Hur handhar ni kakor.

Permalänk
Medlem

Hur handhar ni kakor.

Jag har inte brytt mig så mycket utan har alltid kryssat i JA till allting. Men nu funderar jag på om det inte finns bättre strategi -er. Så kära "bak" proffs upplys mig. Tack!

Permalänk
Medlem

Tar alltid neka allt nu för tiden.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av h.kan:

Jag har inte brytt mig så mycket utan har alltid kryssat i JA till allting. Men nu funderar jag på om det inte finns bättre strategi -er. Så kära "bak" proffs upplys mig. Tack!

Ja det finns det, att trycka "nej" eller "neka".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Använder "I dont care about cookies"-tillägget i FF.

Permalänk
Medlem

Jag använder "Cookie autodelete" och godkänner bara de kakor på de sajter som jag vill vara inloggad i, som Sweclockers t.ex. resten raderas direkt när fliken stängs. Sen har jag förstås "I still dont care about cookies" för att slippa popupterrorn. Som lök på laxen har jag även "Consent o matic" för samma ändamål. Vet inte om de sistnämnda tackar ja eller nej, men bryr mig inte eftersom eventuella cookies försvinner i och med att jag lämnar sajten,

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Cookie autodelete
I still dont care about cookies installerade Tack Hakinger

Permalänk
Medlem

I don't care about cookies i Firefox som nämnts.
Annars väljer jag enbart nödvändiga cookies eller blockera alla.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

"Forget Me Not" fungerar lysande för att kontrollera alla cookies (browser add-on i Firefox)

Permalänk

Hur fungerar "I dont care about cookies" i FF?

Just nu har jag ställt in FF att ta bort alla kakor när jag stänger webbläsaren. Så jag trycker på första bästa knapp för att bli av med rutan.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Hur fungerar "I dont care about cookies" i FF?

Just nu har jag ställt in FF att ta bort alla kakor när jag stänger webbläsaren. Så jag trycker på första bästa knapp för att bli av med rutan.

Den fungerar i princip så att den klickar på knappen på popupen åt dig så att du slipper se den, den svarar att endast nödvändiga kakor för sidans funktionalitet ska tillåtas. Den raderar inga kakor, därför använder jag även tillägget "cookie autodelete" så att kakorna raderas redan efter att man stänger fliken.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound