Permalänk
Medlem

TCL 75T8B 75" köpråd

Någon vet hur bra den är? Har tidigare haft Philips oled och Lg c2 hos min partner.
Är TCL variant långt efter? Lyckas inte hitta några reviews eller liknande, så vet inte om jag borde köpa en sån eller spara en slant o gå efter Philips Oled framöver.

Otroligt tacksam för tips

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kiniguw:

Någon vet hur bra den är? Har tidigare haft Philips oled och Lg c2 hos min partner.
Är TCL variant långt efter? Lyckas inte hitta några reviews eller liknande, så vet inte om jag borde köpa en sån eller spara en slant o gå efter Philips Oled framöver.

Otroligt tacksam för tips

TCL T8B är samma som C655 Pro, en enklare modell med instegsnivå på FALD. Den lär upplevas som en direkt och absolut försämring mot en OLED och särskilt så om du är van med OLED och har en kärlek för OLED-svärtan sedan tidigare.

C655 Pro är förmodligen ett uppköp om man utgår relativt en ännu enklare modell och först funderade på att köpa en sämre basmodell. Men om du ska jämföra med en OLED behöver man acceptera att det mesta blir påtagligt sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

TCL T8B är samma som C655 Pro, en enklare modell med instegsnivå på FALD. Den lär upplevas som en direkt och absolut försämring mot en OLED och särskilt så om du är van med OLED och har en kärlek för OLED-svärtan sedan tidigare.

C655 Pro är förmodligen ett uppköp om man utgår relativt en ännu enklare modell och först funderade på att köpa en sämre basmodell. Men om du ska jämföra med en OLED behöver man acceptera att det mesta blir påtagligt sämre.

Tack för svar, då får jag avvakta tills jag hittar någon oled på rea istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag som var så sugen på TCL 98T8B 98"...

Någon som sett ovan modell i någon butik??

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

TCL 75" MQLED80 känns inte det som ett bättre kort då att satsa på? Är själv spekulant på den

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tuffodum:

TCL 75" MQLED80 känns inte det som ett bättre kort då att satsa på? Är själv spekulant på den

MQLED80 är El-G:s namn på C805 och det är en bättre modellserie från början med 120/144 Hz-panel i alla storlekar och en relativt bra FALD med relativt hög ljusstyrka.

Permalänk

Undrar samma, fast 65" modellen. Den verkar ju fan perfekt. Den har helt ok specifikationer, över 60hz, OCH skitbillig just nu. Det känns nästan lite för bra för att vara sant... Undrar om det verkligen är något man kan lita på? Hittade den precis nu och försöker göra lite research.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Jag trodde att C655 pro är QLED810, T8B har väl inte FALD?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av eXquizite:

Jag trodde att C655 pro är QLED810, T8B har väl inte FALD?

Det är precis detta vi försöker lista ut. För vad som kommit fram i lanseringarna av produkterna har sedan inte visat sig stämma. T8B och QLED810 var vid lansering alternativt namn (butiker vill ducka jämförelser, olika länder vill forma utbudet efter eget bevåg) på C655 Pro som modellen heter på officiellt TCL-lingo.

Detta kan ha ändrats då den T8B som säljs uppenbarligen inte är samma som C655 Pro. Men alla svaren är inte på plats ännu.