Köpråd gaming/jobb 11-13k
Hej,
Nu har min laptop gett upp och har inte längre något behov av just laptop, så vill införskaffa en stationär dator. Hade tänkt mig en budget runt 11-13k men går att öka något, hur stor skillnad blir prestandan typ 10k mot 15k? Ser gärna att det enkelt går att uppgradera vid senare skede och storlek på chassi spelar ingen roll för mig.
Ser också gärna att datorn är tyst och inte så mycket surrande från fläktar etc.
Spel som jag/mina barn lirar
Diablo4
Leage of Legends
WoW
Fortnite
Minecraft
Space Marine 2 - behöver inte kunna lira på högsta grafiken men gärna utan lagg.
Baldurs gate 3 - behöver inte kunna lira på högsta grafiken men gärna utan lagg.
Dragon Age - Veilguard - behöver inte kunna lira på högsta grafiken men gärna utan lagg.
Utöver spel så kommer jag vill kunna arbeta en del hemifrån, mestadels office/teams men även lite CAD.
Behöver inte kunna köra 4k spel utan 1k räcker. Tänker använda till en början en 27tums skärm (1920x1080) men ser gärna att man enkelt kan koppla in och köra 2 skärmar, detta mest till teamsmöten etc.
Skulle föredra ha ett bra fungerande trådlöst nätverkskort - routern sitter jobbigt till för att dra kabel men i värsta fall får man väl borra...
Har aldrig byggt en dator själv, är det svårt? Hade varit ganska bekvämt med ett färdigt bygge från typ... Inet, har hört bra saker om dom men även här är det ingen dealbreaker vilket som... för mina behov ligger jag rätt i budget?
Hoppas jag fick med allt nu
Jättetacksam för alla råd / hjälp, försökt att sitta på komponentkoll etc men tyvärr så är man inte lika insatt som man var i sin ungdom.