Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av addictyo:

Äntligen en drömklocka inhandlad.

<Uppladdad bildlänk>

Jag ska börja spara pengar till en riktig klocka... Trött på min apple watch och vill ha något snyggt. Också länge drömt om en Omega Seamaster..
Riktigt snygg kombo, clean!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Riktigt snygg @addictyo vilken specifik modell?

Tack! Aqua Terra 41MM

Permalänk
Medlem

Över förväntan tbh. Lätt att lägga och gör rummet ljusare. På med listerna så är köket klart och vi kan starta med vardagsrummet

*edit*

Och så här såg det ut innan (huset är från -53)

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Fick precis hem Fosi Audio K5 Pro som jag beställde i torsdags kväll. Har dock inte hunnit prova den än.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Fick bli en 8Bitdo Mechanical Numpad C64 Edition. Är rätt trevligt och kvalitén känns bra.

Permalänk
Medlem

Kom ett paket med en liten väderstation.
Främsta anledningen till att jag köpte är för hemautomatisering. För att få lite snabbare indikation när regn kommer och se vind, temperatur, luftfuktighet samt sol.

Har inga rörliga delar så ska förhoppningsvis vara mer underhållsfri. Man behöver komplettera med kabel för uppvärmning om man vill att alla funktioner ska fungera genom vintern dock.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Aliexpress:

Tänk så mycket en logotyp kan kosta 😄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

LG 42" OLED42C35LA

NÖRDIC 2m Ultra High Speed HDMI 2.1

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>
Aliexpress: <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Känns den hyfsat kvalitativ då?
Du får gärna skicka länk till annonsen, behöver något smidigare att ha nycklarna i. Min förening vägrar byta så det är en enhetlig nyckel till alla utrymmen man behöver komma åt så jag behöver gå runt med 4 nycklar hela tiden..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Känns den hyfsat kvalitativ då?
Du får gärna skicka länk till annonsen, behöver något smidigare att ha nycklarna i. Min förening vägrar byta så det är en enhetlig nyckel till alla utrymmen man behöver komma åt så jag behöver gå runt med 4 nycklar hela tiden..

Än så länge så, köpte av samma säljare all sålde deras korthållare för typ samma peng 😁
Ska återkomma med länken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nu säger jag inte att just Ridge kanske är största innovatörerna, men det är sjukt mycket billigare att kopiera någon annans design än att själv komma på en produkt, designa den för tillverkning och sen få ut den på marknaden så den blir populär

Permalänk
Medlem

Verkar som SC gör skillnad på olika immateriella rättigheter 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 |
Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro |

Permalänk
Medlem

Börjat fasa ut alla plastskärbräden hemma, hittade denna i titan som ska testat, får hur elakt det är för knivarna, å andra sidan har jag inte jätte problem att slipa knivarna men måste det göras dagligen kan det bli aningen tjatigt

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Börjat fasa ut alla plastskärbräden hemma, hittade denna i titan som ska testat, får hur elakt det är för knivarna, å andra sidan har jag inte jätte problem att slipa knivarna men måste det göras dagligen kan det bli aningen tjatigt
<Uppladdad bildlänk>

Tjusigt! Men blir nyfiken på varför du inte provar hederligt trä? Ett för grönsaker, ett för lök, och ett för kött. Vad jag har läst så är trä är ett hygieniskt material till skärbrädor då bakterier dör fort på trä.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tjusigt! Men blir nyfiken på varför du inte provar hederligt trä? Ett för grönsaker, ett för lök, och ett för kött. Vad jag har läst så är trä är ett hygieniskt material till skärbrädor då bakterier dör fort på trä.

Alla håller inte med att trä är bästa valet.
https://www.tv4.se/artikel/4ASxEAbI04LSuc2X9aiueC/varningen-d...

Har inte sett inslaget utan bara läst texten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

jag äter endast animaliska produkter, trä blir inte super hygieniska med tanke på porer och skärmärken som blir efter en tids användande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev en TFchnic - PErsche från någon kinasida, 250kr och över 1580 bitar så kan va värt att chansa 😂🤷🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jag äter endast animaliska produkter, trä blir inte super hygieniska med tanke på porer och skärmärken som blir efter en tids användande.

Äter du ingenting annat än animaliska produkter?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Funkar den bra?
Hur många och stora nycklar får plats i en sån?
Tänker främst på om man får plats med nyckeln hem eller om den blir för stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Funkar den bra?
Hur många och stora nycklar får plats i en sån?
Tänker främst på om man får plats med nyckeln hem eller om den blir för stor

Funkar galant, vart trött på att nycklarna for runt i fickorna hela tiden. Om du kollar på bilden så skulle jag nog kunna få in en nyckel till, även om det blir tajt.
Har man ingen tagg som jag så 2st utöver det jag har kanske 🙂?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Äter du ingenting annat än animaliska produkter?

Det är klart salt äter jag ju så då är det något som inte är animaliskt, däremot dricker jag naturligtvis vatten, samt kaffe.
annars är det bara kött,ägg, möjligen någon makrill i bland men lukten sätter sig så förbenat i stekpannan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det är klart salt äter jag ju så då är det något som inte är animaliskt, däremot dricker jag naturligtvis vatten, samt kaffe.
annars är det bara kött,ägg, möjligen någon makrill i bland men lukten sätter sig så förbenat i stekpannan.

Om det är dess antibakteriella egenskaper du eftersöker skulle jag rekommendera ex Epicureans skärbrädor i papperskomposit. De kostar en slant men håller över tid, snälla mot knivarna och lätta att diska (maskin).
Titan må vara bättre än glas, sten osv men det kommer slita dina knivar tyvärr. Har du någon billigare kniv är det kanske bäst att testa med den först

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 |
Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Om det är dess antibakteriella egenskaper du eftersöker skulle jag rekommendera ex Epicureans skärbrädor i papperskomposit. De kostar en slant men håller över tid, snälla mot knivarna och lätta att diska (maskin).
Titan må vara bättre än glas, sten osv men det kommer slita dina knivar tyvärr. Har du någon billigare kniv är det kanske bäst att testa med den först

det är främst att komma ifrån plast, jag testade trä men som nämnt innan så är det svårt att få rent när det börjar bli slitet.
jag har bara testat brädan 6-7 gånger nu med den kniven jag vanligen skär kött med, den kniven har väldigt hårt stål och tycks inte påverkas mer negativt än vad den gjort när jag använde plastbräda, dvs efter man skurit kör jag med den vanliga keramiskt skärpstålet så håller den sig väldigt vass. får se när man använt den ett par hundra gånger vad man tycker då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Över förväntan tbh. Lätt att lägga och gör rummet ljusare. På med listerna så är köket klart och vi kan starta med vardagsrummet

*edit*

Och så här såg det ut innan (huset är från -53)
<Uppladdad bildlänk>

Inget illa ment, men jag är ganska säker på att det är någon form av krigsbrott att stänga in ett gammalt fint trägolv under klickvinyl. Varför slipar ni det inte istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Inget illa ment, men jag är ganska säker på att det är någon form av krigsbrott att stänga in ett gammalt fint trägolv under klickvinyl. Varför slipar ni det inte istället?

Det är väldigt enkelt.

Laminatet kostar mig 5k och jag kan lägga det själv medans jag ensam har hand om tre ungar.

Slipning inkl oljning hade kostat 25k, har fått estimat och hade krävt mkt mer meck med livet med planering, möbelflytt, rengöring osv.

Also, trägolvet är kvar för framtida bruk. Laminatet rivs snabbt upp om man vill.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

mycket snack, lite bilder...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 5090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K 240Hz , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d3rrty:

Ja, men då får man ju fort som fasen springa iväg och köpa något och langa upp en bild istället!

T.ex. ett 4080 Super!

Så jäkla drygt att de envisas med 3-slot bracket så man fick byta till gamla chassit, men annars så är det grymt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Än så länge så, köpte av samma säljare all sålde deras korthållare för typ samma peng 😁
Ska återkomma med länken.

Denna?
Lång länk...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Inte exakt den länk jag hade, fanns inte lika många färger som den du har. Men, ungefär samma priser så 🤷‍♂️
Men annars: https://www.aliexpress.com/item/1005007090001450.html?spm=a2g...

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av aragon:

jag äter endast animaliska produkter

Du är inte orolig för bristsjukdomar eller menar du att du även knaprar kosttillskott ?

Skrivet av d3rrty:

Ja det kanske behövs en diskussionstråd utöver en bildtråd.
Jag har dock skaffat mer akustikprodukter för det fanns 2 par likadana i secondhanden och det var ett mönster jag kan acceptera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.