Anmäl dig till Roborock Challenge!

Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Kostar för mycket så jag funderar att dra ner på det men det jag blir mest förbannad på är att jag har två kollegor som har alla dessa streamingtjänster plus alla sporttjänster och tiotusentalskanaler och det för bara en hundralapp i månaden. Jag tycker att de är kriminella rövhål men det säger att det inte är olagligt med IP-tv.

Varför bekymra sig över vad andra gör? Vad ger det dig att gå omkring och vara arg över det där? Dom lär ju dessutom bara ha roligt åt dig om du har åsikter om deras iptv....

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Max
Netflix (standard)
Disney+
Sky Showtime
Amazon Prime
Britbox

Kostar för mycket så jag funderar att dra ner på det men det jag blir mest förbannad på är att jag har två kollegor som har alla dessa streamingtjänster plus alla sporttjänster och tiotusentalskanaler och det för bara en hundralapp i månaden. Jag tycker att de är kriminella rövhål men det säger att det inte är olagligt med IP-tv.

Varför gör det dig så förbannad?
Det mest kriminella jag kan tänka mig är hur mediebolagen har/försöker omdefiniera saker som "köp" och "ägande"

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Varför gör det dig så förbannad?
Det mest kriminella jag kan tänka mig är hur mediebolagen har/försöker omdefiniera saker som "köp" och "ägande"

Jag kanske överreagerade men jag får betala högre priser för legal streaming pga alla som kör fulstreaming. Dessutom får de all sport för den summan medan jag skulle behöva betala ytterligare 1500 kr i månaden för att vara legal. Det gör mig arg.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Jag kanske överreagerade men jag får betala högre priser för legal streaming pga alla som kör fulstreaming. Dessutom får de all sport för den summan medan jag skulle behöva betala ytterligare 1500 kr i månaden för att vara legal. Det gör mig arg.

Förstår att du blir irriterad, men orsaken till de höga priserna är ju att de (mediebolagen) betalar hutlösa summor för rättigheterna till sport, inte att någon fular sig till sport de annars inte hade betalat för

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome