Ang. spel på Mac, så ser jag fortfarande fram emot att kunna köra BootCamp på Mac igen.
Skaffade en iMac 21,5" i slutet av 2010 för att främst spela Diablo III (native i Mac OS X) samt Guild Wars.
Efter att ha labbat med Wine/Wineskins i OS X, så tröttnade jag på allt strul och körde istället Parallels Desktop. Dock så är Parallels dyrt i inköp samt måste ständigt uppdateras för nära nog varje version av OS X.
Det hela slutade med att jag istället körde Windows 7 genom Bootcamp med betydligt bättre prestanda på köpet. Även i Diablo III!
Något som många verkar glömma när Wine/CrossOver etc. kommer på tal, är att spelet i sig bara är ett av många program som krävs för en bra spelupplevelse. Avsaknaden av att kunna finjustera/tweaka drivrutiner för GPU, tangentbord och mus gjorde upplevelsen i Mac OS X mindre optimal.
Trots att jag gillade Mac OS X mer än Windows på den tiden, så slutade det med att jag nära nog enbart körde Windows på datorn i slutändan. Ironiskt nog så har en datorn idag en mer uppdaterad Windows 10 än den sedan länge övergivna Mac OS X.
Numera spelar jag sällan på dator, men gillar att många spel på Epic Games, Steam och GOG även finns tillgängliga på Mac. Synd bara att många äldre spel främst är bundlade med DOSBox framför "äkta" MacOS-utgåvor. Kör mycket hellre klassiker som Shadowgate och Deja Vu i Basilisk II än i en dålig DOS-utgåva.
MacVenture-utgåvorna finns numera på Steam (2015):
https://store.steampowered.com/sub/59404/
Nu orkade jag inte läsa hela texten, men Bootcamp på Mac var riktigt gött