Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Ett 3070 vore kanske något om du inte är rädd för begagnat, bör kunna fås för runt 3000kr.

Har kollat på det men blir galen på tradera med alla autobud osv, är 4060 mycket sämre?

Permalänk
Medlem

Testa MSI Afterburner med RivaTuner som sagt, finns gott om guider på YT om hur man ställer in det. 😊 Oavsett vad man spelar så vill man vad jag förstår att CPU:n ska matcha GPU:n, och att det i princip alltid är att föredra att GPU:n ligger på 98-99% (vilket inte är ovanligt) och att CPU:n ligger betydligt lägre, än tvärtom. 🤔 Någon kanske kan utveckla mer, och det finns säkert undantag, men jag har sett någon förklaring som lät rimlig vid tillfället iaf. 😝

Och om det nu är att du upplever frame drops när du smokar t ex så borde det ju handla om att GPU:n är begränsningen, trots den låga upplösningen och låga settings. 🤷‍♂️

Aja, testa Afterburner/RivaTuner när du spelar och kolla belastningen på både CPU och GPU i olika sammanhang. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

om jag skulle köpa nytt så hade jag kört det här

https://www.komplett.se/product/1307494

Vågar man chansa på ett reference card? Brukar inte dessa kort gå varma och vara lite slöare.

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tWistish:

Har kollat på det men blir galen på tradera med alla autobud osv, är 4060 mycket sämre?

3070 är strax över 20% snabbare i CS2@1080p än ett 4060, 3060 ti är ca 15% snabbare än ett 4060 i CS2@1080p, går att hitta för runt 2000kr på Tradera. 4060 känns inte riktigt värt det i mina ögon ställt mot prestandan man får för pengarna, men det kanske bara är jag

Glhf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Vågar man chansa på ett reference card? Brukar inte dessa kort gå varma och vara lite slöare.

Det är XFX som tillverkar det kortet så det är nog ingen fara