Kan man få ut pengar från sin Steam Wallet?

Permalänk
Medlem

Kan man få ut pengar från sin Steam Wallet?

Hallå!

Jag må ha en udda fråga men tiderna är som dom är. Jag vill bli av med lite Cs2 skins och vill göra det via steam marketplace för att få ut så mycket som möjligt och jag undrar helt enkelt om det är tillåtet och lägga ut en annons gällande att köpa spel till andra och få priset swishat till en?

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Hallå!

Jag må ha en udda fråga men tiderna är som dom är. Jag vill bli av med lite Cs2 skins och vill göra det via steam marketplace för att få ut så mycket som möjligt och jag undrar helt enkelt om det är tillåtet och lägga ut en annons gällande att köpa spel till andra och få priset swishat till en?

absolut inte tillåtet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

absolut inte tillåtet

Varför inte? Ser ingenting i reglerna som säger att det inte är OK och har sett flertalet annonser som gör exakt det TS vill göra. Det handlar inte om att sälja ett steam-konto, utan att använda gåvofunktionen i steam för att köpa spelet åt någon annan mot Swish mot förmodat lite rabatterat pris.

T.ex ett spel som kostar 500kr på steam, så swishar köparen 400kr och får det som en gåva via Steam. Samma princip som att sälja ett presentkort hos en butik för lite billigare peng än värdet på det rent krasst.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Varför inte? Ser ingenting i reglerna som säger att det inte är OK och har sett flertalet annonser som gör exakt det TS vill göra. Det handlar inte om att sälja ett steam-konto, utan att använda gåvofunktionen i steam för att köpa spelet åt någon annan mot Swish mot lite rabatterat pris.

T.ex ett spel som kostar 500kr på steam, så swishar köparen 400kr och får det som en gåva via Steam.

exakt, och gåvofunktionen i steam är just det, en gåvofunktion, sen finns det juh inte en själ som skulle veta att du gör detta om du inte postar anonser direkt på steam nånstans. lägga ut en annons på tex. blocket kommer steam aldrig att få veta.

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/subscriber_agreement/

"Your Account, including any information pertaining to it (e.g.: contact information, billing information, Account history and Subscriptions, etc.), is strictly personal. You may therefore not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account, nor may you sell, charge others for the right to use, or transfer any Subscriptions other than if and as expressly permitted by this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use) or as otherwise specifically permitted by Valve."

skulle nog hamna nånstans runt dendär punkten gissar jag.

Permalänk
Medlem

https://steamcommunity.com/discussions/forum/0/17478935521580...

"Selling GAMES from steam are against the rules and can get your account banned.

Selling items and skins is technically not against the rules but Valve will offer no protection and scams run rampant. Even on legit sites someone can buy your stuff then issue a charge back and steal your items. "

det e bara att googla runt å se vad folk skrivit, vill du ha den exakta officiella texten direkt från steam som säger att det inte är tillåtet så är det bara att sätta igång att läsa den 100 sidor långa EULA'n

*edit* eller maila direkt till steam och fråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

det e bara att googla runt å se vad folk skrivit, vill du ha den exakta officiella texten direkt från steam som säger att det inte är tillåtet så är det bara att sätta igång att läsa den 100 sidor långa EULA'n

*edit* eller maila direkt till steam och fråga...

Nu var det Sweclockers regler jag avsåg eftersom jag bara utgick från att det var här det önskades annonseras och frågan gällde, och det har förekommit annonser förut.

Men visst, Steams åsikter i frågan kan man ju ta hänsyn till om man vill också.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Köp en Steam Deck och sälj här eller på blocket/tradera istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Köp en Steam Deck och sälj här eller på blocket/tradera istället.

EY! Ja eller hur?