Permalänk
Medlem

Abit KT7A-Raid och Athlon

Tja,

efter lite forskande har jag kommit fram till att det ska gå o köra 2100+ cpuer på mitt moderkort, frågan är om det funkar med en Thurogbread 2000+ då?

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Inaktiv

Japp, det funkar. Det funkar tom med en 2400+ (har dock använt pinmod tricket) för att sätta multipel 15 på min 1700+ tbred B. Förutsatt att du har ett KT7A av version 1.3

Permalänk
Medlem

så bra, då ska jag shoppa en 2000+ från datorbutiken då :)... lär bli ett steg framåt från min Duron 650

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Kolla revisionen först som faifai sa. Rev 1.3 behövs. Står i nog i nedre bakre hörnet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jo, fast jag har för mig jag kollade det förut :).. men kan lika gärna kolla en gång extra :).. måte ändå kolla vad det är som sticker in i fläkten..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hur var det med 1.2? Jag har för mig det fungerade men hade inte officielt stöd för athlon xp.

För övrigt, använder du raid på moderkort? Fungerar det?
Mitt mobo krånglar

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag kör mjukvaru raid i linux på det så det funkar Men annars tycker jag det är ett sunkigt kort. Biosen krånglar så fort man ändrat i den. Kräver 3 powercyclar innan den går upp igen. Nästa gång blir det Tyan

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, för mitt har problem med primära kanalen från raidkretsen, typ överföringen blir korrupt så jag kan inte köra raid, om jag inte kör 2 hårddiskar på samma kanal men de kan ju inte jobba samtidigt (?) så jag såg ingen större nytta med det. Kommer inte dra hela historien igen men jag har skrivit tidigare i "Datalagring - Lagringsmedia"

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hur var det med 1.2? Jag har för mig det fungerade men hade inte officielt stöd för athlon xp.

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?threadid=189269&...