Permalänk

Unifi Dream Router (UDR)

Jag har omkonfigurerat mitt nätverk och behöver inte längre detta:

Unifi Dream Router (UDR)
2400 SEK reserv.

Komplett, i original produktlåda. (UDR. Strömkabel. MicroSD-fack. Verktyg för att öppna MicroSD-facket. Produktlåda och intern stödförpackning.)

I utmärkt skick och fungerar korrekt. Köpt från Unifi EU-butik i september 2022. Installerades snart därefter på en hylla i vardagsrummet och har fungerat utan några uppenbara problem sedan dess. Jag fann detta vara otroligt stabilt. I mitt femrumsträhus tillhandahöll den inbyggda WiFi 6-åtkomstpunkten stark prestanda överallt. Jag hade köpt två UniFi-åtkomstpunkter med den, men när jag såg att de inte behövdes i huset satte jag dem i andra byggnader.

UDR är en kompakt, enkel och mångsidig allt-i-ett-enhet som kan vara ett självständigt UniFi-system som tillhandahåller WiFi 6. Det är en av de få UniFi-molngateway-enheterna som har en inbyggd WiFi-åtkomstpunkt. Det kan också stödja ett mycket större nätverk.

Dessa är eftertraktade och sällan tillgängliga. För närvarande slutsålda som vanligt i UniFi EU-butiken. För Sverige, om man tittar på Prisjakt, verkar det som att återförsäljare för närvarande väntar på lager också.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Jag ber om ursäkt för min dåliga svenska. Jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Frågor är välkomna.

Här är lite mer information för de som inte är superbekanta med UniFi eller den här produkten...

Några nyckelfunktioner som jag skulle beskriva dem:
• Kör UniFi OS och Unifi Network-programvaran.
• Kan köra en till UniFi-app, som övervakningskamerans NVR-app. Har 128 GB intern flashlagring men ett microSD-kort >128 GB kan sättas in och användas istället.
• Har en 4x4 MIMO WiFi 6-åtkomstpunkt inbyggd. (Obs: Att ha AP inbyggd kan spara en WiFi 6 AP, en PoE-adapter och en LAN-port.)
• Har en WAN och fyra LAN, 1 Gb/s portar.
• Två av LAN-portarna kan leverera PoE på 15,4W vardera.

Exempel på fördelar och användningsfall:
• Använd Ubiquiti UniFi: Systemet har ett utmärkt OS och är funktionsrikt, mångsidigt och expanderbart. Det är en kontrast till begränsningarna hos typisk konsument-WiFi-utrustning och att behöva köpa en betald prenumeration för grundläggande funktioner.
• "R2Dream2": En allt-i-ett UniFi WiFi 6-system som kan tillhandahålla ett stabilt och kraftfullt fristående WiFi 6-nätverk för ett litet hus eller en stor lägenhet.
• "Svärmors WiFi": Ett WiFi 6-nätverk för andra familjemedlemmars fördel som kan distribueras i deras hus. De fjärrhanteringsfunktionerna för detta är extremt kapabla. Det kan vara ganska enkelt med UniFi Teleport eller anpassningsbart med OpenVPN, WireGuard och andra.
• "Sommarhus bärbart WiFi": Detta är ett kraftfullt UniFi WiFi-system som är lätt att flytta. Av alla andra UniFi-produkter kan UniFi Express potentiellt uppfylla denna applikation men det har mindre kraftfullt WiFi, är mycket långsammare och är mycket mindre mångsidigt.
• En funktionsrik utbildningsstart i Unifi som kan expanderas vid behov. I en enhet inkluderar detta flera funktioner som är viktiga över många separata UniFi-produkter. Förutom att köra UniFi Network kan det också köra någon av de andra UniFi-apparna, en i taget.

============================================================================

Permalänk
Medlem

Hej,
Budar gärna 1500kr + frakt.

God fortsättning! 🤗

Permalänk

Jag har blivit tillfrågad i PM vad jag menade med "2400 SEK reserv."

Ett bättre ord kan vara "reservationspriset". Om budgivningen når den nivån är jag beredd att sälja det.

Om det inte gör det, är jag frestad att ge det till en familjemedlem som är student. Han kommer att flytta runt i olika studentboenden. Han inser det inte än, men en tidig introduktion till UniFi kan lösa hans WiFi-problem för livet.

Så mycket smärta han aldrig skulle behöva gå igenom. <|;-)

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 700 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Kan du tänka dig 2000 + frakt?

Permalänk
Skrivet av Thebackdiamond:

Kan du tänka dig 2000 + frakt?

Annonsen har hittills varit på torsdag, fredag ​​och lördag. För personer som är intresserade av något sånt här verkar det inte vara så mycket tid att lägga märke till annonsen.

Om jag får ett bud på eller över 2500 kommer jag att sätta upp en stängningstid. Annars borde jag lämna mer tid för folk att se annonsen.

Permalänk

Priset från Ubiquiti är ju lite under 2500kr, jag vet att produkten är oftast inte i lager. Men det kommer lite då och då, som går att köpa. Det ger väldigt lite anledning att köpa andra hand då om priset är likadan. Andra som kanske behöver en router just nu kan nog tänka sig priset, men tror att många är ute efter en bra deal så om du tänker sälja med för 2500kr kommer det bli svårt.

Permalänk

@ Thebackdiamond

Det är inte korrekt. Den teoretiska beräknade kostnaden inklusive MOMS, frakt och växlingsavgifter för att köpa en från Ubiquiti är över 2800, beroende på SEK till EUR växelkurs. Men som du erkänner finns det inget lager och de ger ingen prognos. Det är faktiskt inte alls relevant för mitt pris.

Lägsta pris för att köpa denna inom Sverige är för närvarande 3489 SEK enligt Prisjakt men återigen, inte i lager till det priset. Den går till exempel att beställa idag på NetOnNet för 3490 kr, men det står "kan skickas tidigast: 2025-03-04". Det är lång tid att vänta. MaxGaming säger 2025-02-07, men förra veckan sa de 4 jan.

Tittar man på äldre historik från Prisjakt, senast den såldes billigare av antingen MaxGaming, Inet, Komplett, Webhallen eller NetOnNet var i maj i maj, då MaxGaming sålde den för 3190 kr. Sedan dess har priset från alla dessa butiker varit 3489 SEK.

Din jämförelse är som att jämföra äpplen med apelsiner.

Om någon verkligen vill ha en av dessa, har jag faktiskt lagt ut ett rimligt alternativ att överväga.

Permalänk

En rättelse till mitt meddelande i morse (08:04): Där jag skrev 2500 borde det ha stått 2400, vilket var det som stod i annonsen. Ber om ursäkt om detta orsakade någon förvirring.

Permalänk

Okej, Jag förstår

Permalänk

Annonsen är avslutad