Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Ping statistics for 192.168.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
Nu har en tekniker på uppdrag från nätägaren varit här och felsökt och hittat en skarv på fiberkabeln som var "manuell" där han han kunde mäta att den stoppade upp ljuset. Efter att ha svetsat kabeln verkar problemet nu vara helt borta.
Jag har inte haft några avbrott/paketförluster sedan han var här kl. 12 idag och nu är klockan 19. Hastigheten har också blivit bättre men det var aldrig något problem utan bara en bonus.
Måste berömma Tele2 som är min nya bredbandsleverantör, otroligt proffsiga och trevliga. Har tidigare har många samtal med andra leverantörer där jag mest fått rådet att "starta om utrustningen" eller köpa ny nätverkskabel.
Vi är otroligt nöjda med både TV och bredbandet nu.
Åter igen STORT TACK alla här som tog sig tid att ge mig råd och tips, det kändes som det var nyckeln till att nätägaren fick ärendet mer eller mindre direkt efter supporten på Tele2.