Rekonditionerad HP Elitebook kan inte skapa återställningsenhet

Permalänk
Medlem

Rekonditionerad HP Elitebook kan inte skapa återställningsenhet

Köpte en HP Elitebook från bytdator.se 2022,som jag nu tänkte sälja.
Men den hittar ingen, och kan inte skapa en, återställningsenhet.

Så jag vill radera allt som har med mig att göra utan att behöva tråckla mig igenom filer och

registret manuellt.
Finns det nåt program jag kan använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flia:

Köpte en HP Elitebook från bytdator.se 2022,som jag nu tänkte sälja.
Men den hittar ingen, och kan inte skapa en, återställningsenhet.

Så jag vill radera allt som har med mig att göra utan att behöva tråckla mig igenom filer och<Uppladdad bildlänk> registret manuellt.
Finns det nåt program jag kan använda?

Är det inte enklare att bara installera om Windows? Däri väljer du att radera befintliga partioner på hårddisken.
I princip kan du låta installationen gå till den första uppstarten med nytt Win, och stänga av datorn där, då blir det ju som en ny upplevelse för nästa ägare, så att säga.

Ser också att det är Win11 på den nu, vilket inte stöds av den gamla processorn. Vilket i sin tur borde innebära att det inte existerar nån återställningsenhet (jag ser framför mig ett typ USB från leverantören, antar att motsvarande skulle kunna ligga på hårddisken). Eftersom datorn inte stöder Win11, så lär inte leverantören ha skapat en heller.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Är det inte enklare att bara installera om Windows? Däri väljer du att radera befintliga partioner på hårddisken.
I princip kan du låta installationen gå till den första uppstarten med nytt Win, och stänga av datorn där, då blir det ju som en ny upplevelse för nästa ägare, så att säga.

Ser också att det är Win11 på den nu, vilket inte stöds av den gamla processorn. Vilket i sin tur borde innebära att det inte existerar nån återställningsenhet (jag ser framför mig ett typ USB från leverantören, antar att motsvarande skulle kunna ligga på hårddisken). Eftersom datorn inte stöder Win11, så lär inte leverantören ha skapat en heller.

Jag hade hoppats slippa det 😕
Men tack för svar😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flia:

Jag hade hoppats slippa det 😕
Men tack för svar😊

Well, jag hade nog ärligt talat föredragit att blåsa rent datorn… om inte morsan skulle ha den, eller nåt.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället