Permalänk
Medlem

Noctua NH-D15 inkl. AM5 offset

Säljer min kylare Noctua NH-D15 då jag bytt till vattenkylning. En oanvänd offset för AM5 ingår. Inköpt på Inet 2023‑08‑15.

Hämtas i Stockholm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Sorry för att jag kapar din tråd lite... Är i samma situation som du, har en Noctua NH-D15 och går och funderar på att testa någon AIO-lösning. Vad valde du för modell och hur känns det hitills? Är mest fundersam över ljudnivån, pumparna sägs surra en del? Hur mycket lägre är din temperatur?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk

Om du är villig att skicka kan jag tänka mig att köpa den för 700 med medräknad frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Sorry för att jag kapar din tråd lite... Är i samma situation som du, har en Noctua NH-D15 och går och funderar på att testa någon AIO-lösning. Vad valde du för modell och hur känns det hitills? Är mest fundersam över ljudnivån, pumparna sägs surra en del? Hur mycket lägre är din temperatur?

Jag bytte till ett mindre chassi och därför fick inte denna kylare plats. Blev en Phanteks Glacier One 360 D30 och hamnar på c:a 80° under load med en Ryzen 7 7800X3D. Tänker inte nämnvärt på ljudnivån men jag har alltid hörlurar på mig när datorn stressas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostsamling:

Om du är villig att skicka kan jag tänka mig att köpa den för 700 med medräknad frakt

Det skulle kunna gå men måste hitta ett passande emballage då lådan är 270x190x190 mm. Jag har hittat en på Kontorsgiganten, men det är beställningsvara (2-25 dagar enligt dem) så det kan dröja en stund. Verkar som jag måste köpa minst 10 emballage à 23,50 kr/styck samt frakt till mig. Vikten hamnar runt 2,5 kg och det kostar 109/135 kr att skicka med DHL/PostNord. Så totalt skulle det väl hamna på runt 840-866 kr. Som sagt, vet inte hur snabbt jag kan få iväg den iom beställningsvara. Fortfarande intresserad?

Permalänk
Skrivet av glidis:

Det skulle kunna gå men måste hitta ett passande emballage då lådan är 270x190x190 mm. Jag har hittat en på Kontorsgiganten, men det är beställningsvara (2-25 dagar enligt dem) så det kan dröja en stund. Verkar som jag måste köpa minst 10 emballage à 23,50 kr/styck samt frakt till mig. Vikten hamnar runt 2,5 kg och det kostar 109/135 kr att skicka med DHL/PostNord. Så totalt skulle det väl hamna på runt 840-866 kr. Som sagt, vet inte hur snabbt jag kan få iväg den iom beställningsvara. Fortfarande intresserad?

Nej, då får det vara. Jag kan tyvärr inte rättfärdiga det priset mot en ny phantom spirit

Permalänk
Medlem

400 kr, cash och hämtning.