Onlinebutik tradeINN techinn.com

Permalänk
Medlem

Onlinebutik tradeINN techinn.com

Hej!
Är på jakt efter ett datorchassie och undrar ifall det är någon som har beställt från detta företaget med bra erfarenheter?
De kallar sig för techINN. Enligt trustpilot så verkar det vara lite blandade betyg. (https://www.tradeinn.com/)

Tack!

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

känns som sista stället jag skulle leta efter ett datorchassi, Men utöver det så har jag aldrig hört talas om dem

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det är en enormt stor butik baserad i Spanien, säljer typ allt. Har beställt från dem ett par gånger (fast då hos "snowinn" som är deras butik för skidgrejer). Inga problem, gjort returer och annat som också fungerat bra. Tänk på att allt skickas från Spanien, även returer ska dit. Kostar även att retunera om det inte är garantiärende.

Permalänk
Medlem

Beställde från deras trekkinn då det var en enorm skillnad på priset jämfört med Sverige.

Prylarna kom ju iaf, men skulle nog bara upprepa det igen om det handlar om många hundralappar i skillnad eller att varan inte finns på annat vettigt ställe.

Permalänk
Medlem

Har handlat från bikeinn, samma upplägg fast för cyklar. Grejerna kom fram utan problem.

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Medlem

Har handlat i några av deras 1000 olika butiker. Sakerna som beställts kommer 🙂

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant att alla är positiva än så länge! Jag har undvikit dem eftersom alla deras butiker har kasst omdöme på prisjakt. Snowinn har t ex 1.9/5, Bikeinn 2.1/5.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Intressant att alla är positiva än så länge! Jag har undvikit dem eftersom alla deras butiker har kasst omdöme på prisjakt. Snowinn har t ex 1.9/5, Bikeinn 2.1/5.

Tror det har att göra med att det är en enormt stor butik som endast kör e-handel. Leder till ett något fyrkantigt sätt att hantera problem/garanti/övrigt. Blir extra lätt problem när det inte alltid är super tydligt att man beställer från Spanien.

Exempel:

Hade beställt en skidhjälm med visir. Skummet runt visiret som sluter mot ansiktet började delaminera efter 2 dagar. Pratade med den Svenska tillverkaren för att se om man kunde ta det via dem direkt, dessvärre inte men de höll med om att det till 100% var ett garantiproblem. Tradeinn ville först neka att det var så eftersom de har som policy att om något kan ha uppstått pga riva/skära kan det inte vara ett garantiproblem, men de skulle kolla med tillverkaren efter att jag propsade på det. Löste sig via garantin men typiskt sådant som gör att folk lämnar lågt betyg. Det är inte direkt Inet när det gäller problem.