Switch 2 får sitt första bekräftade spel

Permalänk
Melding Plague

Switch 2 får sitt första bekräftade spel

My Time At Evershine ska släppas på "kommande Nintendo-plattformar som ännu inte visats upp".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Gillar My Time At Portia, men har hittills varit tveksam till uppföljaren pga eventuella prestandaproblem.

Nu när Fantasy Life snart kommer till Switch, så är dock all speltid fram till Switch 2-släppet uppbokad

Permalänk
Medlem

Gillar artstylen iaf, hoppas det är bra svårt att säga

Permalänk

Tveksamt att en utvecklare inte skulle dubbelkolla med Nintendo innan man marknadsför ett spel för en konsol som inte blivit släppt. Men skulle det, mot all förmodan, vara på det viset så skulle det inte förvåna om Nintendo stämmer skiten av spelstudion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 32 GB 2666 MHz | Powercolor RX 7900 XT| MSI 1000W 80 Gold+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevligaråkan:

Tveksamt att en utvecklare inte skulle dubbelkolla med Nintendo innan man marknadsför ett spel för en konsol som inte blivit släppt. Men skulle det, mot all förmodan, vara på det viset så skulle det inte förvåna om Nintendo stämmer skiten av spelstudion.

Värt att nämnas är väl att utvecklaren Panthea är kinesisk och de har väl inte traditionellt brytt sig särskilt mycket om vad resten av världen tycker... Nu ska jag tillägga att även om det låter negativt så vill jag bara ösa beröm över Panthea, de har varit SKITBRA med community-arbetet både med Portia och Sandrock, så absolut inget negativt mot utvecklaren, men värt att ha i åtanke att de kanske inte bryr sig suuupermycket...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus Strix 4080S - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Gillar artstylen iaf, hoppas det är bra svårt att säga

Så olika det kan va. Fick ont i ögonen av karaktärsdesignen.

Permalänk
Medlem

Om jag får killgissa tror jag de släpper en remake av ocarina of time till switch 2.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Även om jag älskar DS/3DS, så ger dubbla skärmar i dockat läge mig "Wii U"-vibbar.

Kan dock förstå att Nintendo vill göra något nytt igen, men samtidigt är det främst en Switch Pro jag vill ha.

Hoppas i så fall mer på två Switch 2:or som kan länkas samman i ett fåtal spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Om jag får killgissa tror jag de släpper en remake av ocarina of time till switch 2.

Det går mycket rykten om att en remake av ocarina of time är i på gång till switch 2, så det är inte bara en killgisning från din sida.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Så olika det kan va. Fick ont i ögonen av karaktärsdesignen.

Antar Zelda, Palworld, Dragon Quest inte är något för dig heller...

Permalänk
Medlem

Ja gissar de kommer finnas ett par arga chefer på Nintendo som har ett par väl valda ord för denna studio. Nintendo är extremt skygga av sig och vill verkligen att locket ska ligga på. Deras avtal med deras partners är vattentäta. Så detta kommer nog svida. Om det nu inte är något väldigt weird PR jippo. Känns inte som Nintendos grej.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Inte för att jag inte hoppas det, för det gör jag verkligen. Men jag undrar om det inte skulle bli sjukt pinsamt om dom drar igång ett ocarina of time remake som med största sannolikhet inte kommer att komma i närheten av fan-made projektet som finns där en snubbe gör hela ocarina of time i unreal engine.

Men som sagt, skulle älska det, då ocarina of time är överlägsen favorit bland Zeldaspelen

Permalänk
Medlem

Astral chain och bayonetta 3 hade hints om fler spel på nya plattformen, eller vad sägs om "see you in the next generation" i tror det var credits i förstnämnda. Väl värda spel att lira igenom.

Får hoppas den trailern inte visar i närheten av vad nästa konsol klarar av, annars kanske det blir en mobil med docka eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ja gissar de kommer finnas ett par arga chefer på Nintendo som har ett par väl valda ord för denna studio. Nintendo är extremt skygga av sig och vill verkligen att locket ska ligga på. Deras avtal med deras partners är vattentäta. Så detta kommer nog svida. Om det nu inte är något väldigt weird PR jippo. Känns inte som Nintendos grej.

Pathea har egentligen bara sagt att de siktar på att släppa spelet på kommande Nintendo-plattformar, det avslöjar egentligen ingenting om Nintendos planer. Nintendo själva har ju sagt att de kommer avslöja uppföljaren till Switch snart, men Pathea säger inte ens att det specifikt är den de siktar på.

Den riktiga nyheten är väl snarare att de inte tänker släppa spelet på Switch, men det kanske inte är så konstigt med tanke på de rejäla prestandaproblemen deras tidigare spel dragits med. My Time At Portia är nog det enda Switch-spel jag slutat spela enbart för att jag tröttnade på den dåliga prestandan, även efter alla patchar som skulle fixa det.

Det är väl inte säkert att Pathea ens har någon riktig information om Switch 2 utan bara gör det rimliga antagandet att den lär vara mer kraftfull än nuvarande Switch, och att de i så fall kommer vilja släppa det nya spelet på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Antar Zelda, Palworld, Dragon Quest inte är något för dig heller...

Vet inget om de 2 sista men nej, ett Zelda med denna karaktärsdesign är inget för mig.

Då är det nästan så att Zelda CDi är förlåtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Rykten ska alltid tas med en stor skopa salt.

Permalänk
Medlem

Vad ska de kalla den? Swiiutch? SwitchU? Swuu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Pathea har egentligen bara sagt att de siktar på att släppa spelet på kommande Nintendo-plattformar, det avslöjar egentligen ingenting om Nintendos planer. Nintendo själva har ju sagt att de kommer avslöja uppföljaren till Switch snart, men Pathea säger inte ens att det specifikt är den de siktar på.

Den riktiga nyheten är väl snarare att de inte tänker släppa spelet på Switch, men det kanske inte är så konstigt med tanke på de rejäla prestandaproblemen deras tidigare spel dragits med. My Time At Portia är nog det enda Switch-spel jag slutat spela enbart för att jag tröttnade på den dåliga prestandan, även efter alla patchar som skulle fixa det.

Det är väl inte säkert att Pathea ens har någon riktig information om Switch 2 utan bara gör det rimliga antagandet att den lär vara mer kraftfull än nuvarande Switch, och att de i så fall kommer vilja släppa det nya spelet på den.

Ska erkänna att jag inte har kollat källan här. Om det är som du säger så är det ju ingen biggie så att säga. 😊👌

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Nvidias T239 är en turd. Tror inte att den kommer vara den slutgiltiga produktens CPU. Jag gissar på en Qualcom eller NXP

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Vad ska de kalla den? Swiiutch? SwitchU? Swuu?

UWU?!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.