Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem

Prenumererar inte på någon tjänst men har numera
Max, Disney+, och Viaplay via Tele2.

Dock enklare tjänster med reklam men alltid nått.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Prime, Netflix eller Disney+ (roterande) och Zee5.

Den sistnämnda är en indisk streamingtjänst som kostar 200:- om året eller så.

Permalänk
Medlem

TV4 Play, Viaplay och SVT Play.

Permalänk
Medlem

Youtube premium, Netflix

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Max är den sista vi har kvar, den ryker inom kort den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

SvtPlay är inte gratis !!..ca 1330 kr/år , vs för dom som betalar inkomstskatt, övriga som ex dom som går på försörjningsstöd och andra skattebefriade bidrag får det GRATIS..aarrghhh....var finns rättvisan i det säg..jo NADA rättvisa !!

Om man tjänar egna pengar så behöver man betala.
Om man inte har egna pengar utan får minimistöd för att överleva så behöver man inte betala.
Är ju en rätt rimligt rättvis grundprincip tycker jag, även om den säkert slår snett lite här och där...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

YouTube premium & torrent

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir_Manfred:

Mer än värt det!
Så slipper man dessutom lägga energi på att betala tv-licens manuellt varje kvartal.

Och risken för att få en snigel på ögat är minimerad!

hmm...sicken kommentar, du verka inte veta hur tv licensen betalalternativ funkade, det fanns även med AUTOGIRO som alt.. du är "värd" en snigel på varje öga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Betalar du för SVT Play?

Klart han gör, (Svt) vs om han betalar inkomstskatt--bara GRATIS för dom som går på skattebefriade bidrag hur höga dom än må vara !!!

Permalänk

Bara Netflix, det räcker för mig, 99% av allt som produceras är bara skit.

Permalänk
Medlem

Viaplay för att se Premier League. Under ett år även ett par, möjligen tre, filmer på SVT Play.

Permalänk

Dropout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Bara Netflix, det räcker för mig, 99% av allt som produceras är bara skit.

Ta en titt på Apple TV+ för att omvärdera den uppfattningen....

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Bara på Spotify.

Permalänk
Medlem

Jag sade upp Netflix och Max nyligen p.g.a. anledning. Bara Spotify kvar.

Permalänk
Medlem

De sista jag hade var Amazon och YouTube. De har jag dock sagt upp nu eftersom båda är amerikanska företag.

Permalänk

Ser att några kör plex, jag gick över till Jellyfin och vill aldrig blicka tillbaka.... testa får ni se

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ser att några kör plex, jag gick över till Jellyfin och vill aldrig blicka tillbaka.... testa får ni se

Personligen skulle jag aldrig byta från Plex, trots att ha testat Jellyfin i närtid.
Smaken är som baken helt enkelt,

Permalänk
Skrivet av dool:

Ta en titt på Apple TV+ för att omvärdera den uppfattningen....

Jag har avlagt ett löfte att aldrig ge Apple en krona under min livstid, det gäller både produkter och tjänster, tack ändå

Permalänk
Medlem

Prime, Netflix, HBO, Hulu, Paramount+, Disney+, PBS Kids, Peacock, YouTube Premium, Apple+

Fråga: kan man använda Paramount+, Peacock, och Hulu i Sverige?

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Youtube Premium är ändå streamingtjänsten vi har. Funkar mucho bra.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Max
Viaplay
Disney+
Amazon Prime
Netflix
TV4 Play
Youtube Premium

Vi har flera av dessa via Telia. Funderar på att säga upp Netflix när vi kollat klart på Drive To Survive.

Permalänk

Netflix och Max är dom enda jag har och betalar för. Netflix skaffade jag igen i år efter ett par års uppehåll för att WWE Network avvecklades och sändningarna flyttats till Netflix istället.

Permalänk

Spotify, sedan har jag disney plus och amazon prime, båda 59 kr styck, överkomligt pris

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Spotify avslutade man när de började sponsra Barcelona,

Apple One och då Apple Music, Arcade, iCloud+ och Apple TV+

Betalar även för:
Sky Showtime, Prime Video, Disney+, Max (HBO), Netflix, TV4 Play och via Telenor-paket har vi Viaplay Total.
YT Premium + YT Music betalar jag också för. Samt SVT Play via skattsedeln. Och oavsett vad så många hävdar, så finns det mycket, väldigt mycket och alltid, något bra att se.

Visa signatur

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

Youtube Premium

Spotify (frun)

Skydhowtime (50% rabatt)

Amazon Prime (betalar årsvis)

Netflix Standard

TV4 Premium med Sport (
nappade på ett erbjudande men nu har Telia bättre erbjudande än vad TV4 hade själva).

Permalänk
Medlem

Max
Netflix (standard)
Disney+
Sky Showtime
Amazon Prime
Britbox

Kostar för mycket så jag funderar att dra ner på det men det jag blir mest förbannad på är att jag har två kollegor som har alla dessa streamingtjänster plus alla sporttjänster och tiotusentalskanaler och det för bara en hundralapp i månaden. Jag tycker att de är kriminella rövhål men det säger att det inte är olagligt med IP-tv.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

hmm...sicken kommentar, du verka inte veta hur tv licensen betalalternativ funkade, det fanns även med AUTOGIRO som alt.. du är "värd" en snigel på varje öga

Autogiro undvek jag som pesten på den tiden! 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Igen, har för lite tid till sådant. Om jag kollar så blir det något klipp på Youttube, Type Veritasium, AppliedScience eller liknande.

Permalänk

MotoGP, Netflix & Spotify.
🏍️🏁

Visa signatur

//