Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig

Hoppas jag postade i rätt kategori nu

Men efter att ha bytt moderkort på min dator och formaterat om så har jag fått problem varje gång jag ska spela cs.

Kan spela ett tag men sen så hänger sig datorn och det tjuter ur högtalarna.
En poalre tippsade om att det kunde vara IRQ portarna som låg på samma men det vart det inte.
Har provat med att installera AGP drivrutiner hjälpte inte det heller.

Nån som har nått mer förslag på vad jag skulle kunna göra.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Hedersmedlem

kan vara överhettning.....kollat cpu-temp?

testa köra prime95 .... (gratis, och finns att tanka här på swec!)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

CPU tempen ligger på 45 grader och fulload 50 så tror inte att det är den faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Har du kollat så du inte har satt på nån cpu-shutdown-temp i BIOS? Den brukar tjuta för att sedan stänga av datorn.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Du kan ha samma problem som jag kanske... Jag har köpt ett nytt cpu ,moderkort grafikkort.
När jag spelar spel så hänger den sig och ibland så startar den om... Efter en vecka så tror jag jag vet problemet... I bios så hade jag inställt för hög Fsb... Det kan vara det. Om man har för hög fsb så kanske inte ram-minnet pallar med. Har du Flashat din bios????

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Jag har inte för hög FSP.
Kör med den jag ska ha för mitt prolle. Minne kör jag abra i 333mhz det är 400mhz minnen så.
Har ingen inställning i bios som gör att den stänger ner sig heller.
Dock lyser både chassi och power fan rött. Står att det är för låg rpm på dem.
Men tempen i själva lådan har jag inga problem med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker fortfarande att du ska testa prime95 så du ser om det är ett hårdvarufel eller inte

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ett Epox 8RDA3+

Rabblar upp allt.
Epox 8rda3+, 1024 mb 400mhz TwinMOS ,Asus TI 4600 ultra.
Soundblaster live 5.1, AMD XP 2800+
Kör med Promise kontrollerkort.
En sak till.
Hur kollar man om ens minnen är trasiga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du har ett systemfel...
Dvs i mjukvaran. Då kommer datorn att starta om/stänga av...

Fast kan ju vara så att du har strul med minnena oxå, min polare hade så...

Permalänk
Medlem

Kör MemTest86 för att kolla ifall minnena är paj. MemTest86 är också bra för att kolla stabilitet när man överklockar.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Med det där MemTest hur många fel är ok jag får mellan 2-6 varje "runda"...

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Du ska inte ha några fel alls. Ett enda fel kan betyda en krash.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

jag har ett epox rda3+ och en amd 2500,min dator hängde sig eller starta om sig i spel efter 5 till 30 minuter.Till slut höjde jag Vcore till 1.8V efter det har den aldrig hängt sig.Jag ökade även fsb till 200x11 men det tror jag har mindre betydelse för stabiliteten.