengarna, men det kanske bara är jag