Pencil eller motsvarande, helt utan lagg?

Permalänk

Pencil eller motsvarande, helt utan lagg?

Döttrarna tecknar och skissar väldigt mycket på sina iPads, lite äldr paddor, tror de är från 2019. Apple pencil gen 1.

I mitt tycke så är det rejält mycket lagg på dem, när man ritar.
Var på power idag och testade både iPad Pro M4 och Air, bägge 13", med pencil Pro. Det var nu betydligt mindre lagg men ändå så att det märktes. Mera på air än pro, så det verkar ju ha med cpu att göra, m2 vs m4.

Finns det något annat sätt att rita, måla och teckna på en portabel skärm, men helt utan lagg? Har Samsung någon motsvarighet som är snabbare? Eller finns det något helt annat som funkar bättre just med penna?

Permalänk

ipaddorna och ritpaddor/skärmar som kopplas till dator specifikt designade för att rita på brukar vara de som presterar bäst och det som rekommenderas.

vill minnas att typ alla androidalternativ är i jämförelse generellt ganska meh på sin höjd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det där känns som en budgetfråga. Det finns proffsgrejer, men de kostar därefter.

Det är lite oklart vad du är ute efter - handlar det om ritande småbarn eller tonåringar som är på god väg att välja en kreativ yrkesbana - men är man beredd att betala gillar jag Wacoms grejer när det kommer till att sådant här.

Apple har väl också marknadsfört sina promodeller som lämpliga för just detta. Har dock ingen egen erfarenhet av dem.

Man kan också fråga sig om det är du snarare än barnen som ser problem i laggen? Generellt brukar barn vara bra på att anpassa sig till begränsningar, så länge de tycker det är kul att hålla på och inte slutar med det för att det är för laggigt ser i alla fall jag inga problem med det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!