Testpilot: NZXT H5 Flow RGB 2024 – stort och flott

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT H5 Flow RGB 2024 – stort och flott

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman kikar närmare och bygger dator i senaste uppdateringen av H5-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om perforeringen av psu-shrouden har någon inverkan på temperaturerna eller om det bara är ett märkligt estetiskt val man gjort för att sticka ut bland mängden chassin som är såpass snarlika varandra designmässigt? Övertryck kan å andra sidan potentiellt ha en negativ inverkan på temperaturer. Så möjligen att en mesh skulle kunna balansera detta något. Men vem sätter å andra sidan högre fläkthastighet på insug än utblås?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kul genomgång och läsning. Tackar.

Jag gillar chassin som är genomtänkta och byggda för luftflöde. Har haft en del chassin genom åren. Nuvarande Torren Compact är det första jag inte klippt i plåten för att hjälpa till med luftflödet. Det enda jag gjort med Torrent är att täppa för på vissa ställen för att dirigera luftflödet till där jag vill ha det.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat NZXT och deras byggkvalité och även detta chassi verkar vara ganska prisvärt och välbyggt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag undrar om perforeringen av psu-shrouden har någon inverkan på temperaturerna eller om det bara är ett märkligt estetiskt val man gjort för att sticka ut bland mängden chassin som är såpass snarlika varandra designmässigt? Övertryck kan å andra sidan potentiellt ha en negativ inverkan på temperaturer. Så möjligen att en mesh skulle kunna balansera detta något. Men vem sätter å andra sidan högre fläkthastighet på insug än utblås?

Trodde det var standard att ha lite mera blås in än ut just för att uppnå ett minimalt övertryck, samt att man kan styra över var luften går in och var den går ut. Har man undertryck i chassit vet man ju inte var luften tar sig in utan det kan vara precis var som helst, dessutom kommer det in ofiltrerad luft dvs det blir dammigt fortare.

Kan tänka mig att den där meshen har en positiv inverkan på gpun, som kanske kan få andas lite mer fritt.

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om att det var dc fläktar på rgb versionen, hade gärna sett att det var pwm.

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli mitt nästa chassi!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White