Vinn nätagg från Seasonic

Om du valfritt fick välja färg/färgtema/mönster på ditt Chassi?

Permalänk

Om du valfritt fick välja färg/färgtema/mönster på ditt Chassi?

Hej allesammans!
Jag är en av dom som tycker att datorchassin idag (alltid?) ofta saknar färg & karaktär... man har mer eller mindre två val, antingen är det svart eller så är det vitt (tidigare ofta grått). Det finns såklart undantag men så här ser det ju ut för majoriteten av utbudet.

Kan ju inte klandra tillverkarna för detta heller då dom söker en så stor målgrupp som möjligt & därför siktar på dessa neutrala icke-färger.

Du trivs säkert jättebra med ditt svarta eller vita chassi med en sidopanel av härdat glas samt lite rock n roll-RGB!

Orange är ju en färg jag tycker sätter ett ordentligt avtryck, kanske mestadels orange med vita detaljer; det har jag ju sett finns! Den kombinationen tycker jag är häftig, men sen är jag färgblind också så vissa färger ser säkerligen lite annorlunda ut för mig. Starka färger har jag ofta en tendens att se bättre än en svag nyans av random annan färg.

Men om du nu fick välja helt själv, vilka/vilket färgtema, färger eller mönster hade du velat ha? Vilken färg skulle din sambo önska du hade för att inte förstöra estetiken och inredningen i X-rummet?

Permalänk
Medlem

Jag är precis som du - hjärtligt trött på alla svarta lådor. Jag har nu ett rött chassi, nämligen den röda varianten av det här (fast utan fönster):

https://www.raijintek.com/en/products_detail.php?ProductID=26

Lådan valdes mest för att jag inte ville ha fler svarta lådor, men den har funkat bra.

Nästa gång jag bygger blir det nog blått, mest för att jag vill ha något annat. Rent allmänt vill jag ha klara färger, inte någon av de där mesiga pastelliga färgerna som exempelvis Apple verkar vara förtjusta i.

Orange tycker jag funkar som en accentfärg, men inte som basfärg.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Nästa gång jag bygger blir det nog blått, mest för att jag vill ha något annat. Rent allmänt vill jag ha klara färger, inte någon av de där mesiga pastelliga färgerna som exempelvis Apple verkar vara förtjusta i.

Orange tycker jag funkar som en accentfärg, men inte som basfärg.

Blått är ju en kul färg, iögonfallande helt klart!
Skulle du luta dig gentemot en ljusare klar blå eller mer mörk som t.ex Royal Blue.

Permalänk
Medlem

Nu får ni mig att minnas åren strax efter millennieskiftet igen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers-blå med tillhörande orange detaljer.

Eller helt vanlig neutral grå med lite mörkgrå och ljust orange detaljer... men det har jag ju redan Omlack för att få det i nyskick hade dock varit kul nån gång.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av OSkar000:

Eller helt vanlig neutral grå med lite mörkgrå och ljust orange detaljer... men det har jag ju redan

Har du bild? Även om den nu möjligtvis skulle behöva en uppfräschning!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKofot:

Har du bild? Även om den nu möjligtvis skulle behöva en uppfräschning!

Det finns några bilder från bygget i galleriet här
https://www.sweclockers.com/galleri/15064-den-lilla-uppgrader...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Just ja, första iMac-serien minns man också.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Fractal Design Pop-serien är ju lite kul på sitt sätt. Den orange känns lite Sweclockers när man kör mörkt tema på mobilen.

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Var inne i en "vit period" när jag köpte mitt nuvarande Define S2.

Men håller med, skulle gärna se mer färger på chassin.
Nästa chassi skulle gärna få vara svart/mörkgrått med inslag av trä och brons/guld/mässing, typ ett Fractal Design North med lite inslag av brons/guld/mässing.

Men med OLED's stora framfart så tror jag inte vi är så långt borta från chassin med OLED-paneler som kan visa statiska färger eller egentligen vad man vill.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKofot:

Blått är ju en kul färg, iögonfallande helt klart!
Skulle du luta dig gentemot en ljusare klar blå eller mer mörk som t.ex Royal Blue.

I princip den blå som Raijintek erbjuder i den bilden jag skickade. Möjligen lite mörkare. Ljusblå är bebisblå för mig.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Just ja, första iMac-serien minns man också.

<Uppladdad bildlänk>

Grejen med dem är att det som såldes var den blå (som är ljusare än den ser ut på den bilden) och i viss mån lila, i övrigt gick de inte åt. En av de senare generationerna hade klart mörkare toner:

https://everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac_dv_400_ind...

I det fallet tror jag att alla tre färgerna sålde ganska lika, men tyvärr byttes de ut mot Blue Dalmatian och Flower Power rätt snart.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ett tifffanyblått chassi med rundade kanter och polerad yta.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA