Överföra data mellan iPhone via kabel?

Permalänk
Medlem

Överföra data mellan iPhone via kabel?

Jag har en iPhone 13 som var med om en olycka och ALL trådlös kommunikation är trasig - WiFi, BT och SIM. Jag har nu en ny iPhone 15 och undrar om det går att överföra via kabel som man normalt gör via BT eller WiFi med "Förbered för en ny iPhone". Enligt Apple ska det funka men jag får inte till det. Den gamla telefonen verkar fortfarande vilja att jag ska slå på WiFi men det går inte och inget händer när jag stoppar in kabeln (Lightning/USB-C) i telefonerna.

Nån som vet om det ens går att göra så?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Har du installerat iTunes? Sen är det bara att göra en säkerhetskopia av den gamla.

Visa signatur

Intel i7 8700, ASUS Prime Z370,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adlersparre:

Har du installerat iTunes? Sen är det bara att göra en säkerhetskopia av den gamla.

Installera på PC och sen ladda ner på datorn? Jag har ju en iCloud backup men den gamla telefonen har ju en massa programdata lokalt sparat och inte finns i molnet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Installera på PC och sen ladda ner på datorn? Jag har ju en iCloud backup men den gamla telefonen har ju en massa programdata lokalt sparat och inte finns i molnet.

Ja med kabel och iTunes på burken så tankar du ur hela telefonen till datorn. Sen ansluter man den nya och för över allt , blir som en kopia

Visa signatur

Intel i7 8700, ASUS Prime Z370,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adlersparre:

Ja med kabel och iTunes på burken så tankar du ur hela telefonen till datorn. Sen ansluter man den nya och för över allt , blir som en kopia

Funkar det med vilken USB-C-kabel som helst? Har just nu ingen Apple USB-A till C men har en som används till annat men det verkar inte funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Funkar det med vilken USB-C-kabel som helst? Har just nu ingen Apple USB-A till C men har en som används till annat men det verkar inte funka.

Det funkar med alla kablar som har dataöverföring. Kabeln du har provat har säkert bara stöd för laddning.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det funkar med alla kablar som har dataöverföring. Kabeln du har provat har säkert bara stöd för laddning.

Den hittas i Enhetshanteraren som Apple Mobile Device USB Composite Device och Apple Mobile Device USB Device men varken iTunes eller Apple Devices vill kännas vid den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Den hittas i Enhetshanteraren som Apple Mobile Device USB Composite Device och Apple Mobile Device USB Device men varken iTunes eller Apple Devices vill kännas vid den.

Jag tror du även behöver ha telefonen upplåst för att den ska kunna säkerhetskopierad, men det va ett tag sedan jag gjorde det via datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag tror du även behöver ha telefonen upplåst för att den ska kunna säkerhetskopierad, men det va ett tag sedan jag gjorde det via datorn.

Ok, kan ha löst det. Tydligen är appen Apple Devices och iTunes inte helt kompatibla. Det verkar som om de tar ut varandra på nåt sätt. Nu har jag avinstallerat Apple Devices och bara kört med iTunes och det verkar funka. Håller tummarna...

Visa signatur