Pebble-grundaren lanserar nya smartklockor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Men lite pinsamt att inte ens en kommentar av skribent ang core 2 duo-namnet eller?

Jag kom hit för att se om någon hade sett vem som skickade meddelandena i bilden, men det missade visst alla.

Skrivet av GuessWho:

Vad jag kan se, de tidigaste Intel Core 2 modellerna lanserade 2006 och de senaste Core 2 modellerna lanserade 2009.

Varumärken i EU går ut rätt fort om man inte använder dem, så det är nog lugnt nu.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Kommer inte ersätta min AW med LTE (är grymt att slippa vara så beroende att ständigt ha med mobilen över allt), men kan tänka mig att köpa den svartvita bara som en klassiker och kul grej (mest att använda som en vanlig Casio på armen).

Själv tycker jag att notifikationer är det sämsta med "smart-klockor", och gillar inte att bli störd. Däremot så älskar jag att kunna slippa mobilen hela tiden genom att svara på samtal och SMS direkt i klockan, streama musik och poddar på promendad, agera nyckel till bilen, etc.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Varför har ingen dragit ett skämt om att klocka core2duo:n?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Det enda roliga var ju skämtet i texten på klockornas skärmar. "Baby bok choy party" Är nog bäst att inte snåla med skärmstorleken om man ska ge bort en klocka till sina föräldrar.

Permalänk
Medlem

Det är ingen e-ink display. Pebble tidigare, och den här, är e-paper display. Alltså en lcd med mer energisnål drivning.

Står e-paper på länkade artikeln. Översättningen till svenska har blivit fel...

Permalänk
Skrivet av gonkius:

Det är ingen e-ink display. Pebble tidigare, och den här, är e-paper display. Alltså en lcd med mer energisnål drivning.

lcd är flytande kristaller som polariseras, som nålen på en kompass kräver spänning . Haran ingen ström då tappar du bilden. E ink och e papper är samma sak. Små korn som ett damm, när man har en ström så då fäster kornen mot ytan och den bilden är kvar för evigt tills man matar på ström igen. Det är e inks styrka en av dem.

Lcd är väldigt annorlunda, ger polariserat ljus. Ta ett par solglasögon sätt mot lcd, vrid då ser du.

Väldigt olika teknik.

Att e papper och e ink skiljer sig var för mig helt okänt. Googlat lite men inte hittat nån skillnad än varken på mousser eller nå
gon annan stanns

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Det är oklarheten dom lever på Vet mycket väl vad en lcd är så klart. Och underlättar inte att olika tillverkare och journalister inte tydligt skiljer på begreppen utan slänger sig med icke vedertagna förkortningar istället för att tala klartext.

Lite som LED/OLED/PLED och allt vad det nu heter i TV sammanhang där man försöker åka snålskjuts på begreppsförvirringen.

Permalänk
Medlem

30 dagar batteritid är vad jag alltid önskat att min första smartklocka ska ha. Spännande att se var den här hamnar vid riktig användning.

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjel8:

30 dagar batteritid är vad jag alltid önskat att min första smartklocka ska ha. Spännande att se var den här hamnar vid riktig användning.

Min gammla time steel hade 10-12 dagar så den höll bätre än advertised. Så är inte förvånad om denna är iaf i närheten till sina 30 dagar med nyare snålare chip och display och större batterier.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Skrivet av gonkius:

Det är oklarheten dom lever på Vet mycket väl vad en lcd är så klart. Och underlättar inte att olika tillverkare och journalister inte tydligt skiljer på begreppen utan slänger sig med icke vedertagna förkortningar istället för att tala klartext.

Lite som LED/OLED/PLED och allt vad det nu heter i TV sammanhang där man försöker åka snålskjuts på begreppsförvirringen.

jag förstår ändå inte hur du menar att det är en lcd? Försöker googla på det men
..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

jag förstår ändå inte hur du menar att det är en lcd? Försöker googla på det men
..

Tror personen tänker på rLCD

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Skrivet av gonkius:

Länk tack som visar att detta är lcd, är faktiskt nyfiken på om jag förstått fel nämligen.

Eller så är det som jag då inbillat mig att det är en teknik som kallas E-ink papper display. Menas papperslinande skärm helt enkelt.

Visa signatur